Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:23

[Część 1]Procedura anty-mobbingowa w sprawie Centrum Lokalnego uruchomiona

Kierownik Zbigniew Najbauer został odsunięty od koordynowania pracy Centrum Lokalnego, a w sprawę zaangażowały się władze Warszawy.

O panującej atmosferze w dzielnicowym zespole komunikacji społecznej poinformowały podczas komisji kultury zatrudnione przez urząd animatorki Paulina Ufel i Karolina Hulbój.

Jak podkreśliły, w zespole komunikacji społecznej panuje nerwowa atmosfera. - Pracownicy są ośmieszani. Słyszałyśmy nieprofesjonalne uwagi od kierownika zespołu komunikacji społecznej, o tym co i kto z podwładnych robi w nocy oraz szowinistyczne słowa pod naszym adresem – mówiła podczas zdalnej komisji Paulina Ufel.

Zobacz też: [Prolog]Centrum Lokalne na Żoliborzu z szowinistycznym skandalem w tle

Oskarżenia, które padły podczas komisji kultury wybrzmiały nawet w ratuszu. Pełnomocniczka prezydenta Warszawy do spraw kobiet Katarzyna Wilkołaska-Żuromska poinformowała, że w celu szczegółowego wyjaśnienia zaistniałej sytuacji, osobiście zwróci się do burmistrza Żoliborza. „Oczywiście wszelkie tego typu zachowania są niedopuszczalne i należy je stanowczo potępiać!” – podkreśliła i dodała: „Współpracuję z Biurem Kadr i Szkoleń UM nad zmianami do miejskiej polityki przeciwdziałania mobbingowi, molestowaniu seksualnemu i dyskryminacji, aby stała się ona bardziej efektywna. W tym momencie jest to priorytet nad którym trwają intensywne przygotowania w celu opracowania dokumentu.”

Jak poinformowała Donata Wancel, urząd rozpoczął postępowanie wyjaśniające w związku z informacjami jakie przekazały animatorki z Centrum Lokalnego, a w bezpośrednim kontakcie z animatorkami Centrum Lokalnego pozostaje inny pracownik zespołu.

Zobacz też: [Część 2]Urząd Dzielnicy Żoliborz ujawnia wyniki pracy komisji antymobbingowej. Są sprzeczności

Podczas komisji kultury, na której oskarżenia wobec kierownika zespołu komunikacji Zbigniewa Najbauera ujrzały światło dzienne zabrakło zaproszonej Aldony Machnowskiej-Góry odpowiedzialnej za kulturę w ratuszu. Mianowana niedawno na wiceprezydenta stolicy odniosła się do zarzutów animatorek. „Natychmiast wysłałam do burmistrza pytanie o rozpoczętą procedurę. Wiem, że rozpoczął ją zgodnie z instrukcją antymobbingową, która obowiązuje w miejskich jednostkach. Powołanie komisji i rozpatrzenie skarg jest po stronie dzielnicy. Sekretarz miasta i ja monitorujemy sprawę” – poinformowała Aldona Machnowska-Góra.

Cele Centrum Lokalnego na Żoliborzu będą realizowane po pandemii

Podczas zwołanej komisji kultury wyjaśniały, dlaczego od otwarcia Centrum Lokalnego nie udało się zorganizować żadnego wydarzenia. Jak ocenia pracę animatorek urząd dzielnicy? „Umowa o współpracy z animatorkami Centrum Lokalnego Żoliborz obowiązuje do 12 grudnia 2020 roku. Po tym czasie będzie dokonana ocena ich pracy” – informuje Donata Wancel, rzecznik żoliborskiego urzędu.

Zobacz też: [Część 3]Żoliborz. Ciąg dalszy afery mobbingowej: “Sytuacja o której mówiły pracownice Centrum Lokalnego jest wysoce prawdopodobna”

Jako główne powody, przez które nie udało się zorganizować żadnego z wydarzeń w Centrum Lokalnym animatorki podały brak komunikacji z zespołem komunikacji społecznej koordynującym działania Centrum Lokalnego. Ponad 30 wiadomości wysłanych przez animatorki pocztą e-mail pozostało bez odpowiedzi. Pozostałe zaś doczekały się odpowiedzi z dużym opóźnieniem albo z ogólnikami typy: „Ostudźmy naszą chęć służenia społeczeństwu w centrum lokalnym”.

Zaplanowane otwarcie Centrum Lokalnego Żoliborz zbiegło się w czasie z włączeniem Warszawy do strefy żółtej, a w ciągu następnych kilku dni do strefy czerwonej, zagrożenia epidemicznego COVID-19. Według nadesłanego stanowiska przez urząd, w tej sytuacji niemożliwe stało się więc organizowanie wydarzeń dla mieszkańców.

Zobacz też: [Część 4]Urząd Dzielnicy Żoliborz odmawia udostępnienia wniosków komisji antymobbingowej mieszkańcom

– Nie wszystko da się wytłumaczyć w tym przypadku pandemią. Brak wydarzeń i zaangażowania ze strony urzędu powoduje, że to miejsce nie zaczęło funkcjonować tak, jak mieszkańcy by tego chcieli – podkreślał radny z ramienia Miasto Jest Nasze Łukasz Porębski.

Na pytanie jaka przyszłość czeka Centrum Lokalne otrzymaliśmy od rzecznika żoliborskiego urzędu następującą odpowiedź: „Ideą żoliborskiego Centrum Lokalnego jest stworzenie wielofunkcyjnej przestrzeni blisko domu, która ma sprzyjać spotkaniom sąsiedzkim, wzmacniać więzi społeczne oraz budować tożsamość lokalną. Takie są cele i zamierzamy je w pełni realizować, kiedy tylko sytuacja epidemiczna w Polsce i Warszawie na to pozwoli.”

Fot: Facebook/Żolidrone

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.