Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 14:27

Budżet Obywatelski: są pomysły na serek bielański!

Znamy wyniki oceny merytorycznej bielańskich projektów. Nie będzie skateparku ani parkingu - na jakie pomysły będą mogli zagłosować bielanianie?

Budżet Obywatelski dla Bielan opiewa w tym roku na prawie 5 milionów złotych. Górny limit wartości pojedynczego projektu tym razem został określony na ponad 973 tys. złotych. W skali całego miasta do wydania jest 93,5 mln. złotych z Budżetu Obywatelskiego. Zgłoszone do niego projekty tradycyjnie zostaną poddane głosowaniu w czerwcu. 4 maja poznaliśmy te, które spełniły określone w regulaminie wymogi i przeszły do kolejnego etapu. Zwycięskie projekty zostaną ogłoszone 15 lipca 2021 roku.

Budżet Obywatelski dla Bielan: 106 projektów do wyboru

Do Budżetu Obywatelskiego na 2022 rok zgłoszono aż 156 projektów - o 33 mniej niż rok temu. Ze względu na niezgodność z zasadami BO prawie 1/3 została odrzucona, a 7 wycofali autorzy. Urzędnicy oceniali projekty pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, możliwości realizacji we wskazanej lokalizacji, możliwości realizacji w ciągu jednego roku, zgodności z kompetencjami miasta, oszacowanego kosztu realizacji pomysłu, zgodności z dokumentami programującymi rozwój Warszawy oraz przyjętymi zasadami dostępności dla mieszkańców. Weryfikację pomyślnie przeszło 106 propozycji. Dla porównania, na Żoliborzu mieszkańcy musieli pożegnać się z niemal połową zgłoszonych pomysłów.

Zobacz też: Budżet Obywatelski. Niemal połowa projektów na Żoliborzu odrzucona

Plany na serek ocenione pozytywnie

Najdroższe projekty w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego dotyczą zagospodarowania serka bielańskiego. Pomysły są trzy; jeden z nich to plan na Zielony Słodowiec, zakładający posadzenie na serku bielańskim krzewów i drzew. - Projekt polega na zagospodarowaniu zaniedbanych terenów tzw. serka bielańskiego poprzez nasadzenia zieleni, postawienie ławek z koszami na śmieci, miejskich hamaków, infrastruktury dla owadów/ptaków/psów oraz wiaty dla rowerów – czytamy w opisie projektu, którego autorami są członkowie Młodzieżowej Rady Bielan.

Sam problem serka bielańskiego przewija się w debacie publicznej już od lat. Teren jest wiele warty, głównie ze względu na atrakcyjną doskonałą lokalizację, a przez to staje się łakomym kąskiem dla deweloperów.

Zazieleniony serek bielański to również wizja prezentowana przez Zarząd Dzielnicy, o czym mówił wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski w marcowym wywiadzie z „Gazetą Żoliborza”: - Myślę, że wspaniale byłoby zostawić tę przestrzeń niezabudowaną, a nawet, idąc dalej, stworzyć tam park im. Kazimierza i Marii Piechotków – architektów Bielan – stwierdził w marcu Włodzimierz Piątkowski i dodał: - Byliśmy z burmistrzem Grzegorzem Pietruczukiem na jubileuszu setnych urodzin pani Marii Piechotkowej. Spytałem ją wtedy co według niej należy zrobić z serkiem Bielańskim. Odpowiedziała mi, że według niej należy ten teren zostawić wolny od zabudowy. Traktuję to jako swego rodzaju zobowiązanie. Dopóki będę miał wpływ na tę sprawę, będę się starał realizować myśl pani Marii.

Zobacz też: Włodzimierz Piątkowski o pracy wiceburmistrza Bielan: “To chęć ulepszania rzeczywistości i rozwiązywania problemów”

Źródło: https://bo.um.warszawa.pl/site/about

Skatepark nie spełnił wymagań

Finansowania z Budżetu Obywatelskiego nie doczeka się bielański skatepark. Według oceny urzędników realizację inwestycji uniemożliwia żmudny proces uzyskiwania pozwolenia na budowę i brak planu zagospodarowania przestrzennego. Przez te niedogodności budowa skateparku zajęłaby dłużej niż rok, co jest sprzeczne z zasadami Budżetu.

Morsowałem

Bielanianie nie będą mogli również zagłosować na projekt stworzenia strefy morsowania całorocznego, który złożyła do Budżetu Obywatelskiego radna Sylwia Lacek. Zgodnie z jej pomysłem w kompleksie sportowym CRS Bielany miałaby powstać komora kriogeniczna, niecka z zimną wodą i sauna fińska. Projekt został odrzucony ze względu na brak możliwości jego realizacji w tej lokalizacji i koszty wiążące się z koniecznym zatrudnieniem pracowników obsługi. Dyskusyjne było również spełnienie kryterium dostępności dla mieszkańców: - […] projekt będzie wiązał się z koniecznością zakupu biletu do ww. strefy – czytamy w uzasadnieniu negatywnej oceny projektu.

Więcej miejsc parkingowych? Nie tym razem

Odrzucony został również projekt stworzenia większej liczby miejsc postojowych w rejonie ulic Wrzeciono i Przy Agorze. Choć zapotrzebowanie na tę inwestycję jest widoczne już na pierwszy rzut oka, to okazuje się, że zwiększenie liczby miejsc parkingowych byłoby niezgodne z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego i strategią rozwoju Warszawy.

Street-art w sercu Bielan

Poza zazielenieniem centralnej przestrzeni Słodowca, mieszkańcy proponują stworzenie tam również przestrzeni artystyczno-kulturalnej. Według projektu „Oddech dla sztuki - park artystyczny na terenie Serka Bielańskiego” miałaby znaleźć się tam biblioteczka do bookcrossingu, galeria na dzieła artystów, przestrzeń do tworzenia murali i realizacji street-artu, edukacyjna ścieżka na temat artystycznej historii Bielan oraz boisko do gry w bule. Projekt przewiduje również uregulowanie przedeptów i stworzenie ciągów pieszych. Koszt realizacji to niemal 970 tys. złotych.

Zobacz też: Imprezowa wiosna dla małych i dużych w Bielańskim Ośrodku Kultury

Jak co roku zgłoszenia do Budżetu Obywatelskiego były okazją przy której mieszkańcy Bielan mogli popisać się twórczością, kreatywnością i niekonwencjonalnymi pomysłami. Wiele awangardowych projektów nie przeszło weryfikacji pod względem merytorycznym, choć tym ocenionym pozytywnie również nie można odmówić innowacyjności czy rozmachu. Dopuszczone do głosowania zostały m.in. plany wyposażenia bielańskich szkół w sercopodobne pojemniki do zbierania plastikowych nakrętek, organizacja niedzielnych targów śniadaniowych, a także kino plenerowe w Parku Olszyna, serku bielańskim i Kępie Potockiej, czy seria pikników wegańsko-ekologicznych.

Kto wygra?

Na każdy z projektów głosować będzie można od 15 do 30 czerwca. Po ustaleniu wyników głosowania projekty zostaną uporządkowane zgodnie z liczbą otrzymanych głosów zaczynając od pomysłów, które uzyskały ich najwięcej. Wartość każdego kolejnego projektu będzie odejmowana z puli budżetu i tak aż do wyczerpania kwoty. Liczba zwycięskich projektów uzależniona jest od ich wartości.


budzet-obywatelski-1

budzet-obywatelski-1

kino-plenerowe-na-bielanach

kino-plenerowe-na-bielanach

targ-sniadaniowy-na-mokotowie-budzet-obywatelski

targ-sniadaniowy-na-mokotowie-budzet-obywatelski

wyspa-kepa-potocka

wyspa-kepa-potocka


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.