Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:27

Mieszkania na Bielanach i Żoliborzu wciąż drożeją. Końcówka roku ze wzrostami

Na Żoliborzu średnia cena za mieszkanie wynosi prawie milion złotych.

W czwartym kwartale 2020 roku, według raportu sporządzonego przez ekspertów portalu rynek pierwotny, na  Żoliborzu realizowano 3 inwestycje deweloperskie, zaś na Bielanach aż 17. W skali całego miasta takich inwestycji na przełomie roku było 337. W analogicznym okresie z poprzedniego roku wynik był większy o 5 inwestycji.

W ujęciu kwartalnym największe zmiany zaszły m.in. na Woli i Pradze - Południe, gdzie w ostatnim kwartale przybyły 4 inwestycje deweloperskie oraz na Bielanach, gdzie przybyły 3 inwestycje.

Zobacz też: [Wideo] Andrzej Pągowski rysuje Żoliborz

Mniej mieszkań na rynku

W skali całego miasta w ostatnim kwartale 2020 roku odnotowano spadek dostępności mieszkań. Jest on niewielki, bo wynosi 1 proc. Większa zmiana zauważalna jest w skali całego roku – oferta stołecznych deweloperów skurczyła się o 10 proc.

Jeśli chodzi o kwartalne zmiany podażowe w poszczególnych dzielnicach, na wyróżnienie zasługuje Żoliborz, gdzie podaż wzrosła w stosunku do poprzedniego kwartału aż o 36 proc. Większy wzrost odnotowano jedynie na Pradze-Północ – tu podaż wzrosła o 46 proc. Na Bielanach z kolei w porównaniu kwartalnym podaż spadła o 5 proc.

W przypadku tej pierwszej dzielnicy, liczba dostępnych mieszkań nie wróciła jednak do poziomu sprzed roku.

Na Żoliborzu w drugim półroczu na rynek wprowadzono 241 mieszkań, zaś sprzedano 445. Nieco mniejsza dysproporcja występuje na Bielanach. W ościennej dzielnicy Warszawy w drugim półroczu wprowadzono na rynek 147 mieszkań, a sprzedano 178.

- W drugiej połowie ubiegłego roku zniknęło ze stołecznego rynku nieruchomości prawie 8800 mieszkań. W ich miejsce pojawiło się nieco ponad 7300 lokali. Ta nierównowaga, oprócz skali inwestycji mniejszej niż w czasach boomu, dodatkowo pogłębiała spadek podaży. Ciekawostką może być fakt, że pomimo drugiej fali pandemii, w IV kwartale 2020 r. sprzedaż stołecznych mieszkań wzrosła o 3% względem poprzednich trzech miesięcy - czytamy w raporcie.

Zobacz też: Historia Placu Słonecznego, centralnego punktu Żoliborza Oficerskiego

Tańsze mieszkania? Wręcz przeciwnie - ceny idą w górę

„Koniec minionego roku był kolejnym okresem, w którym warszawiacy liczyli na spadek średnich stawek w cennikach deweloperów” – czytamy w raporcie. Oczekiwania, że pandemia koronawirusa obniży ceny za mieszkania również stały się nietrafione. W skali trzech miesięcy przeciętna ofertowa cena 1 m kw. mieszkania w Warszawie wzrosła o 1,3 proc. Natomiast porównując ceny z IV kwartału 2019 roku do IV kwartału z 2020 roku podwyżki w stolicy oscylowały na poziomie 7,5 proc.

Wśród dzielnic ościennych najwięcej za m kw. mieszkania kupionego od dewelopera zapłacimy na Bielanach. Tu ceny, tak jak na Żoliborzu i wszystkich dzielnicach bezpośrednio sąsiadujących ze Śródmieściem kształtują się średnio pomiędzy 12 tys. a 15 tys. zł.

W skali roku nowe mieszkania potaniały jedynie na terenie Śródmieścia. „Deweloperzy nieco urozmaicili ofertę poprzez wprowadzenie »tańszych« inwestycji. Duże roczne wzrosty średnich cen 1 m kw. odnotowano natomiast na terenie takich dzielnic, jak Bielany (+19,6%), Ochota (+13,2%), Wawer (+20,1%) oraz Wilanów (+14,9%).” – czytamy w raporcie. Na Żoliborzu z kolei wzrost ceny odnotowano na poziomie 3,4 proc.

Zobacz też: Szykują się zmiany na Mickiewicza

Znaczna większość, bo aż 80 proc. mieszkań na Żoliborzu kosztuje 12-15 tys. zł za m kw. Co piąte mieszkanie na Żoliborzu to koszt 10 - 12 tys. zł za m kw. Na żoliborskim rynku dominują mieszkania trzypokojowe. Najwięcej, bo aż 49 proc. mieszkań ma powierzchnię od 60 do 80 mkw.

Na Bielach z kolei jedynie 41 proc. mieszkań kosztuje 12 - 15 tys. zł za m kw. z kolei co trzecie nowe sprzedawane mieszkanie to koszt 10 – 12 tys. zł. Na bielanach dominują mieszkania 2 i 3 pokojowe. Większość z nich liczy sobie od 41 do 60 m kw. Co trzecie mieszkanie ma powierzchnię od 61 do 80 m kw.


runek-pierwotny-ceny-mieszkan

runek-pierwotny-ceny-mieszkan

rynek-pierwotny-ceny-mieszkanc-1

rynek-pierwotny-ceny-mieszkanc-1

rynek-pierwotny-ceny-mieszkanc-2

rynek-pierwotny-ceny-mieszkanc-2

rynek-pierwotny-ceny-mieszkan-3

rynek-pierwotny-ceny-mieszkan-3

rynek-pierwotny-ceny-mieszkan-3-1

rynek-pierwotny-ceny-mieszkan-3-1

rynek-poerwotny-ceny-mieszkanc-4

rynek-poerwotny-ceny-mieszkanc-4

rynek-pierwotny-ceny-mieszkan-5

rynek-pierwotny-ceny-mieszkan-5

rynek-pierowtny-ceny-mieszkan-6

rynek-pierowtny-ceny-mieszkan-6


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.