Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 02:19

Protest w sprawie Prochowni Żoliborz

Znana i lubiana wśród warszawiaków Prochownia po 9 latach może zniknąć. „W zakresie dostępu do lokali powinna istnieć uczciwa konkurencja. Ale sposób, w jaki miasto chce załatwić sprawę Prochowni, to wylewanie dziecka z kąpielą. Po co generować pracę, koszty, odpady, przestoje w dzialalności i w dochodach z czynszu? Skąd to uparte, ignorujące głos lokalnej społeczności przepychanie sprawy kolanem?” – komentuje sprawę Marek Szolc, miejski radny.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • kiedy odbędzie się protest w sprawie Prochowni?
  • o interwencji miejskiego radnego – o co konkretnie postuluje?

Do końca stycznia obecny dzierżawca Prochowni Północnej ma czas na opuszczenie budynku. Umowa, która dobiega końca, zobowiązuje dzierżawcę do doprowadzenia Prochowni do stanu sprzed rozpoczęcia w niej działalności. Oznacza to, że mural i wszelkie instalacje muszą zniknąć, co oznacza dodatkowe koszty dla obecnego i przyszłego dzierżawcy, a także nowe uzgodnienia z Konserwatorem Zabytków.

Jak informuje Karolina Kwiecień-Łukaszewska, rzeczniczka prasowa Zarządu Zieleni Warszawskiej w Prochowni, we wtorek 25 stycznia obecni byli przedstawiciele jednostki miejskiej zarządzającej Parkiem Żeromskiego. „Celem spotkania było m.in. ustalenie, które zmiany naniesione przez dzierżawcę mogłyby pozostać na terenie, bez konieczności ich usuwania – z zaznaczeniem, że pozostawione naniesienia tym samym przeszłyby na własność miasta. Obecny dzierżawca nie wyraził zgody na pozostawienie na dzierżawionym terenie jakichkolwiek naniesień i zmian poczynionych przez siebie” – czytamy w otrzymanej w czwartek rano odpowiedzi od ZZW. Jednocześnie rzeczniczka prasowa powołuje się na zapis w umowie wedle, którego dzierżawca ma doprowadzić budynek do stanu sprzed rozpoczęcia w nim działalności.

Obecny dzierżawca apelował do ZZW o możliwość dzierżawy na czas rozstrzygnięcia konkursu, tak jak miało to miejsce 3 lata temu. Wtedy jednak, jak informuje jednostka, po wywieszeniu wykazu o dzierżawie Prochowni nie było chętnych. Teraz są, dlatego jak zostaliśmy poinformowani: „miasto jest zobligowane do przeprowadzenia konkursu, a co więcej – nie ma już prawnej możliwości zawarcia nowej umowy dzierżawy z obecnym dzierżawcą.”

Przeczytaj również: Prochownia Żoliborz przetrwała pandemię, wykończą ją procedury urzędowe. Czy to koniec kultowego miejsca na Żoliborzu?

Mobilizacja miłośników Prochowni

Teraz mieszkańcy mobilizują się na protest. Na Facebooku powstało specjalne wydarzenie „Murem za Prochownią”. Ma ono na celu nagłośnienie sprawy. „Prochownia to nie budynek a ludzie. Po rozstrzygnięciu nowego przetargu na Prochownię, nie mamy gwarancji, że będzie utrzymany wysoki poziom kulturalny, że mieszkańcy otrzymają tak atrakcyjna ofertę wydarzeń z jaką na co dzień mamy do czynienia. Zarząd Zieleni, który politycznie oczyścił swoje struktury z osób sprzyjających rozwoju lokalnych inicjatyw, nie widzi płaszczyzny do rozmowy i znalezienia rozwiązania, choć ma do tego wszelakie dostępne narzędzia” – czytamy w opisie wydarzenia. Liczba uczestników stale rośnie. Protest ma odbyć się w poniedziałek, 31 stycznia o godzinie 10 przed Prochownią.

Szczegóły w sprawie protestu dostępne są pod adresem: https://www.facebook.com/protest prochownia

Petycja dostępna jest pod adresem: naszademokracja.pl/petitions/ratunek-dla-prochowni-zoliborz

Ponadto powstała również petycja skierowana do Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy oraz Moniki Gołębiewskiej-Kozakiewicz, dyrektorki Zarządu Zieleni Warszawskiej. „Decyzja o nieprzedłużeniu dzierżawy obiektu na czas konkursu oznacza sprzeciwienie się woli mieszkańców Żoliborza, która powinna być w tej kwestii decydująca dla dalszej przyszłości obiektu. Dlatego zważywszy na okoliczności oraz głos mieszkańców prosimy o przychylenie się do prośby dzierżawców o umożliwienie działania lokalu na czas trwania konkursu” – pisze autor petycji.

Przeczytaj również: Park Żeromskiego. Jaką wizję tego miejsca mają mieszkańcy Żoliborza?

Radny interweniuje u prezydenta Trzaskowskiego

W sprawę zaangażował się również Marek Szolc, radny Warszawy z ramienia Nowej Lewicy, składając interpelację w piątek, 28 stycznia interpelację skierowaną do Rafała Trzaskowskiego. W rozmowie z Gazetą Żoliborza, radny skomentował całą sytuację jako bulwersującą i skandaliczną.

Przyznaje, że nie ma nic przeciwko konkursom na miejskie lokale, ale w przypadku Prochowni postępowanie miasta trudno mu zrozumieć. Sprzeciwia się sposobowi działania ZZW w sprawie Prochowni. „Zarząd Zieleni zmusza najemcę do działania, które jest absurdalne z punktu widzenia ekonomicznego, społecznego i środowiskowego, oraz sprzecznego z interesami miasta, któremu powinno zależeć na utrzymaniu stabilnie działających najemców” – pisze w złożonej interpelacji radny Szolc i apeluje m.in. o przeprowadzenie konkursu bez konieczności doprowadzania budynku do stanu pierwotnego. W rozmowie radny przypomina sprawę, która miała miejsce na Muranowie, gdzie działał lokal „Państwo Miasto”. W wyniku złych decyzji śródmiejskiego Zarządu Gospodarowania Nieruchomościami zmuszono ówczesnych najemców do wyprowadzki, po czym lokal przez wiele miesięcy stał pusty, bo nie udało się znaleźć najemcy na warunkach, które proponowało miasto.

„Po takim potraktowaniu obecnego dzierżawcy Prochowni przez ZZW, kto inny będzie chciał współpracować z miastem i ponosić jakiekolwiek nakłady na dostosowanie budynku?” – pyta miejski radny.

Fot. Prochownia/Facebook


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ