Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 06:03

Lex deweloper na Żoliborzu. Mieszkańcy mają obawy o miejsca w szkole

We wtorek odbyło się pierwsze spotkanie z mieszkańcami w sprawie planowanej inwestycji mieszkaniowej przy ulicy Przasnyskiej, w miejscu, gdzie dziś znajduje się biurowiec.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym jakie jest zdanie mieszkańców na temat proponowanej zabudowy,
- jakie mają obawy w związku z powstaniem kolejnych budynków mieszkaniowych w dzielnicy.

W tym tygodniu odbyło się pierwsze spotkanie z mieszkańcami zorganizowane w sprawie budowy kolejnych bloków na Żoliborzu Południowym. Chodzi o inwestycję Echo Investment przy ulicy Przasnyskiej. Znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły przy Anny German budynki, mają zastąpić dwa nowe budynki mieszkalne, w których łączna powierzchnia pozwala na stworzenie 244 mieszkań, jednak w przedstawionym mieszkańcom projekcie mowa jest o 200 mieszkaniach i tyle planuje też deweloper oddać do użytku.

Na spotkaniu pojawiło się około 30 mieszkańców w tym 5 żoliborskich radnych: Marta Szczepańska (MJN), Jolanta Zjawińska (KO), Izabela Rychter (NŻ), Łukasz Porębski (MJN) oraz Grzegorz Hlebowicz (PIS).

W miejscu, gdzie planowana jest nowa zabudowa mieszkaniowa, Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dopuszcza nieruchomości, w których świadczone będą usługi. Plan po 14 latach pracy i ustaleń uchwalono w 2018 roku. Teraz specustawa Lex deweloper daje możliwość budowania wbrew zapisom miejscowego planu.

Spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami.

Przeczytaj również: Lex deweloper wraca na Żoliborz. Więcej o inwestycji na Przasnyskiej

Lex deweloper na Żoliborzu. Dwa budynki – jeden punktowiec, drugi w kształcie pierścienia z zielonym dziedzińcem wewnątrz

Za projekt odpowiada pracownia architektoniczna WWAA. Większy budynek z wewnętrznym dziedzińcem ma mieć 4 piętra, drugi zaś, jest mniejszy, ale za to o jedno piętro wyższy. Obecni w czasie spotkania architekci i przedstawiciele dewelopera podkreślali kameralny charakter proponowanej zabudowy. W całej inwestycji zaproponowano m.in. zasadzenie 50 drzew, ogólnodostępną zieleń i powstanie 2 lokalów usługowych i przedszkole, które ma pomieścić 50 dzieci. Całość pozytywnie oceniło miejskie Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego. Teraz zgodnie z miejskim standardami muszą zostać zebrane opinie mieszkańców. Gdy do ratusza wpłynie oficjalny wniosek ostateczną decyzję podejmie Rada Warszawy.

Sam projekt od strony wizualnej wywołał u większości pozytywne reakcje. Jednak to nie wystarczyło, by obecni podczas spotkania mieszkańcy przychylnie patrzyli na perspektywę powstania kolejnej zabudowy mieszkaniowej na Żoliborzu Południowym.

Co z infrastrukturą oświatową? Mieszkańcy martwią się o miejsca w szkole i przedszkolu

Główną obawą jest ewentualna perspektywa przeciążenia niedawno otwartej szkoły przy ulicy Anny German, którą docelowo zaprojektowano na przyjęcie 800 uczniów. Bez budowy nowych mieszkań, placówce już w najbliższych latach grozi przeciążenie. Tylko w roku szkolnym 2022/2023 liczba dzieci roczników szkolnych zameldowanych w rejonie nowej szkoły wynosi niemal 1000. W kolejnych latach liczba ta stale rośnie.

Poruszona została również kwestia mieszkańców z ulicy Rydygiera, których rejonizacja szkoły przy Anny German nie objęła. Pod naciskiem mieszkańców, włodarze dzielnicy zaproponowali przejściowe przepisy mające ułatwić dostanie się dzieciom z pominiętych bloków do nowej szkoły. W chwili, gdy w rejonie szkoły przy Anny German powstanie nowa zabudowa mieszkaniowa, w której zamieszkają rodziny z dziećmi, miejsc dla dzieci z ulicy Rydygiera może wówczas zabraknąć o czym przypominał w czasie spotkania jeden z mieszkańców.

Dodatkowo obecni na miejscu mieszkańcy zauważyli, że przedszkole dla 50 dzieci, które ma powstać w ramach planowanej przez dewelopera inwestycji, może okazać się za małe w stosunku do tego, ilu nowych młodych mieszkańców może pojawić się w dzielnicy wraz z nowym blokiem. Zwłaszcza, że jak zwrócono uwagę, na Żoliborzu Południowym na horyzoncie są jeszcze dwie inwestycje deweloperskie. Jedna w miejscu budynku Compensy, druga przy Anny German.

Dodatkowo, drzewa rosnące wzdłuż terenu szkoły przy Anny German po wykonanej ekspertyzie zostały zakwalifikowane wstępnie jako drzewa do wycinki, ponieważ jak poinformowali architekci, ze względu na swój stan zagrażają bezpieczeństwu. Mieszkańcy apelowali by 13 drzew wskazanych do wycinki zachować, ze względu na cień jaki pada na znajdujące się przy szkole boisko.

Architekci zwracali również uwagę, że dzięki inwestycji mieszkańcy zyskają ok. 3 500 m kw. urządzonych, ogólnodostępnych terenów zielonych. Do tej powierzchni zalicza się wewnętrzny dziedziniec, znajdujący się w środku pierścienia dużego budynku. Zwrócono uwagę, że idea jest słuszna jednak przyszli lokatorzy mogą zamknąć przestrzeń, która byłaby utrzymywana z ich czynszu. Inwestor proponuje również ogólnodostępny skwer z placem zabaw we fragmencie dawnej bocznicy kolejowej.

Przeczytaj również: Zmiany w obwodach szkół na Żoliborzu. Część mieszkańców czuje się zawiedziona

Korzyści dla rozwoju dzielnicy niewspółmierne

Mimo wszystko obecni na spotkaniu mieszkańcy i radni podkreślali, że korzyści dla Żoliborza z tej inwestycji są niewystarczalne, a same propozycje wymagają poprawy. Kolejne spotkania w sprawie budowy bloków przy Przasnyskiej odbędzie się 23 sierpnia (tym razem online) oraz 6 września w formie spaceru po Żoliborzu.  

Przez cały czas, do 8 września można również przesyłać opinie w formularzu dostępnym na stronie przasnyska.echo.com.pl.


lex-dew-przasnyska-3

lex-dew-przasnyska-3

lex-dew-przasnyska2

lex-dew-przasnyska2

lex-dew-przasnyska

lex-dew-przasnyska

spotkanie-lex-deweloper-przasnyska

spotkanie-lex-deweloper-przasnyska

przasnyska 6b

przasnyska 6b


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ