Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 10:19

Szymon Majewski wierszem apeluje do burmistrza Bielan o ratunek topoli

Mieszkańcy sprzeciwili się wycince topoli. Sporządzono ekspertyzy, aż w końcu sprawa doczekała się napisanego wierszem przez Szymona Majewskiego komentarza. Prezenterowi odpowiedzi, również w formie rymowanki, udzielił burmistrz Bielan Grzegorz Pietruczuk.

Sprawą rosnącej przy ul. Balaton topoli żywo interesują się sami mieszkańcy Bielan. Na pierwszy rzut oka drzewo wydaje się zdrowe, co ma potwierdzać badanie przeprowadzone na wniosek mieszkańców Młocin.

Według dendrologa dr Piotra Tyszki-Chmielowca  drzewo jest we wczesnej dojrzałej fazie wzrostu. Wiek topoli oszacowano na około 40 lat. Jej korona była pełna i symetryczna do czasu, aż drzewem nie zajęli się pilarze. Drzewo przeznaczono do wycinki. To efekt zgłoszenia przez jednego z mieszkańców, na skutek którego urząd marszałkowski wydał decyzję o jej wycięciu. Decyzja budzi sprzeciw mieszkańców.

Przeczytaj również: Jaka wizja skrzyżowania Sokratesa-Wólczyńska-Conrada?

W obronie topoli stanęła Fundacja Loesje Polska, której przedstawiciele za pośrednictwem plakatów zachęcają do refleksji, dyskusji oraz krytycznego, ale i konstruktywnego spojrzenia na świat.

Jak wskazuje test przeprowadzony przez dendrologa w pniu topoli nie ma zgnilizny. Nie wykazano również rozkładu korzeni.  „Topola jest w bardzo dobrej kondycji (stanie zdrowotnym) oraz wykazuje bardzo dobrą stabilność – nie stwierdzono objawów wskazujących na zwiększone ryzyko upadku drzewa lub jego części, poza jedną niedużą martwą gałęzią do usunięcia w najbliższym sezonie zimowym. Usuwanie drzewa z powodów wskazanych w decyzji nie jest więc zasadne” – pisze w opinii sporządzonej 28 czerwca 2021 roku dendrolog Piotr Tyszko-Chmielowiec.

Mimo to pod drzewem w minionym tygodniu pojawili się pilarze. Obcięto kilka konarów. Całej sytuacji przyglądali się okoliczni mieszkańcy. Drzewo nadal stoi, bo okazało się, że znajduje się na nim gniazdo. Od prac odstąpiono.

Przeczytaj również: Bazarek na Broniewskiego przejdzie metamorfozę. Stołeczni radni przyznali pieniądze na projekt

Bitwa na rymy

Po stronie obrońców topoli stanął Szymon Majewski, mieszkaniec Młocin publikując za pośrednictwem Facebooka wiersz skierowany do burmistrza Bielan. Oto jego fragment:

Wtem przyjechali dziarscy pilarze
I ciąć zaczęli rumiani od wrażeń
Lecz przerwać musieli silni chłoptasie
Gdyż w jej koronie jest... gniazdo ptasie

Topola z gniazdem jest temu winna
Że rośnie w miejscu gdzie nie powinna
Na urzędniczej stanęła drodze
I się nie przesunie na jednej nodze

Panie Pietruczuk! Bielan Burmistrzu
Wróć życie topoli- decyzji Mistrzu
Z drzew źle wyciętych robi się stołki
A stołki jak wiemy robią fikołki

Wiersz doczekał się odpowiedzi od burmistrza Bielan Grzegorza Pietruczuka. Oto fragment:

Odpowiedzialność na nas spoczywa wielka
By bezpieczeństwo zapewnić i wycinek się nie lękać.
Tniemy tylko gdy trzeba
Gdy gniazdo napotkamy, to wycinkę na czas wstrzymamy.
Decyzję marszałek wydał, my ją realizujemy
Oczywiście, że smutek nas ogarnia, zawsze kiedy tniemy.

"To drzewo to dla nas oczko w głowie"

Prezenter otrzymał od burmistrza obszerniejsze wyjaśnienie niż wiersz. – Decyzję na wycinkę wydał Marszałek Województwa Mazowieckiego, po uprzednim skierowaniu na miejsce komisji, która dokonała oględzin – pisze burmistrz i stwierdza, że Urząd Dzielnicy jedynie wykonuje polecenia: – Na nas spoczywa realizacja decyzji. Na nas spoczywa również odpowiedzialność. Gniazda, schowanego w głębi korony nie zauważył nawet dendrolog, o którym pan wspomina. Odkryto je dopiero po wycięciu 30 procent korony drzewa. Wycinkę wstrzymano od razu.

To drzewo to dla nas ostatnio oczko w głowie – mówi jedna z mieszkanek ul. Balaton ma Młocinach. -Interweniowaliśmy w tej sprawie gdzie się dało. Mamy opinię jednego z najlepszych dendrologów w kraju. Rozmawialiśmy z paniami z Urzędu Marszałkowskiego, ale nie udało się im nic przetłumaczyć. Urząd Dzielnicy wydaje się bezsilny w tej sprawie. Nie zarzucam nic burmistrzowi, bardzo możliwe, że jest tak jak mówi, że jest zobowiązany do wykonania decyzji marszałka województwa i nie ma innego wyjścia. Cały system który pozwala urzędnikom bez żadnych konsultacji wyciąć zdrowe drzewo działa w najlepsze, a tak nie powinno być – wyjaśnia w rozmowie z portalem Bielany.info mieszkanka Młocin.

Zarząd Dzielnicy jednocześnie deklaruje, że w odpowiednim czasie pojawią się nowe nasadzenia.  – Nigdy nie chowam się przed mieszkańcami, ani nie uchylam przed podejmowaniem trudnych tematów. 25 czerwca spotkałem się z mieszkańcami Młocin tłumacząc procedury i wyjaśniając wątpliwości. Podczas spotkania podkreśliłem, że z naszej strony deklarujemy pełną gotowość do nasadzeń zastępczych w większej liczbie niż to jest wskazane w decyzji – zapewnia burmistrz Bielan Grzegorz Pietruczuk.

Przeczytaj również: [Wideo] Z jakimi problemami mierzą się Młociny i jaki jest sposób na ich rozwiązanie?


topola-4-683x1024-1

topola-4-683x1024-1

topola-5-1

topola-5-1

topola-6-1024x683-1

topola-6-1024x683-1

topola-8-683x1024-1

topola-8-683x1024-1

topola-7-1024x683-1

topola-7-1024x683-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ