Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:50

Śnieg już nie straszny. Na żoliborskie ścieżki rowerowe wyjechały quady

Wraz z czwartkowymi opadami śniegu rozpoczął się sezon zimowy. Na ulice wyjechały pługi i o dziwo na ścieżki rowerowe też, co w Warszawie jest nowością.

W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym jak utrzymywane będą porządki w Warszawie w czasie zimy
- czy oprócz jezdni będą odśnieżane ścieżki rowerowe.

W czasie sezonu zimowego w Warszawie w pełnej gotowości jest 400 pługów i posypywarek. To one dbają o to, by stołeczne ulice były przejezdne. W stolicy kluczową jednostką w tej sprawie jest Zarząd Oczyszczania Miasta, a także urzędy dzielnic. ZOM zimą odpowiada za te, którymi kursują autobusy miejskie. To w sumie 1600 km dróg w całym mieście. Urzędy dzielnic zlecają odśnieżanie w sumie 2100 km ulic gminnych, którymi nie kursują autobusy.

Poza jezdniami odśnieżane są również chodniki. Tu jak wskazuje ZOM dbanie o chodniki spoczywa zimą na wielu różnych zarządcach. - Jeśli chodnik przylega do nieruchomości, sprząta go jej właściciel. ZOM zleca odśnieżanie 3,5 mln mkw. chodników nieprzylegających do nieruchomości, w tym 4400 przystanków autobusowych i tramwajowych. W przypadku opadów śniegu ekipy porządkowe w pierwszej kolejności są kierowane na węzły komunikacyjne, w okolice metra, na schody i kładki. Na zlecenie urzędów dzielnic odśnieżanych jest ponad 2 mln mkw. chodników wzdłuż ulic gminnych. Tereny dla pieszych odśnieżane są także na zlecenie GDDKiA. Z kolei Zarząd Zieleni m.st. Warszawy odpowiada za utrzymanie alejek i chodników w parkach i wokół nich – informuje z ZOM.

Ta zima jest przełomowa dla rowerzystów. Do tej pory budowana i rozwijana infrastruktura rowerowa w mieście zimą była zaniedbywana i przy większych opadach śniegu była po prostu nie do użycia. Przez lata brak odśnieżania ścieżek tłumaczono wysokimi kosztami, które ZDM wolałby przeznaczać na rozwój infrastruktury rowerowej, o czym pisaliśmy w artykule „Rowerem przez śnieg – dlaczego drogi rowerowe przestały być odśnieżane?”.

„Mknie się dużo szybciej”. Rowerzyści oceniają zmiany na Broniewskiego [Wideo]

Na ścieżkach rowerowych quady z pługami

– Sezon zimowy jest dla służb oczyszczania miasta czasem intensywnej pracy. W naszą całodobową gotowość wpisany jest cały szereg działań analitycznych, kontrolnych i decyzyjnych, w wyniku których wyjeżdżają posypywarki i pługi. W przypadku wystąpienia zimowych warunków pogodowych, opadów śniegu czy ryzyka gołoledzi, priorytetem jest bezpieczeństwo mieszkańców i minimalizowanie utrudnień w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej i ruchu drogowym – podkreśla Tadeusz Jaszczołt, dyrektor Zarządu Oczyszczania Miasta. Miasto zapewniło, że w tym roku ścieżki rowerowe będą odśnieżane.

Wraz z dzisiejszymi opadami śniegu, można było zobaczyć, jak w praktyce wygląda minimalizowanie utrudnień na ścieżkach rowerowych. Rzeczywiście z rana drogi dla rowerów były odśnieżone. Jadący choćby ścieżką rowerową wzdłuż ulicy Broniewskiego mogli mijać zaparkowane i będące w gotowości do odśnieżania quady z przyczepionymi pługami. W ten sposób firmy będą utrzymywać porządek na ścieżkach i chodnikach. Jak informuje nas ZOM, tej zimy zlecą również utrzymanie tras rowerowych, to aż 210 km ścieżek w chodnikach i pasów w jezdniach. Dodatkowo ok. 60 km tras dla jednośladów sprzątanych będzie na zlecenie urzędów dzielnic.

Remont Przasnyskiej. Umowa na prace podpisana, a kiedy obiecane konsultacje?

Wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach oraz ścieżka rowerowa ciągnąca się aleją Kasztanowców. Z kolei na odcinku od skrzyżowania z ulicą Rydygiera do Duchnickiej wybudowany zostanie nowy fragment drogi dla rowerów.

IMG_6236

IMG_6236

IMG_6233

IMG_6233

IMG_6234

IMG_6234

IMG_6238

IMG_6238

IMG_6237

IMG_6237


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ