Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 13:30

Lex deweloper na Żoliborzu. Radni wyrazili zgodę na inwestycję przy ulicy Gdańskiej

To pierwsza inwestycja, która powstanie w trybie lex deweloper na Żoliborzu. Stołeczni radni pozytywnie rozpatrzyli wniosek dewelopera.

Za powstaniem budynku mieszkalnego przy ulicy Gdańskiej zagłosowało 35 radnych, 19 było przeciw a 4 wstrzymało się od głosu. To już drugie podejście dewelopera do wybudowania, w trybie specustawy mieszkaniowej, bloku przy ulicy Gdańskiej.

Wcześniej inwestor chciał wybudować pięciopiętrowy blok na sto mieszkań. Inwestycja została oprotestowana przez mieszkańców, a także nie zdobyła uznania wobec stołecznych radnych. – W ciągu ostatnich lat koncepcja przeszła liczne zmiany, by jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby mieszkańców oraz uwagi zgłaszane przez miejskich aktywistów – podkreśla cytowana w oficjalnym komunikacie Aleksandra Wołodźko, prezes firmy Greenfields.

Deweloper wcześniej zaskarżył decyzję radnych, a Naczelny Sąd Administracyjny przychylił się do jego wniosku stwierdzając, że studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy, nie jest wiążącym aktem prawa miejscowego. W uzasadnieniu NSA stwierdził, że obok znajduje się budynek o podobnej skali, wobec czego planowana inwestycja nie odstaje od otoczenia. Obecnie na działce przy ul. Gdańskiej znajdują się pozostałości zdewastowanego budynku mieszkalnego, parking oraz obiekty usługowe w złym stanie technicznym.

Poprzedni, nieaktualny już dziś projekt inwestycji przy ulicy Gdańskiej na Żoliborzu zakładający wybudowanie 100 mieszkań

Przeczytaj również: Wywiad z Arturem Chołdzyńskim. “Współczesny polski architekt na Żoliborzu powinien czuć się jak barbarzyńca w ogrodzie”

Nowy projekt inwestycji przy Gdańskiej

Spółka Greenfields zdecydowała jednak o stworzeniu nowego projektu zabudowy przy ulicy Gdańskiej. Jej autorem jest Artur Chołdzyński, który brał udział przy projektowaniu m.in. stacji metra Plac Wilsona. Nowy projekt to dwa budynki. Wyższy ma trzy piętra, a niższy i mniejszy ma dwa. Tworząc projekt nowej inwestycji architekt odniósł się do zabudowy Żoliborza sprzed dziesięcioleci, gdzie zabudowę wielorodzinną charakteryzują długie pierzeje i zróżnicowanie skali zabudowy wielorodzinnej i jednorodzinnej. Elewacje budynków nawiążą do charakterystycznych dla Żoliborza długich pierzei budowanych wzdłuż ulic. Będą minimalistyczne, o ponadczasowej estetyce i wykonane z szarej cegły cementowej i tynku. W nowej koncepcji przewidziano nie 100, a łącznie 45 mieszkań – 38 w budynku A i 7 w budynku B.

Dzielnica nie chciała lex deweloper na Żoliborzu

Kilka tygodni temu żoliborscy radni negatywnie zaopiniowali inwestycję przy Gdańskiej. Radni nie mieli jednak obiekcji co do założeń architektonicznych czy urbanistycznych, ale sprzeciwili się do realizowania inwestycji w trybie lex deweloper na terenie Żoliborza. Innego zdania był radny Grzegorz Hlebowicz (PiS), który uważał, że każdy przypadek radni powinni rozpatrywać indywidualnie.

Zastrzeżenia wobec inwestycji wyrazili również członkowie Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, wedle której zaszła sprzeczność ze studium w zakresie intensywności zabudowy i niezgodność z lokalnymi standardami urbanistycznymi w zakresie wymaganej liczby ogólnodostępnych miejsc parkingowych.

Wniosek pozytywnie z kolei zaopiniowała Komisja ładu przestrzennego Rady Warszawy, a następnie stołeczni radni. Tu z kolei radny Warszawy Wiktor Klimiuk (PiS), był zdania, że Rada Warszawy powinna również wsłuchiwać się w głos radnych dzielnicy.

Przeczytaj również: Deweloper marzy o pięciu piętrach. “Lokalizacja spełnia standardy, ale inwestycja jest niezgodna z planem”

Ogólnodostępny dziedziniec, plac zabaw i parking

Jak zaznacza sam inwestor na dziedzińcu ma powstać ogólnodostępny ogród, planowane jest także nasadzenie dwóch szpalerów drzew: wzdłuż pierzei od strony ulicy Gdańskiej oraz na dziedzińcu wzdłuż elewacji ogrodowej.

Ponadto, według zapowiedzi okoliczni mieszkańcy będą mieli możliwość skorzystania z nowego placu zabaw dostosowanego do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami. Przebudowane zostaną istniejące zjazdy z ul. Gdańskiej oraz kanał melioracyjny rzeki Rudawki, w części znajdujący się na terenie inwestycji. Zaprojektowano stojaki dla rowerów w rowerowniach dostępnych z dziedzińca i w podcieniach przy wejściu do lokali usługowych – łącznie dla 146 jednośladów, przewidziano także parkowanie rowerów towarowych.

- Zanim przystąpiłem do pracy nad tym projektem, o samej inwestycji rozmawiałem ze znajomymi, którzy mieszkają niedaleko Gdańskiej. Wówczas dowiedziałem się, że nowe zagospodarowanie tego terenu oznacza odebranie lokalnej społeczności strzeżonych miejsc do parkowania aut. Stąd też pomysł, by w parkingu podziemnym utworzyć dodatkowo cały jeden poziom – ponad 30 miejsc parkingowych ogólnodostępnych – mówił w wywiadzie dla Gazety Żoliborza, architekt Artur Chołdzyński.

Nowa inwestycja ma mieć szereg rozwiązań zastosowanych z myślą o środowisku. Całość wód opadowych zagospodarują w granicach działki urządzenia retencyjno-rozsączające takie jak niecki bioretencyjne, skrzynki i drenaże oraz studnie chłonne, a także ogrody deszczowe i czoka wodna.  Oprócz tego, woda deszczowa będzie magazynowana w zbiornikach retencyjnych i wykorzystywana do podlewania zieleni.

Projekt przewiduje również instalację do odzyskiwania tzw. wody szarej. Dodatkowo na dachach budynków oraz na stropie garażu podziemnego znajdzie się zieleń.

Przeczytaj również: Lex Deweloper na Żoliborzu. Sąd pozwala na budowę przy ul. Gdańskiej. Na horyzoncie kolejne wnioski w sprawie dwóch lokalizacji


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1016 hPa
Wiatr: 33 km/h