Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:01

Parkowanie na podwórkach tylko dla posiadaczy abonamentów

Od przyszłego poniedziałku, 15 listopada, na Żoliborzu zaczną obowiązywać opłaty za postój. To efekt rozszerzenia strefy płatnego parkowania o Żoliborz. Jak będzie wyglądać parkowanie na podwórkach ZGN? Nie będą wydawane odrębne identyfikatory ani dodatkowe uprawnienia do parkowania na wewnętrznych podwórkach.

W tym arykule przeczytasz m.in. o:

  • abonamentach upoważniających do parkowania w SPPN
  • jak rozwiązany zostanie system parkowania na terenach zarzadzanych przez Zarząd Gospodarowania Nieruchomościami

Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich, na Żoliborzu zainstalowano już wszystkie parkomaty. Łącznie jest ich 136. Ponadto od ponad trzech tygodni mieszkańcy mogą kupować abonament uprawniający ich do parkowania na terenie Żoliborza za 30 zł lub 600 zł rocznie.

Przeczytaj również: Jak zmienią się ulice Żoliborza? ZDM opublikował projekt zmian

Tańsza opcja upoważnia mieszkańca do parkowania na wyznaczonych miejscach postojowych w bezpośredniej okolicy od miejsca zamieszkania, uogólniając, w promieniu 150-250 metrów od miejsca zameldowania. Drugi wariant jest nieco droższy, ale upoważnia do parkowania na znacznie większym obszarze. Może obejmować on jedno lub kilka osiedli. Żoliborz, na potrzeby wprowadzenia tego typu abonamentu podzielono na 7 obszarów. Mieszkaniec, który wybierze taki abonament, będzie mógł parkować bez opłaty na wszystkich ulicach w całym obszarze – zarówno na wyznaczonych miejscach, jak i na ulicach oznaczonych znakami B-35 i B-39, jeśli takie się w nim znajdą.

„Każdy, kto wyrobił sobie abonament, otrzymał jednocześnie identyfikator B-35 (jest on dopisany do abonamentu). Jeśli chodzi o abonament rejonowy – ich posiadaczom identyfikator B-35 umożliwi postój na tych odcinkach dróg oznakowanych znakiem B-35, które znajdują się w okręgu o promieniu 150 m od miejsca zameldowania lub są przez promień tego okręgu przecinane; a także w strefie oznakowanej znakiem B-39, jeśli miejsce zameldowania znajduje się w takiej strefie” – informuje Zarząd Dróg Miejskich. Do końca ubiegłego tygodnia wydano łącznie 5256 abonamentów – 4912 rejonowych i 344 obszarowe.

ZGN bez identyfikatorów. Będzie jednolity system parkowania

- W momencie, kiedy strefa płatnego parkowania będzie obowiązywała to wszystkie uliczki i podwórka nieobjęte strefą płatnego parkowania będą oblężone przez kierowców. Sztandarowym przykładem może być rejon ulicy Krajewskiego i Dymińskiej, gdzie na terenach spółdzielni albo ZGN obecnie parkują osoby pracujące w biurowcach po drugiej stronie torów – podkreślał w debacie samorządowej radny Łukasz Porębski (MJN), który dwukrotnie dopytywał się jak będzie wyglądało parkowanie na terenach zarządzanych przez ZGN po wprowadzeniu strefy płatnego parkowania.

Przeczytaj również: Parkomaty na Żoliborzu. Nowe urządzenia są już instalowane

- To jest duży problem. Są ulice na terenie dzielnicy, które nie mają statusu dróg publicznych. Jeżeli nie wymyślimy jakiegoś rozwiązania, które będzie włączało te ulice w strefę płatnego parkowania, będą to enklawy, gdzie kierowcy będą mogli parkować nielegalnie i bezpłatnie – mówił w debacie samorządowej przewodniczący rady dzielnicy Piotr Wertenstein-Żuławski (PO).

Jak się z czasem okazało dzielnica wraz z Zarządem Dróg Miejskich wypracowała sposób, za sprawą którego parkowanie na terenach zarządzanych przez ZGN będzie jednolite z systemem miejskiej strefy parkowania sposób. Dlatego żoliborski ZGN nie będzie wydawać odrębnych identyfikatorów ani dodatkowych uprawnień do parkowania na wewnętrznych podwórkach.

Jak uszczelnią strefę płatnego parkowania?

Na początku listopada odbyło się spotkanie informacyjne dla zarządów wspólnot mieszkaniowych, które dotyczyło zasad korzystania z podwórek administrowanych przez ZGN od 15 listopada. Jak informuje Urząd Dzielnicy, wjazd na podwórko będzie ograniczony tylko dla mieszkańców z ważnym abonamentem upoważniającym do parkowania w płatnej strefie parkowania.

„Przed wjazdem na teren podwórek pojawią się znaki B-35 (zakaz postoju), z dopiskiem „nie dotyczy pojazdów z identyfikatorem B-35 – (V)XYZ”, gdzie (V)XYZ to kody odcinków, do których przypisany będzie abonament mieszkańca. Kody odcinków, przy których można parkować, każdy z mieszkańców będzie miał wypisane na dole wydruku wykupionego abonamentu” – informuje Urząd Dzielnicy.

źródło: Urząd Dzielnicy Żoliborz

Jak wynika z informacji przekazanych przez Urząd na terenie podwórka przy ul. Popiełuszki 6, w trakcie konsultacji z mieszkańcami i zarządem wspólnoty, mieszkańcy nie zgodzili się na sporządzenie projektu organizacji ruchu, który zgodnie z przepisami ograniczyłby znacząco liczbę miejsc postojowych. Uzgodniono, że wjazd na podwórko będzie ograniczony tylko dla mieszkańców.

Są też podwórka dla których sporządzono projekt organizacji ruchu. - Na terenie podwórka przy ul. Popiełuszki 11, 11A i 13 sporządzony jest projekt organizacji ruchu, w którym wyznaczone będą miejsca postojowe dla samochodów osobowych oraz miejsca postojowe przeznaczone dla pojazdów z identyfikatorem osób niepełnosprawnych – zdradza Donata Wancel, rzeczniczka żoliborskiego Urzędu.

Przeczytaj również: Mapa z parkomatami na Żoliborzu już dostępna


slider_zgn_podworka_

slider_zgn_podworka_


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.