Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 01:11

Dni Transportu Publicznego. W planach zwiedzanie m.in. zajezdni Żoliborz

W nadchodzący weekend w Warszawie odbędą się Dni Transportu Publicznego. Będzie można odbyć przejażdżkę zabytkowym pojazdem, zwiedzić zajezdnię tramwajową, a nawet Stację Techniczno - Postojową Kabaty.

Podczas wrześniowego weekendu, który przypada w trakcie Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, zostaną otwarte drzwi zajezdni autobusowej, tramwajowej, bocznicy kolejowej oraz Stacji Techniczno-Postojowej Metra. Dni Transportu Publicznego zapewnią unikalną okazję, aby zajrzeć za kulisy funkcjonowania Warszawskiego Transportu Publicznego, tam gdzie na co dzień dostęp jest ograniczony dla osób z zewnątrz. To doskonała okazja, aby poznać działalność transportu publicznego "od kuchni".

Dni Transportu Publicznego - podróżuj zabytkiem!

Jak informuje Radio Kolor:

Atrakcje czekają również na miłośników historii – oglądając wystawę zabytkowych pojazdów będą mogli sobie wyobrazić, w jaki sposób podróżowali ich rodzice i dziadkowie. Jeśli pogoda nie przeszkodzi, członkowie Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej przewiozą chętnych zabytkowym taborem. Prawdziwą gwiazdą pikniku będzie autobus Somua, która w tym roku obchodzi 90. urodziny. Warto przypomnieć, że to jeden z dwóch najstarszych autobusów w Polsce, a Dni Transportu Publicznego są jedną w niewielu okazji, żeby obejrzeć pojazd i przez chwilę poczuć atmosferę przedwojennej Warszawy.

Piknik na Ostrobramskiej

W sobotę, 16 września, Miejskie Zakłady Autobusowe przy ulicy Ostrobramskiej 38 otworzą swoje podwoje dla zwiedzających w godzinach od 10:00 do 16:00. To będzie wyjątkowa okazja do odwiedzenia zajezdni podczas rodzinnego pikniku zorganizowanego przez Zarząd Transportu Miejskiego, Miejskie Zakłady Autobusowe, Szybką Kolej Miejską, Metro Warszawskie oraz Tramwaje Warszawskie.

Podczas tego wydarzenia czekają na odwiedzających różne atrakcje, takie jak gry zręcznościowe, ogromny Twister, chińczyk XXL oraz refleksomierz. Dla dzieci przewidziane są również możliwości malowania buzi oraz tworzenia zmywalnych tatuaży. Chętni będą mieli okazję do skorzystania z Miasteczka Ruchu Drogowego, co z pewnością dostarczy wiele rozrywki i edukacji.

Dodatkowe linie

Uruchomiona zostanie linia autobusowa 458, obsługiwana zabytkowymi pojazdami Koła Miłośników Komunikacji Miejskiej. Linia będzie bezpłatna i dowiezie uczestników wydarzenia z Dworca Centralnego pod zajezdnię na Ostrobramskiej.

Z kolei linia tramwajowa, w której obowiązywać będzie taryfa ZTM, pojedzie z pętli Ratuszowa - Zoo na Gocławek.

Jakie tramwaje na niej zobaczymy? Między innymi Konstale 105 - N o numerach taborowych od 1252+1251 do 1290+1289. Warto zauważyć, że kiedy wagony te były jeszcze w eksploatacji, obsługiwała je zajezdnia Żoliborz.

Dni Transportu Publicznego nie tylko w Warszawie

Piaseczyńsko-Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej udostępni drezynę wąskotorową oraz elektryczny wózek towarowy.

Po godz. 16 zaplanowane są koncerty Sary James i Urszuli. Imprezę poprowadzi Conrado Moreno, muzyką zajmie się DJ Fogg.

Warszawska Kolej Dojazdowa zaprasza na Dzień Otwarty w siedzibie WKD w Grodzisku Mazowieckim, przy ul. Batorego 23, w sobotę w godzinach 12:00 - 17:00. Podczas tego wyjątkowego dnia uczestnicy będą mieli okazję zwiedzić Izbę Tradycji EKD/WKD, zobaczyć zabytkowe, współczesne i techniczne pociągi, zgłębić tajniki hali przeglądowo-naprawczej, przejechać się rikszą oraz drezyną obsługiwaną przez Piaseczyńsko-Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej, obejrzeć przybyłe gościnnie autobusy z Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, Gminy Grodzisk Mazowiecki oraz PKS Grodzisk Mazowiecki, a także wziąć udział w zajęciach dla najmłodszych, takich jak spotkania z animatorem, dmuchańce oraz miasteczko ruchu drogowego.

Jak zdobyć wejściówkę?

Choć Stacja Techniczno - Postojowa będzie w tym dniu dostępna dla zwiedzających, to nie każdy do niej wejdzie. Do zwiedzenia STP Kabaty uprawnia specjalna wejściówka, którą można zdobyć podczas uczestnictwa w Dniach Transportu Publicznego.

Takie same zasady obowiązują również w przypadku wejściówek na zwiedzanie zajezdni Żoliborz i bocznicy kolejowej na Woli.

Zwiedzanie tych obiektów odbędzie się w niedzielę, 17-go sierpnia.

Przeczytaj również: Marymont - to jeszcze Żoliborz, czy już Bielany?

Marymont, bo tak spolszczono jego nazwę, w granicach Warszawy znalazł się w 1916, kiedy gubernatorstwo postanowiło powiększyć miasto. Wcześniej przechodził przez ręce różnych władców, pełniąc funkcję bazy wypadowej na polowania. 


dni transportu publicznego

dni transportu publicznego


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ