Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:09

Trybuny RKS Marymont do remontu. Wcześniej powstanie koncepcja zagospodarowania terenu

Remont zabytkowej trybuny będzie kosztować niemal 2 mln zł. Charakterystyczne zadaszenie trybun, żelbetowe balustrady, posadzki trybun wykonane z lastriko oraz detal na podstopniach schodów trybun mają być zachowane, a ubytki odtworzone na wzór historycznych elementów.

O tym, że stadion Marymontu wymaga remontu wiadomo od dawna. Niedługo miną dwa lata, odkąd sypiąca się trybuna główna zabytkowego stadionu została zamknięta ze względów bezpieczeństwa. Wówczas na zlecenie Stołecznego Konserwatora Zabytków sporządzono ekspertyzy. Na podstawie jej wyników uznano, że konieczny jest remont historycznego obiektu.

Według SKZ prace w pierwszej kolejności powinny dotyczyć trybuny zachodniej wraz z jej zadaszeniem i pozostałości trybuny wschodniej oraz budynku magazynowego przy stadionie. Przez lata te elementy stadionu nie były odnawiane. Planowany remont ma przywrócić obieky do dawnej świetności.

Przeczytaj również: Sławomir Napłoszek, zawodnik Stowarzyszenia Łuczniczy Marymont po 29 latach wraca na Igrzyska Olimpijskie

Na remont zabytkowych trybun przyznano 1,9 mln zł. Pieniądze zarezerwowano na lata 2022-2023. W tej chwili trwają jednak prace nad opracowaniem koncepcji zagospodarowania terenu Ośrodka Sportu i Rekreacji na Żoliborzu. Umowę na jej wykonanie podpisano w maju. Wykonawca wyłoniony w przetargu ma 120 dni od momentu podpisania umowy na opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu OSiR. Na te cele Żoliborz otrzymał 263 tys. złotych.  Prace poprzedziła inwentaryzacja zieleni, analizy związane z planem miejscowym i zebrane opinie i oczekiwania klubów.

OSiR bez skateparku. Nowej lokalizacji jednak nie przedstawiono

Główne potrzeby związane są m.in. z piłką nożną i dotyczą zaplecza szatniowego oraz z powrotem lekkoatletyki na teren Marymontu, a także utrzymaniem na jego terenie toru łuczniczego, powstaniem hal do sportów zespołowych i walki.

Nad tematem przed okresem urlopowym pochylili się również żoliborscy radni. Podczas połączonego posiedzenia trzech komisji (Kultury i Sportu, Ładu Przestrzennego ora Dialogu i Samorządności) przyjęto stanowisko, wedle którego owa koncepcja ma odpowiadać na zdiagnozowane potrzeby klubów sportowych poprzez utrzymanie lub wybudowanie m.in. stadionu z bieżnią, toru łuczniczego, hali sportowej, pływalni odkrytej lub z rozsuwanym dachem, sal do spotów walki, kortów, pomieszczeń biurowych i szatniowych.

W stanowisku znalazł się również zapis wskazujący, by odstąpić od lokalizacji na terenie OSiR’u skateparku ze względu na rzekomą „uciążliwość dla okolicznych mieszkańców”. Skatepark miałby znaleźć się w innej lokalizacji, ale jakiej, tego już nie wiadomo i nie określono w opracowanym dokumencie.

Przeczytaj również: Dzielnica planuje rozbiórki na stadionie Marymontu. Konserwator zabytków: “Budynki i cały zespół ujęty w gminnej ewidencji zabytków nie zostanie usunięty”

Cenny przykład przedwojennego modernizmu

Według SKZ prace w pierwszej kolejności powinny dotyczyć trybuny zachodniej wraz z jej zadaszeniem, pozostałości trybuny wschodniej oraz budynku magazynowego przy stadionie, które od lat nie były odnawiane. Trzy zabytkowe obiekty RKS Marymont: budynek sportowy, zadaszenie trybun oraz trybuny ujęte są od 2016 roku w gminnej ewidencji zabytków. Dlatego roboty będą realizowane według wytycznych SKZ. Sam projekt będzie musiał uzyskać akceptację Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Stadion jak i cały kompleks to realizacja projektu architektów Stanisława Barylskiego i Macieja Kozłowskiego. Obiekt jest przykładem przedwojennego modernizmu. Jak podkreśla SKZ: „Rytmiczna, modularna bryła trybun stadionu przypomina projekty Auguste Perreta - prekursora modernizmu strukturalnego.”

Wyróżnikiem obiektu są balustrady i siedziska wykonane z prefabrykowanych elementów betonowych oraz wielkopowierzchniowe przeszklenia z pustaków szklanych – luksferów, a także żelbetonowe balustrady z detalami.

Charakterystycznym elementem stadionu jest samo zadaszenie trybun i lastriko widoczne na posadzkach.

Efektem remontu trybun ma być odtworzenie ich unikalnego charakteru. Wstępnie dopuszczono natomiast rozbiórkę pozostałości trybuny północnej i południowej, w związku z planami dostosowania istniejącego, ale już zdegradowanego założenia do nowej funkcji.

Rozważana jest likwidacja nasypu ziemnego, na którym znajdują się pozostałości trybuny północnej i południowej. Nie nadaje się ona do remontu i zagraża bezpieczeństwu. Obrys toru oraz jego przekrój pozostanie nadal czytelny.

Przeczytaj również: Przetarg na projekt modernizacji stadionu Marymontu rozstrzygnięty


marymont-3

marymont-3

marymont-1-z

marymont-1-z

MARYMONT-BALUSTRADA-KOM

MARYMONT-BALUSTRADA-KOM

MARYMONT-TRYBUNA-KO

MARYMONT-TRYBUNA-KO


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.