Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 04:28

Zabytkowy tramwaj jedzie na Marymont

Zabytkowe pojazdy komunikacji miejskiej obejrzeć można najczęściej podczas Nocy Muzeów. W wakacje jednak po Warszawie przemieszcza się wyjątkowa linia turystyczna, która jeden z krańców ma na terenie naszej dzielnicy. Zobaczcie, co to za linia i gdzie można nią dojechać!

Trasa linii 36, bo to o niej mowa, została zaprojektowana tak, by dowieźć turystów w najbardziej atrakcyjne miejsca. Są one zresztą wyszczególnione na rozkładzie jazdy. Tramwaj rusza z Metra Marymont, przejeżdża przez Żoliborz i Muranów, południową część Śródmieścia oraz Starą Ochotę.

Jakie tramwaje na linii 36?

Tabor tej zabytkowej linii zawiera klasyczną "parówkę", czyli Konstal 13N, a także "stopiątkę" - Konstal 105Na. Są to tramwaje wysokopodłogowe. Obowiązuje normalna taryfa biletowa.

Linie turystyczne cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem - i to nie tylko wśród turystów! Jadąc zabytkowym "trajtkiem" można poczuć się jak bohaterka "Przygody na Mariensztacie" czy studentka z 1968... Miałam nie wyciągać telefonu, by podkreślić to uczucie, ale pokusa uwiecznienia tej przejażdżki okazała się nie do przezwyciężenia.

Zabytkowy tramwaj to nie wszystko!

Po Warszawie kursuje również linia 100. Dawniej ten numer przypisany był zwyczajnej linii, która objeżdżała Śródmieście. Co ciekawe, aby nie wprowadzać podróżnych w błąd, dodano do niej oznaczenia "P" i "L", w zależności, czy dany kurs jechał w kierunku wskazówek zegara, czy w przeciwnym. Obecnie zamiast tego pod numerem linii dodaje się: "w obu kierunkach". Jest tak w przypadku linii 169 na Bródnie czy linii 715 w miejscowościach takich jak Podolszyn, Łady czy Dawidy Bankowe, gdzie autobus wykonuje tak zwany podjazd kieszeniowy.

Ale wróćmy do "setki". Ostatnim rokiem jej kursowania jako zwykłej linii był 2009. Teraz linia 100 jest częścią Warszawskich Linii Turystycznych. Rusza ona z Dworca Centralnego, mija takie atrakcje turystyczne jak: Norblin, Muzeum Powstania Warszawskiego i muzeum POLIN. Następnie zjeżdża na Wisłostradę, przy której podziwiać można multimedialny park fontann, mija ZOO i Centrum Nauki Kopernik, by wzdłuż Łazienek Królewskich wrócić do centrum.

Kolejny zabytkowy tramwaj

Linia T również zaczyna bieg na placu Narutowicza, jednak wykonuje szerszy objazd po Warszawie. Dwukrotnie przekracza Wisłę, pozwalając odwiedzić Ochotę, Centrum, obie Pragi, Muranów i Śródmieście Południowe. Kończy kurs tam, gdzie go zaczęła - jednak niektóre kursy wariantowe prowadzą aż na Banacha.

Warszawskie Linie turystyczne - jak często jeżdżą?

Linia T jeździ jedynie w weekendy, co około godzinę.

36 kursuje we wszystkie dni tygodnia, z częstotliwością co pół godziny. "Setka" jeździ w soboty i niedziele. Z Dworca Centralnego odjeżdża o: 12:00, 12:40, 13:20, 14:00, 14:30... i dalej już co pół godziny, aż do ostatniego kursu o 19:00.

Przeczytaj również: Kilka słów o Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej

Garstka wrażliwych społecznie entuzjastów. Chęć przywrócenia godności warszawskim lokatorom. Spółdzielczość jako broń przeciwko kamienicznikom. Czy coś mogło pójść nie tak?

358262288_3045808779047688_7181504820649865763_n

358262288_3045808779047688_7181504820649865763_n

357304855_1018098786200884_3702977716586304834_n

357304855_1018098786200884_3702977716586304834_n

357304855_1018098786200884_3702977716586304834_n-1

357304855_1018098786200884_3702977716586304834_n-1

357316180_605918498337812_2530611700167778910_n

357316180_605918498337812_2530611700167778910_n

357312629_6818265204870511_1588696315127727660_n

357312629_6818265204870511_1588696315127727660_n

357311208_627490362693596_5852036793372315276_n

357311208_627490362693596_5852036793372315276_n

357310137_543351247874067_876632105678943727_n

357310137_543351247874067_876632105678943727_n

358262288_3045808779047688_7181504820649865763_n-1

358262288_3045808779047688_7181504820649865763_n-1

357317658_186191444297195_2064180499179606423_n

357317658_186191444297195_2064180499179606423_n

358165496_678775460781451_7662425821578987038_n

358165496_678775460781451_7662425821578987038_n

357308510_253063500895369_6040350615112603769_n

357308510_253063500895369_6040350615112603769_n

358160797_1325421358060210_4567998719659205181_n

358160797_1325421358060210_4567998719659205181_n

357308514_211211668573988_5742656618089942513_n

357308514_211211668573988_5742656618089942513_n

357316871_1305321230376821_6307263080218888547_n

357316871_1305321230376821_6307263080218888547_n

357316324_3620564528163138_5513007432641667116_n

357316324_3620564528163138_5513007432641667116_n

zabytkowytramwaj

zabytkowytramwaj


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 4°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h