Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 06:01

Rowerem po chodniku przez Mickiewicza. Jest krok by to zmienić

Fragment ulicy Mickiewicza pomiędzy placem Wilsona a ulicą gen. Zajączka jest dla rowerzystów niewygodną luką rowerową. Radni zauważają potrzebę i apelują do ZDM o podjęcie działań, by powstała tam ścieżka rowerowa. - Budowę takiej trasy rozważaliśmy już jakiś czas temu – informuje ZDM. Co w takim razie stoi na przeszkodzie?

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o stanowisku radnych dzielnicy w sprawie budowy drogi dla rowerów,
- o tym, dlaczego droga dla rowerów we fragmencie ulicy Mickiewicza jest potrzebna,
- o planach na rozwiązanie problemu przez Zarząd Dróg Miejskich.

- Stanowisko samo w sobie jest pewną ideą i propozycją, wytyczeniem kierunku działania na przyszłość i poruszeniem jakiegoś problemu, który narósł przez wiele lat i czas najwyższy się tym zająć – mówiła podczas posiedzenia Joanna Tucholska, radna dzielnicy Żoliborz (KO). Przewodnicząca dzielnicowej komisji infrastruktury zaproponowała radnym dzielnicy podczas ostatniego posiedzenia, by przyjąć stanowisko w sprawie wykonania drogi rowerowej na odcinku ulicy Mickiewicza pomiędzy placem Wilsona a ulicą gen. Zajączka. Fragment ten jest rowerową luką, ponieważ właściwie z każdej strony placu Wilsona biegnie ścieżka rowerowa, która urywa się właśnie na drodze w kierunku Śródmieścia. Od strony centrum Warszawy droga dla rowerów kończy się wraz z wiaduktem przy Dworcu Gdańskim.

Budowa drogi dla rowerów byłaby więc ważnym krokiem do połączenia istniejących dróg, a także spójnego korytarza rowerowego do centrum. ZDM ma w planach budowę ścieżki wzdłuż ulicy Marszałkowskiej, przez plac Bankowy i ulicę Andersa, której koncepcja przebudowy jest gotowa. W ten sposób ma powstać długa i spójna przeprawa rowerowa.

Przeczytaj również: Szusują po chodnikach, a piesi boją się o bezpieczeństwo

W sprawie braku ścieżki dwukrotnie interweniowali radni

Brak ścieżki rowerowej łączącej Żoliborz ze Śródmieściem skutkuje tym, że część rowerzystów jedzie chodnikiem mijając się z pieszymi. Nie wszyscy decydują się jechać drogą razem z samochodami. W sprawie uporządkowania ruchu rowerowego w tej części dzielnicy próbowali interweniować dzielnicowi radni składając interpelacje. W 2020 roku zrobił to Konrad Smoczny z ramienia Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, zaś w tym roku Sławomira Pieńkowska z Koalicji Obywatelskiej. „W związku z wprowadzeniem na Żoliborzu Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego zmienił się w niektórych miejscach sposób parkowania samochodów z ukośnej na równoległą do jezdni. Samochody parkujące po zachodniej stronie ul. Mickiewicza między ul. gen. Zajączka a PI. Inwalidów pozostawiają obecnie dużo wolnej przestrzeni” – zwracała uwagę radna.

W przyjętym stanowisku radni podpowiadają, że urządzenie drogi rowerowej między torami tramwajowymi a linią zabudowy, mogłoby być najprostszym i najtańszym rozwiązaniem.

Przeczytaj również: Śnieg już nie straszny. Na żoliborskie ścieżki rowerowe wyjechały quady

Budowa była rozważana jakiś czas temu, ale przeszkodą były zapisy planu. Teraz jednak nie stanowią przeszkody

Mikołaj Pieńkos z Zarządy Dróg Miejskich podkreśla, że poparcie radnych dla takiej inwestycji cieszy. Jednocześnie przyznaje, że fragment, którego brakuje jest niezbędny w dopełnieniu sieci rowerowej, który połączyłby Żoliborz z centrum.

- Budowę takiej trasy rozważaliśmy już jakiś czas temu. Przeszkodą są nieżyciowe zapisy planu miejscowego, ale w naszej ocenie nie uniemożliwia to realizacji inwestycji. Obecnie analizujemy, jak ma ona przebiegać. Oczywiście o terminach i innych szczegółach będzie można mówić, gdy Rada Warszawy przyzna środki na taką inwestycję. Do tego czasu możemy jedynie prowadzić prace koncepcyjne – sprecyzował Mikołaj Pieńkos.

Przeczytaj również: Co z korytarzem rowerowym do centrum?

Planowana inwestycja na ulicy gen. Andersa to dobra wiadomość dla rowerzystów z Żoliborza, którzy od lat czekają na spójny szlak rowerowy do centrum miasta. Choć na jej realizację trzeba będzie jeszcze poczekać, bo drogę trzeba wytyczyć i zaprojektować, to perspektywa korytarza rowerowego z Żoliborza do centrum jest coraz bliższa. Na Żoliborzu jadąc od północnej granicy dzielnicy w kierunku Śródmieścia rowerową lukę stanowi obecnie plac Wilsona, a tuż za nim odcinek ulicy Mickiewicza od placu Inwalidów do gen. Zajączka. W obu przypadkach rowerzyści przemykają między pieszymi.

image00002

image00002

image00003

image00003

image00004

image00004

image00005

image00005

image00006

image00006

image00007

image00007

image00008

image00008


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ