Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:56

10 tysięcy złotych dla Sadów Żoliborskich. Miasto przyznało grant inicjatywie sąsiedzkiej

Jesień w Sadach upłynie bardzo aktywnie, a to za sprawą organizowanych wydarzeń. Mieszkańcy wspólnie zasadzą krokusy, nauczą się pleść z wikliny i dowiedzą się co nieco o tożsamości Sadów Żoliborskich oraz poznają wyjątkowych mieszkańców.

W ubiegłą niedzielę w Sadach Żoliborskich grupa mieszkańców zasadziła tysiąc krokusów. Miniona akcja jest zaledwie skromną zapowiedzią tego, co w żoliborskim parku będzie się dziać w najbliższych tygodniach. Wszystko za sprawą Stowarzyszenia Żoliborz Przyszłości, które swoimi staraniami pozyskało grant miejski w wysokości 10 tys. zł na warsztaty edukacyjne dla mieszkańców.

Przeczytaj również: Sady Żoliborskie i awantura o zbieranie owoców. Prezentujemy nagrania z rozmów z urzędnikami.

Projekt warsztatów edukacyjnych w Sadach, finansowanych ze środków Biura Edukacji m.st. Warszawy w ramach małych dotacji w Biurze Edukacji w ramach konkursu "Działania edukacyjno - wychowawcze na rzecz mieszkańców Warszawy w roku 2021”, napisała Maria Janiak, która aktywnie działa na rzecz zachowania owocowego charakteru Sadów za pośrednictwem sąsiedzkiej inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie oraz jako wiceprezeska Stowarzyszenia Żoliborz Przyszłości.

Kolejne wydarzenie organizowane dzięki uzyskanemu grantowi ze stołecznego Biura Edukacji odbędzie się w niedzielę, 7 listopada. Tego dnia uczestnicy warsztatów zasadzą kolejne dwa tysiące krokusów. – Przy okazji sadzenia krokusów, wiedzą na temat ogrodnictwa miejskiego podzieli się specjalista z tej dziedziny. Będzie można dowiedzieć się m.in. jakie rośliny warto sadzić w przydomowych ogródkach oraz poznać podstawy ogrodnictwa – zdradza pomysłodawczyni cyklu warsztatów edukacyjnych w Sadach Maria Janiak. Entuzjaści Sadów spotykają się w Parku zazwyczaj w godzinach popołudniowych między 11 a 13.

Warsztaty edukacyjne w Sadach to cykl łącznie 6 spotkań o różnej tematyce, jednak klamrą, która będzie spinać ze sobą wszystkie wydarzenia są właśnie Sady Żoliborskie.

Przeczytaj również: Sady Żoliborskie: Życie na jednym z najpiękniejszych osiedli Żoliborza

Przy okazji owocobrań poznałam dużo osób. Wiele z nich to mieszkańcy Sadów o wyjątkowych życiorysach

O wyjątkowości Sadów w kontekście rosnących tam okazów w kolejną niedzielę, 14 listopada opowie Ryszard Rawski, pomolog z Ogrodu Botanicznego PAN w Powsinie. – Oprócz odniesienia się do unikatowych zasobów Sadów w postaci jabłoni, grusz i śliw, odbędzie się część praktyczna z metod rozmnażania drzew owocowych – zapowiada Maria. Dzięki takim działaniom będzie możliwe przedłużenie gatunków drzew owocowych rosnących w Sadach.

- Przy okazji owocobrań poznałam dużo osób. Wiele z nich to mieszkańcy Sadów o wyjątkowych życiorysach, które warto przedstawić. Dodatkowo są cenną skarbnicą wiedzy na temat tożsamości i przeszłości Sadów Żoliborskich – opowiada Maria Janiak. Dlatego też, we wtorek 16 listopada odbędzie się wydarzenie pod hasłem „Mistrzowie na Sadach”, w trakcie którego jedną z prelegentek będzie m.in. Mistrzyni Świata w łyżwiarstwie szybkim, która pamięta czasy, gdy na Sadach jeździło się na łyżwach. Tego dnia nie zabraknie opowiedzianych historii przez Olimpijczyków i sportowców związanych z Żoliborzem.

Mieszkańcy dowiedzą się jak kompostować i wyplatać z wikliny

W planach są również zajęcia z wiedzy o kompostowaniu. Pomysł z kompostownikami w Parku kiełkuje w głowach miłośników Sadów Żoliborskich już od jakiegoś czasu. – Wbrew pozorom nie jest to łatwy temat, bo owoce są trudne w kompostowaniu. Dlatego, żeby postawić w Sadach kompostowniki, musimy najpierw nauczyć się jak to robić – wyjaśnia pomysłodawczyni warsztatów.

Ostatnie zajęcia z kolei mogą spodobać się osobom, które uwielbiają rękodzieło. Odbędą się w grudniu w kolaboracji z żoliborskim artystą Jankiem Sajdakiem, który specjalizuje się w dziedzinie sztuki jaką jest land art. – Rok temu z Jankiem robiłam rekonesans w Parku. Zastanawialiśmy się w jaki sposób możemy upiększyć okolicę, ale przedmiotami praktycznymi, mającymi swoją funkcję w przestrzeni parkowej – zdradza Maria. Jak się okazuje projekty na nowe obiekty już są i wiadomo, że do ich wytworzenia będzie potrzebna wiklina. To oznacza, że uczestnicy warsztatów nauczą się wyplatać z wikliny m.in. kosze do owocobrań i stojaki na nie. – Jest też pomysł by powstały rzeźbo-karmniki dla ptaków, ale zobaczymy co z tego wyjdzie i jakie są możliwości formalne w tym zakresie – stwierdza Maria.

Przeczytaj również: Czy Sady Żoliborskie pozostaną sadami? Mieszkańcy opowiedzieli się za owocowym charakterem parku


owocowe-sady-1

owocowe-sady-1

owocowe-sady-2

owocowe-sady-2

owocowe-sady-3

owocowe-sady-3


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.