Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 01:22

Na Żoliborzu jeżdżą brawurowo i po chodniku. „Mieszkam na Krasińskiego i codziennie przemierzam te »chodniki grozy«”

„Od paru tygodni obowiązują ścisłe przepisy nakazujące kierującym hulajnogami jazdę po ścieżkach rowerowych równoległych do chodników; rowerzyści również mają zabronione jeżdżenie po chodnikach. Co z tego, skoro po ścieżkach rowerowych prawie nikt nie jeździ, za to chodnikami co chwilę pędzą rowerzyści i korzystający hulajnóg, a piesi są przepędzani dzwonkami i straszeni pojazdami, które ryzykownie niemal się o nich ocierają!” – napisał do Gazety Żoliborza jeden z czytelników.

Kilka lat temu, zapewne dużym nakładem, przebudowano ul. Krasińskiego na odcinku między pl. Wilsona a ul. Popiełuszki. Zabrano po jednym pasie ruchu dla samochodów, za to wytyczono ścieżki rowerowe - tak wydawałoby się potrzebne” – zwraca uwagę w liście nadesłanym do Gazety Żoliborza pan Ryszard mieszkaniec Żoliborza i dodaje: - Mieszkam na Krasińskiego i codziennie przemierzam te "chodniki grozy". Wielokrotnie moje bezpieczeństwo było narażane, raz nawet potrącił mnie (na szczęście lekko) skuter rozwoziciela pizzy.

Przeczytaj również: Ale jak to nie po chodniku? – 4 rady jak jeździć rowerem zgodnie z przepisami

Od maja tego roku obowiązują przepisy nakazujące użytkownikom hulajnóg jazdę po ścieżkach rowerowych. Rowerzyści również mają obowiązek poruszania się wytyczonymi ciągami rowerowymi. W obu przypadkach, jeśli nie ma ścieżki rowerowej, użytkownicy jednośladów mają obowiązek poruszania się jezdnią.

Kiedy jeździć chodnikiem?

Wyjątkiem jest sytuacja, gdy rowerzysta opiekuje się dzieckiem poniżej 10. roku życia, które kieruje rowerem. Jazda po chodniku dopuszczalna jest również, gdy na jezdni obowiązuje ograniczenie prędkości większe niż 50 km/h, chodnik ma co najmniej 2 metry szerokości, a obok nie ma wydzielonej drogi dla rowerów. Ostatnim przypadkiem, kiedy przepisy dopuszczają poruszanie się rowerzysty po chodniku jest sytuacja, gdy na jezdni występują złe warunki pogodowe takie jak: śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła. Pamiętajmy jednak, że w każdym z tych przypadków przepisy zobowiązują rowerzystę do zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym.  

Użytkownik hulajnogi w przypadku braku ścieżki rowerowej może poruszać się jezdnią, ale tylko wtedy, gdy obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Znaki dla poprawy bezpieczeństwa? Niekoniecznie

- Co z tego, skoro po ścieżkach rowerowych prawie nikt nie jeździ, za to chodnikami co chwilę pędzą rowerzyści i korzystający hulajnóg, a piesi są przepędzani dzwonkami i straszeni pojazdami, które ryzykownie niemal się o nich ocierają! – opisuje mieszkaniec Żoliborza i stwierdza: - Brakuje też, moim zdaniem, wyraźnego oznakowania poziomego zabraniającego jazdy jednośladom po chodniku, na wzór tego dotyczącego korzystania ze smartfonów na przejściach na pieszych. Taki stan rzeczy sprzyja też lekceważącemu, a czasem wręcz wulgarnemu reagowaniu na zwróconą grzecznym tonem uwagę na niestosowność jazdy po chodniku.

Przeczytaj również: Nawet 500 zł mandatu za nieprzepisową jazdę na hulajnodze. Dziś weszły w życie nowe przepisy

- Co miałoby zmienić postawienie takich znaków? – pyta Jakub Dybalski z Zarządu Dróg Miejskich. - Rowerzyści i hulajnogiści nie mogą korzystać z chodnika, poza pewnymi wyjątkami, co wynika wprost z przepisów ruchu drogowego. Jeśli je łamią, to robią to świadomie, zwłaszcza że tam rzeczywiście są pasy rowerowe, więc efekt postawienia znaków byłby mizerny, jeśli jakikolwiek. Jeśli przepisy ruchu drogowego są łamane, to jest to rzecz, którą należy zgłosić policji lub straży miejskiej, bo oni je egzekwują i to może zmienić zachowanie tych, którzy je łamią – dodaje rzecznik prasowy ZDM.

Niestety jak opisuje pan Ryszard, mimo interwencji telefonicznych nie spotkał na ulicy Krasińskiego patrolu Straży Miejskiej, która interweniowałaby w tej sprawie.

Zwróciliśmy się do stołecznej straży miejskiej z pytaniem, czy rzeczywiście problem opisywany przez naszego czytelnika jest ignorowany i ile mandatów w Warszawie oraz na Żoliborzu wystawili w tym roku strażnicy za złamanie przepisów przez rowerzystów.

- W okresie od 1 kwietnia do 25 sierpnia br. do Straży Miejskiej  m.st. Warszawy wpłynęło tylko jedno zgłoszenie dotyczące naruszenia przepisów ruchu drogowego przez rowerzystę na ulicy Krasińskiego. W ww. okresie w całej Warszawie funkcjonariusze nałożyli 29 mandatów karnych na rowerzystów naruszających obowiązujące przepisy ruchu drogowego, zastosowali 227 środków oddziaływania w postaci pouczeń, poleceń i ostrzeżeń. W dwóch przypadkach sporządzili wnioski do sądu o ukaranie. W analogicznym okresie strażnicy na terenie Żoliborza nałożyli 3 mandaty karne na rowerzystów naruszających obowiązujące przepisy ruchu drogowego, zastosowali 1 pouczenie - informuje Referat Prasowy Straży Miejskiej m.st. Warszawy.

Przeczytaj również: Szusują po chodnikach, a piesi boją się o bezpieczeństwo


krasinskiego

krasinskiego


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ