Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:43

Skatepark na Żoliborzu z nowym dachem, ale problemów do rozwiązania jest znacznie więcej

Użytkownicy skateparku podpowiadają jak je rozwiązać.

Teren Ośrodka Sportu i Rekreacji w ciągu najbliższych lat ma zmienić się w nowoczesny obiekt sportowy. Obecnie spółka Chapman Taylor International Services pracuje nad koncepcją zagospodarowania całego terenu. Architekci mają przedstawić dwie koncepcje, które będą konsultowane w październiku tego roku.

W międzyczasie wskazówki dotyczące zagospodarowania terenu żoliborskiego OSiR przekazali w sierpniu podczas połączonego posiedzenia trzech komisji (Kultury i Sportu, Ładu Przestrzennego ora Dialogu i Samorządności). Wówczas przyjęto stanowisko, wedle którego owa koncepcja ma odpowiadać na zdiagnozowane potrzeby klubów sportowych poprzez utrzymanie lub wybudowanie m.in. stadionu z bieżnią, toru łuczniczego, hali sportowej, pływalni odkrytej lub z rozsuwanym dachem, sal do spotów walki, kortów, pomieszczeń biurowych i szatniowych.

W stanowisku znalazł się również zapis wskazujący, by odstąpić od lokalizacji na terenie OSiR’u skateparku ze względu na rzekomą „uciążliwość dla okolicznych mieszkańców”. Skatepark miałby znaleźć się w innej lokalizacji. Jakiej? Tego radni nie ustalili.

Przeczytaj również: Trybuny RKS Marymont do remontu. Wcześniej powstanie koncepcja zagospodarowania terenu

Skatepark z nowym dachem jeszcze w tym roku

Tymczasem dla osób korzystających ze skateparku przy ulicy Potockiej jest to skandaliczna decyzja. Według ich relacji miejsce jest uczęszczane przez dużą liczbę osób w młodym wieku. Ponadto na Żoliborzu jest to jedyne miejsce, gdzie można doskonalić jazdę na deskorolce, hulajnodze czy rolkach ćwicząc również różnego rodzaju ewolucje wykorzystując dostępne rampy i przeszkody.

Okolicznym mieszkańcom doskwiera jednak hałas, który miał niwelować wykonany z poliwęglanu przed laty dach. Dziś w wielu miejscach przecieka, przez co powstają niebezpieczne dla deskorolkarzy kałuże i niszczeją rampy. Hałas według relacji mieszkańców okolicznych osiedli nadal roznosi się po okolicy.

Jest jednak nadzieja na poprawę sytuacji związanej ze stanem skateparku. Na początku września Samorząd Województwa Mazowieckiego przyznał na modernizację obiektu 150 tys. złotych. Z dzielnicowej kasy na nowy dach przeznaczone zostanie 297 tys. złotych. Prace mają być zakończone jeszcze w tym roku.

Przeczytaj również: Umowa na wykonanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej Marymontu podpisana

Problem dachu rozwiązany, a co z pozostałymi zastrzeżeniami

Na dziurawym dachu lista zastrzeżeń, co do skateparku i zarządzania nim nie kończy się. Użytkownicy obiektu skarżą się, że jest on co roku opieszale przygotowywany.

Do dyrektora żoliborskiego OSiR-u Michała Szpakiewicza trafiły w końcu postulaty społeczności skateparku i stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, w którym jednym z problemów jest sposób w jaki zamykany jest obiekt. „Zwracamy się więc z prośbą o zamontowanie urządzenia, które mogłoby emitować ostrzeżenie dźwiękowe zanim oświetlenie zostanie wyłączone. Dochodziło już do wypadków, gdy światło gasło w trakcie wykonywania ewolucji” – czytamy w petycji.

Kolejnym zastrzeżeniem jest konserwacja ramp i przygotowanie ich do sezonu. Jak relacjonują użytkownicy skateparku. Rampy i przeszkody zostały w tym roku zakonserwowane preparatami, które sprawiły, że są one śliskie. W kontekście skateboardingu, który sam w sobie jest dyscypliną kontuzjogenną, taki efekt nie jest pożądany. „Apelujemy o konsultowanie naprawiania usterek z osobami o odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu” – czytamy.

Obecnie skatepark funkcjonuje do 21. To o dwie godziny krócej niż znajdująca się po sąsiedzku pływalnia. W petycji jej autorzy apelują o wydłużenie działania skateparku o godzinę, czyli do 22. Jak się okazuje nie jest to możliwe „ze względu na charakter obiektu i okolicznych mieszkańców”.

W sprawie sygnalizowania zamknięcia skateparku w odpowiedzi na apel użytkowników obiektu obiecano sprawdzić możliwości wprowadzenia zaproponowanych rozwiązań.

Przeczytaj również: Dzielnica planuje rozbiórki na stadionie Marymontu. Konserwator zabytków: “Budynki i cały zespół ujęty w gminnej ewidencji zabytków nie zostanie usunięty”


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.