Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 05:20

Strefa płatnego parkowania w Warszawie. Abonament mieszkańca tylko dla rozliczających podatki w Warszawie

Wygląda na to, że będzie obowiązywać kolejne kryterium w przyznawaniu abonamentu mieszkańca w strefie płatnego parkowania. Radni przegłosowali projekt uchwały, wedle której o abonament mieszkańca będą mogli wnioskować tylko podatnicy stolicy.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • jakie zmiany mają obowiązywać w zasadach wydawania abonamentów dla mieszkańców?
  • jakie zamiany zaczną obowiązywać w wydawaniu karty N+ dla niepełnosprawnych?
  • od kiedy proponowane zmiany miałyby wejść w życie?
  • jakie korzyści z wprowadzenia zmian będzie miało miasto?

Zasady przyznawania abonamentów mogą się zmieć. Podczas czwartkowej sesji Rada Warszawy zagłosowała w sprawie projektu uchwały zmieniającej warunki wydawania abonamentów upoważniających mieszkańców do parkowania w określonym obszarze strefy płatnego parkowania.

Przeczytaj również: Powiększa się flota elektrycznych samochodów do e-kontroli płatnego parkowania na Żoliborzu

Pomysł by dodać nowe kryterium do wydawania abonamentów zarekomendował Zarząd Dróg Miejskich, co podkreślał podczas listopadowego spotkania w dniu rozpoczęcia funkcjonowania strefy płatnego parkowania na Żoliborzu Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Takie rozwiązanie funkcjonuje już w kilku polskich miastach takich jak Kraków, Poznań, Szczecin i Łódź. Według projektu uchwały przewidywane jest wydawanie abonamentów rejonowych (dopuszczających parkowanie wokół ośmiu parkomatów w pobliżu miejsca zamieszkania) kosztujących 30 zł za rok oraz obszarowych (za 600 zł) mieszkańcom, którzy rozliczyli podatek za poprzedni rok w Warszawie.

Mimo nowego kryterium, nadal będzie wymagane zameldowanie w obszarze objętym strefą płatnego parkowania. Jak czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały, zmieni się natomiast sposób weryfikacji meldunku. Po wprowadzonych zmianach mieszkaniec starający się o abonament, osobiście w Punkcie Obsługi Pasażera jak również elektronicznie, nie będzie musiał udowadniać swojego meldunku. Urzędnicy dzięki dostępowi do warszawskiego rejestru z danymi o zameldowaniu sami będą mogli zweryfikować podany adres zameldowania.

Jak podkreślono w przygotowanym projekcie uchwały prawidłowość uzyskania abonamentu od rozliczania podatku w danym mieście została potwierdzony przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie.

Przeczytaj również: Parkowanie na podwórkach tylko dla posiadaczy abonamentów

Zmiany dla osób niepełnosprawnych

Zmienią się również zasady wydawania identyfikatorów parkingowych N+ dla osób niepełnosprawnych. Te również będą wydawane na podstawie zeznań PIT i ich ważność zostanie wydłużona do pięciu lat.

Dodatkowo osoba niepełnosprawna, starająca się o kartę N+ nie będzie musiała posiadać prawa jazdy. Musi jednak być użytkownikiem lub właścicielem pojazdu. To ukłon w stronę osób z niepełnosprawnościami, które zazwyczaj podwozi opiekun. Posiadacz takiej karty może parkować w całej strefie płatnego parkowania.

Jak czytamy w uzasadnieniu uchwały niepełnosprawni nie będą musieli przedkładać zaświadczenia o niepełnosprawności. Wymóg ten pozostaje dla wnioskujących rodziców lub opiekunów prawnych osób niepełnosprawnych.

Miasto ma więcej zarobić więcej

„Na podstawie obserwacji dotychczasowych zachowań parkingowych użytkowników miejsc postojowych na obszarze strefy płatnego parkowania niestrzeżonego szacuje się, że wprowadzenie proponowanych rozwiązań będzie skutkowało dodatkowymi dochodami dla Warszawy, które będą uzależnione od liczby złożonych wniosków o wydanie danego rodzaju abonamentu mieszkańca” – czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały.

Urzędnicy szacują, że po rozszerzeniu strefy płatnego parkowania o Żoliborz i część Ochoty liczba wydanych abonamentów zarówno rejonowych i obszarowych przysługującym podatnikom Warszawy wzrośnie z około 39,8 tys. do prawie 58 tys. co ma przełożyć się na wpływ do budżetu miasta w wysokości około 10 mln złotych.

Przegłosowana uchwała przez radnych ma wejść w życie od 1 lutego 2022 roku.

Przeczytaj również: Jak zmienią się ulice Żoliborza? ZDM opublikował projekt zmian


sppn

sppn


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h