Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:18

Mija 50 lat od odbudowy Zamku Królewskiego w Warszawie - materiał partnera

Zamek Królewski obchodzi w tym roku jubileusz 50-lecia odbudowy. Z tej okazji przygotowano wiele wydarzeń, o których opowiada Elżbieta Ofat, zastępca dyrektora ds. marketingu.

Zamek Królewski jako jedna ze stołecznych atrakcji turystycznych przyciąga wielu chętnych do zwiedzania, o czym świadczą rzesze rodzin i gości z zagranicy.

To prawda. Turyści chętnie odwiedzają Zamek, a w tym roku gościmy szczególnie dużo rodzin z dziećmi, co nas bardzo cieszy. Pomimo pandemii ustawiają się kolejki zwiedzających. Do Zamku można przyjść z rodziną lub w pojedynkę, w niedzielę czy w tygodniu. Każdy dzień jest dobry. Taka wizyta to lekcja historii na żywo.

Niezwykle atrakcyjnym dla odwiedzających miejscem są zamkowe ogrody, gdzie można odpocząć i posiedzieć na trawie. 

Warto też zajrzeć do sieci. Na naszej zamkowej stronie internetowej czy też w mediach społecznościowych można z dowolnego miejsca i o każdej porze pospacerować po Zamku lub posłuchać o dziejach królewskiej rezydencji.

Zapraszam wszystkich do odkrywania na nowo Zamku Królewskiego w Warszawie oraz do wspólnego świętowania jubileuszu 50-lecia jego odbudowy.

Pretekstem do odwiedzenia Zamku Królewskiego może być chęć obcowania nie tylko z historią, ale także niezwykłymi dziełami sztuki.

Zamek Królewski jest nie tylko rezydencją królów i Rzeczypospolitej, ale także miejscem, w którym zgromadzono przepiękne obrazy i dzieła sztuki. To właśnie tu możemy podziwiać dwa dzieła Rembrandta: „Dziewczynę w ramie obrazu” i „Uczonego przy pulpicie”, które są jednymi z najpiękniejszych obrazów w zbiorach polskich muzeów. To nie jedyne wyjątkowe obrazy w kolekcji Zamku Królewskiego. Znajdują się tu dzieła Canaletta czy Jana Matejki. Te ostatnie ze względu na 230. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja są teraz szczególnie chętnie oglądane przez naszych zwiedzających.

Przeczytaj również: Arcydzieła holenderskich mistrzów i Rembrandta w Zamku Królewskim – materiał partnera

O samym Zamku dużo mówi się też w kontekście Jubileuszu, którego obchody niedawno się rozpoczęły.

W tym roku zainaugurowaliśmy Jubileusz 50-lecia Odbudowy Zamku Królewskiego w Warszawie. W ten sposób chcemy przypomnieć 1971 rok, kiedy to podjęto decyzję o jego odbudowie. Wówczas ukształtował się Obywatelski Komitet Odbudowy Zamku Królewskiego i zainicjowano zbiórkę społeczną na rzecz tego wielkiego przedsięwzięcia. Wszyscy Polacy, mieszkający zarówno w kraju, jak i za granicą, brali w niej udział. Był to niezwykle wzruszający czas, gdyż przekazywano nie tylko pieniądze, ale również wszelkiego rodzaju kosztowności i rodzinne pamiątki, które dla ich właścicieli miały wartość sentymentalną.

To pokazuje rolę odbudowy i jej znaczenie dla Polaków oraz samej historii Polski. Zamek stał się symbolem, który zawsze chcieliśmy mieć. Wiele budynków po wojnie odbudowano. Zamek długo czekał na swój czas, bo nie było zgody władz komunistycznych na jego odbudowę.

W kontekście odbudowy Zamku częściej mówi się jednak o specjalistach zajmujących się renowacją zabytków.

Dziś chcemy przypomnieć o tych osobach, które przyczyniły się do odbudowy Zamku Królewskiego. Uczestniczyli w niej wybitni konserwatorzy zabytków, architekci i inżynierowie. Kluczową rolę odegrał również prof. Stanisław Lorentz, który był jednym z inicjatorów odbudowy Zamku. W cały proces zaangażowane było społeczeństwo, bo Polacy nie tylko przekazywali pieniądze i kosztowności, ale również brali udział w pracach budowlanych.

Chcąc podziękować tym wszystkim osobom i przypomnieć niezwykłą historię odbudowy, zapraszamy wszystkich do świętowania jubileuszu Zamku. Już 5 września w zamkowych ogrodach odbędzie się Piknik Jubileuszowy, na który zapraszam wszystkich, a szczególnie mieszkańców Żoliborza.

W jaki sposób będziemy mogli świętować odbudowę Zamku Królewskiego w Warszawie?

Tego dnia wszyscy chętni będą mogli bezpłatnie zwiedzić Zamek.

Ponadto w Ogrodach przygotowaliśmy szereg atrakcji dla rodzin. Zapraszamy na koncerty, pokazy i przedstawienia teatralne dla dzieci. Teatr Lalka wystawi spektakl zatytułowany „Legendy warszawskie”. Będą też piękne, duże formy teatrów plenerowych.

Na pikniku odnajdą się również miłośnicy muzyki, a to za sprawą przygotowanego koncertu muzyki klasycznej.

Nie zabraknie również efektownych pokazów szermierki i fechtunku. Ciekawą atrakcją dla gości Zamku może okazać się lot balonem. Będzie można zobaczyć z góry panoramę Warszawy, Zamek i Ogrody Królewskie.

Dziś mogę zapowiedzieć, że wieczorem odbędzie się wyjątkowy koncert. Gwiazdą wieczoru będzie skład Bilon i Nowa Ferajna, który wykona piosenki z nadchodzącej płyty „Warszawski Rapton”.

Obchody Jubileuszu 50-lecia Odbudowy Zamku Królewskiego będą trwały jednak 4 lata. Nie mogę o to nie zapytać. Dlaczego akurat 4 lata?

Odbudowa Zamku rozpoczęła się w 1971 roku, natomiast publiczności został on udostępniony w 1984 roku, 31 sierpnia. W 2024 roku minie 40 lat od tego wydarzenia, dlatego też zdecydowaliśmy, by obchody trwały właśnie 4 lata.

Zależy nam na pokazaniu tego, że z jednej strony mija 50 lat od położenia symbolicznej pierwszej cegły pod odbudowę Zamku, a z drugiej nadchodzi 40-lecie udostępnienia Zamku publiczności, które wypada w 2024 roku.

Historia Zamku pokazuje, że był on obiektem, którego zniszczenie miało duże znaczenie dla okupantów.

Zamek to symbol polskiej państwowości, wielkiej historii i suwerennego, niepodległego Państwa i właśnie dlatego był obiektem ataku czy chęci zniszczenia przez hitlerowców.

Pierwsze bomy spadły na Zamek 17 września 1939 roku, następnie Zamek został zbombardowany podczas Powstania Warszawskiego. Osoby pracujące wówczas na Zamku od samego początku wiedziały, że zostanie on zniszczony podczas wojny, bo był i jest istotnym symbolem polskiej tożsamości.

Zamek został wiernie zrekonstruowany. Sale odtworzono na podstawie detali, które we wrześniu, kiedy wybuchła wojna, i w kolejnych jej latach uratowali pracownicy Zamku. Niezwykła jest choćby historia złoceń w Sali Tronowej. Niektóre z widocznych dziś złoceń pamiętają czasy panowania króla Stanisława Augusta. To dlatego, że podczas wojny zostały wycięte, zabezpieczone i przechowane w różnych częściach kraju. Dziś można odróżnić oryginalne fragmenty złoceń od tych zrekonstruowanych, które zostały wiernie odtworzone przez polskich rzemieślników, co jeszcze pełniej pokazuje dramatyczne losy warszawskiego Zamku.

W czasach komunizmu z odbudową też wcale nie było łatwo.

Władze komunistyczne nie pozwoliły na odbudowę Zamku właśnie z tego powodu, że Zamek jest symbolem i nie sposób sobie wyobrazić Warszawy oraz Polski bez niego. Na jego odbudowę nie pozwolono przez prawie ćwierć wieku po wojnie.

Przeczytaj również: Zamek Królewski. Symbol polskiej władzy, tożsamości i sztuki – Felieton

Czym spośród innych obiektów muzealnych czy zamków, poza swoją wyjątkową historią, wyróżnia się Zamek Królewski?

Zamek to więcej niż muzeum, to miejsce, gdzie nie tylko prezentujemy kolekcje dzieł sztuki, ale także organizujemy wiele wydarzeń. W salach zamkowych oraz w przestrzeni Ogrodów odbywają się wystawy, koncerty, wykłady oraz spotkania.

Obecnie można podziwiać dzieła światowej klasy na wyjątkowej wystawie „Świat Rembrandta. Artyści. Mieszczanie. Odkrywcy.” Warto ją zobaczyć choćby ze względu na fakt, że w niesamowity sposób obrazuje XVII-wieczną Holandię.

Na tej wystawie prezentujemy dzieła Rembrandta, ale też innych mistrzów, którzy tworzyli w tym okresie.

W sierpniu po raz dwunasty odbył się Festiwal Teatru i Muzyki „Królewskie Arkady Sztuki”.  Nasza publiczność mogła posłuchać koncertów na żywo w Arkadach Kubickiego oraz obejrzeć spektakle.

Jakie wyzwania czekają Zamek Królewski w przyszłości?

Zależy nam, aby Zamek był miejscem rozpoznawalnym na mapie europejskich rezydencji królewskich, a także partnerem projektów największych muzeów z Francji, Włoch czy Anglii. Już w listopadzie będzie można zobaczyć w Zamku obrazy Caravaggia i innych mistrzów, które zostaną do nas sprowadzone z Włoch.

Chcemy wzbogacać zbiory o cenne dzieła sztuki i rzemiosła. W minionym roku zakupiliśmy ponad 200 pięknych i unikatowych zabytków, które są eksponowane w historycznych wnętrzach. Są to obrazy, meble czy porcelana. Ich zakup nie był łatwy i wiązał się z udziałem Zamku w międzynarodowych aukcjach. Wszystkie obiekty, które kupujemy, mają potwierdzoną autentyczność.

A wyzwania bieżące?

Utrzymanie naszej działalności naukowej, wystawienniczej i edukacyjnej na obecnym wysokim poziomie, zarówno tej w Zamku, jak i w sieci. Od ubiegłego roku oferujemy wirtualne zwiedzanie nie tylko historycznych sal, ale również wystaw czasowych, organizujemy webinaria, wykłady online i spotkania dla rodzin. Dużym zainteresowaniem cieszą się debaty filozoficzne, które z powodów pandemicznych od marca ubiegłego roku odbywają się w sieci.

Zamek stoi 50 lat, czekają nas więc prace remontowo-konserwacyjne związane z jego bieżącym funkcjonowaniem i użytkowaniem. Planujemy też bardzo dużą inwestycję w Ogrodach, ale szczegóły na ten temat będą sukcesywnie odkrywane w trakcie Jubileuszu.

Będziemy śledzić to, co dzieje się na Zamku Królewskim, a ja dziękuję za rozmowę.

Bardzo dziękuję i zapraszam wszystkich mieszkańców Żoliborza do odkrywania na nowo Zamku Królewskiego w Warszawie oraz do wspólnego świętowania jubileuszu 50-lecia jego odbudowy już 5 września w zamkowych ogrodach.


Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski-1

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski-1

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski-3

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski-3

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski-9

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski-9

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski-6

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski-6

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski-7

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski-7

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski5

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-Fot.-Marcin-Kmiecinski5

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-fot.-Stanislaw-Leszczynski-8

Atrakcje-w-Ogrodach-Zamkowych-fot.-Stanislaw-Leszczynski-8

Piknik_LOGO-data_small-copy

Piknik_LOGO-data_small-copy

post_FB_1200x628_B_1-1

post_FB_1200x628_B_1-1

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.