Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:52

Ilu rannych a ilu zabitych w wypadkach na Żoliborzu?

Zarząd Dróg Miejskich w środę opublikował Raport Bezpieczeństwa Drogowego w Warszawie za 2021 rok. Wówczas na stołecznych drogach doszło do 700 wypadków, w których zmarły 42 osoby, a 750 zostało rannych.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o tym ile było wypadków w dzielnicy,
  • kto najczęściej był sprawcą wypadku.

„Liczba wypadków drogowych po raz drugi z rzędu jest znacząco niższa od tysiąca, co oznacza, że jej poziom utrzymuje się, mimo luzowania pandemicznych obostrzeń” – czytamy w raporcie bezpieczeństwa drogowego Zarządu Dróg Miejskich, który obejmuje zdarzenia mające miejsce w 2021 roku. Wówczas w Warszawie doszło do 700 wypadków, w których obrażenia odniosło 750 osób, a 42 zmarły (22 osoby na miejscu a 20 zmarło w wyniku doznanych obrażeń).

Największą część ofiar śmiertelnych nadal stanowią piesi. Autorzy projektu zauważają jednak, że w ubiegłym roku po raz pierwszy stanowili oni mniej niż połowę zabitych na warszawskich ulicach i po raz pierwszy ta liczba spadła poniżej 20. Łącznie na warszawskich drogach w 2021 roku zginęło 19 pieszych. W ośmiu przypadkach pieszych zabito na pasach. Inne przykłady śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych: 10 lipca 29-letni mężczyzna wszedł na jezdnię pod nadjeżdżającego fiata, 7 sierpnia 60-letni mężczyzna, pieszy, pijany, wszedł na czerwonym świetle pod motocykl, 70-letnia kobieta, piesza, została przejechana na chodniku przez rozpędzonego 20-letniego kierowcę audi.

W sumie samych wypadków z udziałem pieszych było 208 i aż 141 wynikało z nieudzielenia im pierwszeństwa. Liczba wypadków z udziałem pieszych, w stosunku do 2020 roku wzrosła o ok. 6,5 procent. „Warto jednak zauważyć, że zarówno liczba wypadków z pieszymi stanowi coraz mniejszy odsetek wszystkich wypadków w Warszawie, jak i liczba ofiar tych wypadków to coraz mniejsza część ogólnej liczby ofiar wypadków” – zwracają uwagę autorzy raportu.

A jak sytuacja wygląda na Żoliborzu? Według opracowanego raportu, w 2021 wypadków z udziałem pieszych było 5. To o 3 więcej niż w roku poprzednim. Nie było z kolei żadnej ofiary śmiertelnej, zaś w roku poprzednim była jedna.

Przeczytaj również: Mniej wypadków, ale więcej ofiar śmiertelnych na stołecznych drogach. Jak wygląda sytuacja na Żoliborzu?

Kto najczęściej powodował wypadki?

Z 700 zaraportowanych wypadków, 483 spowodowali kierowcy samochodów, 55 rowerzyści, 44 piesi, 40 kierowcy ciężarówek, 17 kierowców autobusów miejskich, 15 motocykliści oraz motorowerzyści, 11 użytkownicy hulajnóg i 2 maszynistów tramwaju.

Drugą, poza nieudzieleniem pierwszeństwa pieszym, najczęstszą przyczyną wypadków było nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu (138), a trzecią niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (94). „Szczególnie niebezpiecznym manewrem od wielu lat jest skręt w lewo na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną” – czytamy w raporcie.

W 2021 roku wśród 28 kierowców sprawców będących pod wpływem alkoholu lub środków odurzających znalazło się 26 mężczyzn i 2 kobiety. 65 sprawców wypadku uciekło z miejsca zdarzenia.

W analizowanym roku było łącznie 59 wypadków więcej niż w 2020 roku. Autorzy projektu podkreślają, że wzrost ten wynika z luzowania obostrzeń, które w 2020 roku były nałożone w wyniku pandemii. Wówczas ruch uliczny był na niskim poziomie.

W podziale na dzielnice najwięcej wypadków odnotowano w Śródmieściu (135), na Woli (73), Mokotowie i Pradze Północ (68). Najmniej wypadków było z kolei w Ursusie (2).

Na Żoliborzu liczba wypadków co roku maleje. W 2021 roku było ich 12, czyli o dwa mniej niż w 2020 roku, a 8 w stosunku do 2019.

fot. zdjęcie archiwalne

Przeczytaj również: Statystki Żoliborz: W 2019 roku w wypadkach zginęło 4 razy więcej osób niż rok wcześniej


mapka-wypadki

mapka-wypadki

mapka-wypadki-1

mapka-wypadki-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.