Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:03

„Mknie się dużo szybciej”. Rowerzyści oceniają zmiany na Broniewskiego [Wideo]

Chyba każdy rowerzysta nie rozumie budowy ścieżek z kostki Bauma. O ile w Warszawie już dawno zrezygnowano z budowy dróg dla rowerów z wykorzystaniem popularnej kostki, to są jeszcze miejsca, gdzie przestarzała nawierzchnia występuje – do niedawna także we fragmencie ulicy Broniewskiego.

W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym, dlaczego w Warszawie buduje się ścieżki rowerowe o nawierzchni asfaltowej,
- o tym jak zmiany oceniają cykliści.

Ulica Broniewskiego na Żoliborzu jest jednym z ważniejszych szlaków komunikacyjnych dla rowerzystów zmierzających z północnej części Warszawy do Śródmieścia. Do niedawna cały żoliborski fragment ścieżki dla rowerów wzdłuż ulicy Broniewskiego miał nawierzchnię wykonaną z przestarzałej dziś kostki betonowej.

Ulica Popiełuszki: ścieżka rowerowa albo mniej miejsc parkingowych

Relikt z lat 90-tych i początku XXI wieku zakryty asfaltem

To przykład rozwiązań z lat 90-tych i początku XXI wieku, który ma jeszcze zastosowania w niektórych miastach Polski. W Warszawie z kolei, niewygodne i wykostkowane nawierzchnie ścieżek rowerowych wypierane są przez gładki asfalt. To za sprawą rozporządzenia urzędującej wówczas na stanowisku prezydenta Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, wedle którego ścieżki rowerowe mają mieć nawierzchnię asfaltową.

 

Teraz dzięki zrealizowanemu projektowi z Budżetu Obywatelskiego na odcinku ulicy Broniewskiego od skrzyżowania z ulicą Krasińskiego do Elbląskiej rowerzyści mają zmodernizowaną ścieżkę rowerową. Asfaltowa nawierzchnia to nie jedyna nowość.  Sam projekt miał charakter ogólnomiejski i obejmował nie tylko Żoliborz, ale także Ursynów czy Mokotów. Pomysł modernizacji wybranych ścieżek otrzymał poparcie 31 tys. osób.

„Na rowerze szybciej i bezpieczniej”

W ramach prac zmieniono przebieg ścieżki. W przeszłości, ze względu na słupy linii energetycznej, ciąg rowerowy miał wiele zakrętów. Obecnie nie ma śladu po samej linii, dzięki czemu ścieżka przebiega w linii prostej niemal na całej długości. W jednym momencie jest ostry skręt potrzebny do ominięcia przystanku autobusowego.

Ścieżka jest odseparowana od chodnika i ulicy szpalerem zieleni. Jest fragment, na którym mknie się niczym w liściastym tunelu.

[Tydzień sportu] Rowerem z Żoliborza. Trzy trasy dla każdego

Cykliści wręcz mkną przez wyremontowaną ścieżkę. Tych, których choć na moment udało mi się dogonić i zatrzymać, pokonują tę trasę jadąc do pracy. Życzyliby sobie, żeby nawierzchnia asfaltowa była kontynuowana w kierunku Woli, bo ta z kostki pojawia się już za skrzyżowaniem ulicy Broniewskiego z Krasińskiego i ciągnie się jeszcze wzdłuż fragmentu alei Jana Pawła II.

Pan Artur Tomaszewski trasę wzdłuż Broniewskiego pokonuje co drugi dzień, również zmierzając do pracy. Jego zdaniem remont wypadł dobrze. – O wiele szybciej można jechać – komentuje. Tego samego zdania jest Ewa, która mieszka w jednym z bloków przy Broniewskiego i jechała w kierunku Starego Żoliborza, do pracowni artystycznej. Ona z kolei podkreśla, że wraz z wymianą nawieżchni wzrosło bezpieczeństwo.

Zarząd Dróg Miejskich podkreśla, że w rejonie samego przystanku Sady Żoliborskie, gdzie zatrzymują się autobusy jadące w kierunku Bielan wyremontowano chodniki. Nowa nawierzchnia rzeczywiście pojawiła się wokół przystanku, dodatkowo w ramach prac rozpłytowano narożnik skrzyżowania ulicy Broniewskiego z ulicą Krasińskiego, gdzie zasiano trawę. O ile z wyremontowanej ścieżki cieszą się cykliści, to piesi zwracają uwagę na konieczność remontu chodnika. Zwłaszcza w takich miejscach jak wskazuje Wiktor Zając, ze Stowarzyszenia Zatrasie, jak odcinek pomiędzy przystankiem, a przejściem dla pieszych na wyskości banku. Na tym krótkim fragmencie występują dwa rodzaje nawierzchni oraz nierówności.

Ścieżka rowerowa nie jest dla dzieci!

Ścieżką rowerową nie mogą jeździć dzieci do lat 10, które przez prawo traktowane są jako pieszy i powinny poruszać się po chodniku. Hulajnogi, rolki czy deskorolki są na ścieżkach rowerowych całkowicie zakazane i choć trwają prace nad zmianą przepisów, to w obecnej chwili za obecność któregokolwiek z wyżej wspomnianych, użytkownikowi lub w przypadku dziecka – opiekunowi, grozi mandat w wysokości od 50 do 100 złotych.


IMG_5886

IMG_5886

IMG_5880

IMG_5880

IMG_5891

IMG_5891

IMG_5879

IMG_5879

IMG_5882

IMG_5882

IMG_5887

IMG_5887


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.