Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:03

Jak zmienią się ulice Żoliborza? ZDM opublikował projekt zmian

Na ponad 30 ulicach Żoliborza pojawi się 70 nowych odcinków jednokierunkowych. Mieszkańcy mogą również sprawdzić, gdzie i ile wyznaczono miejsc parkingowych ogólnodostępnych oraz tych przeznaczonych wyłącznie dla posiadaczy abonamentów.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • Gdzie i kiedy będą prowadzone prace na kolejnych ulicach Żoliborza?
  • Gdzie znajdują się miejsca parkingowe tylko dla mieszkańców?
  • O zmianach ulic na jednokierunkowe

Od kilkunastu dni na ulicach Żoliborza widać efekty prac nad wprowadzeniem strefy płatnego parkowania w postaci zainstalowanych parkomatów (łącznie ma być ich 136) czy wyznaczonych miejsc postojowych.

Najbardziej widoczne są zmiany na ulicy Mickiewicza na odcinku od placu Wilsona do ulicy Potockiej. Na tej ulicy wyznaczono równoległe miejsca postojowe po obu stronach na całej jej długości. Zachowano również możliwość postoju w istniejących zatokach do parkowania skośnego.

Przeczytaj również: [Wideo] Debata samorządowa o strefie płatnego parkowania

Prace nad wprowadzeniem nowej organizacji ruchu potrwają jeszcze kilka tygodni

Mieszkańcy Żoliborza zdążyli już zauważyć błędy w oznakowaniu związanym z wprowadzeniem strefy płatnego parkowania m.in. właśnie na ulicy Mickiewicza, gdzie znaki poziome informują o parkowaniu równoległym natomiast pionowe w tym samym miejscu nakazują parkowanie skośne. O tę sprawę radny Łukasz Porębski spytał obecnego podczas dzielnicowej Komisji Infrastruktury Tamása Dombiego, szefa zarządzania ruchem drogowym w mieście. Prawidłowość i kompletność oznakowania będzie kontrolowana po uruchomieniu strefy płatnego parkowania.

Prace techniczne polegające na wprowadzeniu nowej organizacji ruchu potrwają jeszcze przez kilka kolejnych tygodni. W najbliższym czasie Zakład Remontów i Konserwacji Dróg będzie stawiać i malować oznakowanie na kolejnych ulicach:
- al. Wojska Polskiego (pl. Inwalidów – Mierosławskiego) – 02-04.11
- Krajewskiego (Dymińska – Krajewskiego 2) – 04-05.11
- Krajewskiego (Krajewskiego 2 – Wybrzeże Gdyńskie) – 05-07.11
- Jeziorańskiego (Krajewskiego – Cytadela) – 08.11
- Gwiaździsta (Gwiaździsta nr 5) – 08.11
- Potocka (Gwiaździsta – Mickiewicza) – 09.11
- Krasińskiego (Broniewskiego – Popiełuszki) – 10-11.11
- Krasińskiego (Gwiaździsta – pl. Wilsona) – 12-15.11

Przeczytaj również: Parkomaty na Żoliborzu. Nowe urządzenia są już instalowane

Strefy i odcinki do parkowania tylko dla mieszkańców

W dzielnicy strefa płatnego parkowania obejmie 121 ulic, alej i placów mających status drogi publicznej. Łącznie wyznaczonych zostanie ok. 4,7 tys. miejsc ogólnodostępnych. Liczbę miejsc uzupełniają jeszcze miejsca przeznaczone tylko dla mieszkańców posiadających abonament. Tych łącznie jest ponad 1,1 tysiąca. To miejsca (za znakiem B-35) oraz strefy (za znakiem B-39) z zakazem postoju, który nie będzie dotyczył tylko posiadaczy odpowiedniego identyfikatora, przysługującego mieszkańcom najbliższej okolicy. Tzw. strefy mieszkańca, gdzie znajdują się tego typu miejsca to obszar Starego Żoliborza pomiędzy ulicą Broniewskiego, aleją Wojska Polskiego, ulicą Krasińskiego a Cytadelą. Miejsca tylko dla mieszkańców wytyczono również na tyłach Placu Wilsona między ulicą Mickiewicza, Krasińskiego, Potocką i Gwiaździstą. Kolejną strefą dla mieszkańców jest osiedle położone między ulicą Elbląską, Powązkowską, Broniewskiego i trasą AK.

Drogowcy wyznaczyli również odcinki ulic z postojem wyłącznie dla mieszkańców z identyfikatorami B-35, o które można starać się wraz z wykupieniem abonamentu. W taki sposób zorganizowano parkowanie m.in. na ulicy Poli Gojawiczyńskiej, na poszczególnych odcinkach ulicy Sady Żoliborskie, Braci Załuskich, a także na ulicy Suzina, Próchnika, Solskiego czy Barszczewskiej.

70 nowych odcinków jednokierunkowych

By wprowadzić taką formę parkowania przeznaczoną wyłącznie dla mieszkańców, konieczna była również zmiana organizacji ruchu na 30 ulicach, a konkretnie na 70 odcinkach, które po zmianach będą jednokierunkowe. Takie zmiany zajdą m.in. na ulicy Lutosławskiego, Jellinka, Szczepanowskiego (na dwóch odcinkach Siemiradzkiego – Słowackiego i Potocka - plac Lelewela) i na ulicy Potockiej na odcinku od placu Kuronia do ulicy Mickiewicza.

Co ważne na wielu uliczkach parkowanie zostanie przeniesione z chodnika na ulicę. Nowe miejsca postojowe wyznaczono z kolei na ulicy Broniewskiego, we fragmentach ulicy Mickiewicza na odcinku od placu Wilsona do ulicy gen. Zajączka, a wkrótce też pojawią się na Słowackiego, Krasińskiego i Krajewskiego.

Przeczytaj również: Mapa z parkomatami na Żoliborzu już dostępna


Jednokierunkowe-ZOLIBORZ__Korekta-1000x1000-1

Jednokierunkowe-ZOLIBORZ__Korekta-1000x1000-1

Parkowanie-mieszk-ZOLIBORZ-1000x1000-1

Parkowanie-mieszk-ZOLIBORZ-1000x1000-1

Parkowanie-na-jezdnie-ZOLIBORZ-1-1000x1000-1

Parkowanie-na-jezdnie-ZOLIBORZ-1-1000x1000-1

Zoliborz_dane_liczbowe-794x1000-1

Zoliborz_dane_liczbowe-794x1000-1

Zoliborz_mapa_dane-794x1000-1

Zoliborz_mapa_dane-794x1000-1

20211025_SPPN_pasy_rowerowe_Mickiewicza-7-1502x1000

20211025_SPPN_pasy_rowerowe_Mickiewicza-7-1502x1000


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.