Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:59

Ponad 180 drzew do wycinki pod nowe przedszkole i żłobek na Ficowskiego

Na tę inwestycję od lat czekają mieszkańcy Żoliborza Artystycznego. Pod gigantyczny zespół żłobkowo-przedszkolny trzeba jednak wyciąć 183 drzewa, w tym zdrowe śliwy, grusze, klony czy dęby.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym na jakim etapie jest planowana inwestycja,
- czym uzasadniono wycinkę drzew,
- jakie gatunki wskazano na nowe nasadzenia,
- ile dzieci będzie uczęszczać do nowej placówki.

O planowanych wycinkach ponad 180 drzew mieszkańcy Żoliborza Artystycznego zaalarmowali członków żoliborskiego oddziału Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. „Drzewa należą do różnych gatunków a cały teren jest niewątpliwie jednym z ostatnich dzikich fragmentów Żoliborza. Dzięki obecności drzew i krzewów owocowych - pozostałości po ogródkach działkowych, teren ten jest cennym spichlerzem dla ponad 40 gatunków ptaków” – alarmuje na Facebooku MJN.

Gigantyczne przedszkole dla 200 przedszkolaków i 150 dzieci żłobkowych

O konieczności budowy nowego przedszkola i żłobka na Żoliborzu Artystycznym mówi się od lat. Równie długo trwają prace nad projektem placówki. Mimo że procedura konkursowa jest wymagana przy budowie obiektów użyteczności publicznej, wykonawca projektu został wybrany w ramach przetargu. Wówczas władze dzielnicy tłumaczyły, że konkurs może wydłużyć cały proces, a budowa placówki jest „naglącą potrzebą”. Dlatego miejskie Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego wydało zgodę na odstąpienie od konkursu.

Przeczytaj również: Nowe przedszkole i żłobek na Żoliborzu coraz bliżej. A co z działką i drogą dojazdową?

Wstępną wizualizację przedszkola i żłobka przedstawiono dzielnicowym radnym podczas jednej z komisji ładu przestrzennego w lutym 2020 roku. Przedstawiona koncepcja nie zdobyła uznania radnych, mieszkańców ani przedstawicieli oświaty, którzy wnieśli 20 uwag.

Sam budynek będzie sporych rozmiarów. Zabudowa budynku obejmie teren o wielkości 1301,68 m kwadratowych. W placówce ma pomieścić się 150 dzieci w żłobku oraz 200 dzieci w przedszkolu, zatrudniać ma 79 osób personelu w tym pedagoga, psychologa, logopedę i pielęgniarki. Planowany budynek będzie miał 3 kondygnacje. Na pierwszym piętrze przewidziany jest 6-oddziałowy żłobek. Sale przedszkolaków zlokalizowane będą na parterze i drugim piętrze.

Nie tylko budowa szkoły, ale także remediacja terenu powodem wycinki

O to czy sporządzono już ostateczną wersję projektu i co zrobiono by ocalić jak największą liczbę drzew spytaliśmy żoliborski urząd.

W odpowiedzi czytamy, że projekt ma być skończony w lipcu tego roku. Poza odpowiedziami na nasze pytania chwilę później otrzymaliśmy również komunikat prasowy w którym cytowany burmistrz Paweł Michalec mówi: „Kluczową kwestią inwestycji jest utrzymanie możliwie jak największego obszaru zazielenionego, w tym rosnących drzew. Jednak z uwagi na przeznaczenie placówki z myślą o najmłodszych dzieciach, niezbędne będzie przeprowadzenie remediacji części terenu. W takiej sytuacji konieczne będzie usunięcie części drzew. Co zostanie zrekompensowane nowymi nasadzeniami.”

Jak informuje Donata Wancel szczegółowy plan remediacji jest w opracowaniu. Wiadomo, że konieczne będzie usunięcie drzew nie tylko w miejscu planowanego budynku. Drzewa do wycinki wytypowano na podstawie inwentaryzacji, którą wykonała specjalistyczna firma. Łącznie drwale mają wyciąć 184 drzewa. Wśród nich, jak czytamy w decyzji Marszałka Województwa Mazowieckiego, usunięte zostanie około 80 zdrowych drzew, z czego część to te które cechują „wyjątkowe walory krajobrazowe”. Zostaną wycięte, bo kolidują z inwestycją.

Przeczytaj również: Budżet Warszawy na 2022 rok. Żoliborz na inwestycje otrzyma 15 mln zł

Pozostałe drzewa oceniono jako zamierające i zagrażające bezpieczeństwu. Wniosek na wycinkę jest ważny do 30 czerwca 2023 roku.

Działka, na której ma powstać przedszkole, jest objęta planem miejscowego zagospodarowania przestrzennego. Wedle tego dokumentu powierzchnia biologicznie czynna ma wynieść 60 procent. W myśl decyzji Marszałka Województwa Mazowieckiego dzielnica jest zobowiązana do końca 2024 roku zasadzić 186 nowych drzew na działce przy Ficowskiego. Mają to być graby, brzozy, jabłonie i wiśnie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.