Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 21:53

Odpadający tynk, zalewane piwnice, graffiti i grzyb, a to wszystko na elitarnym Żoliborzu

Czy kamienica przy ul. Mickiewicza 13/15 musi tak wyglądać? Miedzy właścicielami mieszkań a administracją i zarządem wspólnoty trwa burzliwy konflikt.

Wojciech Semerau-Siemianowski, jeden z jej mieszkańców, napisał do redakcji „Gazety Żoliborza” list, w którym opisuje nieprawidłowości, jakie miały miejsce. Jego zdaniem, winę ponosi zarządca budynku. – Na podwórku panuje wieczny bałagan, nie są uregulowane zasady wyrzucania gabarytów, po elektrośmieci musieliśmy dzwonić sami, ponieważ administrator uważał, że taki odbiór jest niemożliwy, domofon był wymieniany przez dziesięć miesięcy i wiele pomniejszych problemów – pisze pan Wojciech i dodaje: – Prosiliśmy również o to, żeby administrator w planowaniu wydatków na remonty elewacji i innych kosztownych projektach brał pod uwagę konkursy na dofinansowanie czy to ze źródeł funduszy europejskich jak i miejskich. Otrzymaliśmy odpowiedź, że są to mrzonki, a poza tym konserwator zabytków w takich sytuacjach wtrąca się i utrudnia inwestycje.

Byliśmy na miejscu. Rzeczywiście, frontowa część budynku nie wygląda świeżo, a szczególnie kontrastuje z odnowioną elewacją przystającej do niego kamienicy. Po przekroczeniu bramy ukazują się dziwne malunki na jednej ze ścian – swastyka i przedziwna karykatura nieco przypominająca logotyp zespołu Nirvana. Po wejściu do jednej z klatek schodowych da się dostrzec fragment odstającego tynku i rysunki podobne do tych na zewnątrz.

Zobacz też: Skarga do wojewody w sprawie strefy płatnego parkowania na Żoliborzu

Wilgoć, powodzie i odpadający tynk

Problemy dotyczą również wilgoci. W klatkach schodowych ze ścian odchodzi tynk, pojawiają się grzyby, a piwnice co jakiś czas, w okresie intensywnych opadów, są zalewane.

Zdaniem pana Wojciecha, jak również innych mieszkańców, cały problem wynika z bierności zarządcy osiedla. Według nich, zarządca, mimo pełnej świadomości istniejących problemów, jest bierny i nie podejmuje wystarczających starań w celu poprawienia stanu nieruchomości. Wraz z kilkoma lokatorami kamienicy postanowili więc doprowadzić do zmienienia firmy zarządzającej. Okazało się, że nie jest to takie proste i wcale nie chodzi o sprzeciw ze strony innych właścicieli mieszkań w tym budynku.

Firma administrująca budynkiem należy do osoby, która pełni również funkcję jednoosobowego zarządu wspólnoty mieszkaniowej. Ta swego rodzaju monowładza wynika z tego, że gdy jakiś czas temu próbowano wyłonić skład zarządu, żaden z mieszkańców nie zgłosił swojej kandydatury. Zarządca na nasze pytania skąd wynikają opisane nieprawidłowości stwierdził, że taka jest natura tego rodzaju budynków, a podtapianie piwnic jest również wynikiem bliskiej obecności tunelu metra.

Zobacz też: Plac Wilsona z koncepcją rewitalizacji. Zielona rewolucja w centrum Żoliborza

Oddolne starania

Z czasem grono lokatorskie się jednak zmieniło i pojawili się chętni do objęcia zarządu. – W formie indywidualnego zbierania głosów przeprowadziliśmy głosowanie uchwały odwołującej dotychczasowego członka zarządu i powołującą trzech nowych członków – opisuje próby zmiany zarządu pan Wojciech i przedstawia wyniki głosowania: – Wyniki okazały się następujące: przy frekwencji 66% udziałów właścicielskich, ponad 90% zagłosowało za zmianą zarządu (dwa mieszkania wstrzymały się, nikt nie był przeciwko), co daje nam 46% udziałów "za", 5% wstrzymujących się, a około 1/4 udziałów nie oddała głosu (np. z powodu nieobecności właściciela).

Brakuje jeszcze głosów przysługujących części mieszkań należących do miasta, zarządzanych przez ZGN. – Miasto ma około 1/4 udziałów w kamienicy (7 mieszkań). Aktualnie czekamy na głosy miasta, które w ramach posiadanych udziałów wypowie się w formie decyzji dyrektora ZGN Żoliborz. Trochę niepokoi nas długi okres oczekiwania na decyzję urzędników, ponieważ - po pierwsze, dokumenty zostały złożone 15 marca, a po drugie, zwyczajowo „miasto” głosuje jak większość właścicieli – wyjaśnia Wojciech Semerau-Siemianowski.

Czym jest demokracja?

Okazuje się, że niezależnie od tego jakie były wyniki głosowania uchwała nie zostanie wdrożona. Zarząd stwierdza, że uchwała jest prawnie wadliwa, niezgodna z Ustawą o własności lokali. Nowo wybrany zarząd miałby składać się z trzech osób wybranych w ramach jednej listy.

Zobacz też: Jakie elementy krajobrazu budują tożsamość Żoliborza?

W piśmie skierowanym do właścicieli mieszkań w kamienicy przy ul. Mickiewicza 13/15 zarząd wyjaśnia, że taka forma wyłonienia członków zarządu „jest zaprzeczeniem podstawowych zasad demokratycznych wyborów. Przy każdym głosowaniu powinno się mieć możliwość oddania głosu na poszczególnego kandydata, a nie na listę” i porównuje kandydatów na członków zarządu do Frontu Jedności Narodu. Jednoosobowy zarząd w tym samym piśmie dodaje również: „Oczywiście właściciele mają prawo, a Zarząd musi poddać pod głosowanie zaproponowane uchwały, ale w tej sytuacji to ja jestem odpowiedzialny za prawidłowość głosowań i uprzedzam, że z mocy prawa uchwała podjęta w innym trybie będzie nieważna”.

Ustawa o własności lokali nie opisuje jednak zasad głosowania, a jedynie stwierdza: „Zarząd lub poszczególni jego członkowie mogą być w każdej chwili na mocy uchwały właścicieli lokali zawieszeni w czynnościach lub odwołani”, choć rzeczywiście ten sam dokument stwierdza, że uchwały mogą być podejmowane na zebraniu bądź poprzez indywidualne zbierania głosów przez zarząd.

Czy trawa u sąsiada jest bardziej zielona?

Kandydaci do nowego zarządu wyszli z propozycją zmiany zarządcy nieruchomości i przedstawili mieszkańcom propozycję. Jedną z nich jest firma administrująca sąsiednią kamienicą. Pan Wojciech wskazuje, że przystający budynek jest lepiej zarządzany – ma odnowioną elewację, a zalewaniu piwnic zapobiegł remont, podczas którego przeprowadzono hydroizolację fundamentów.  

Okazuje się, że zarządca kamienicy przy ul. Mickiewicza 13/15 planuje podobne działania i zebrał już na ten cel pokaźne środki. Twierdzi jednak, że są one jeszcze niewystarczające, a sam remont wiąże się z trudnościami natury administracyjno-urzędniczej, jak na przykład zajęcie fragmentu chodnika przez rusztowania. Te plany są znane mieszkańcom. Problem w tym, że, jak twierdzi Wojciech Semerau-Siemianowski, o remoncie mówi się od kilku lat, środki na tę inicjatywę również są zbierane od dawna, ale nic innego się w tej sprawie nie dzieje.


IMG_20210421_091919

IMG_20210421_091919

IMG_20210421_091950

IMG_20210421_091950

IMG_20210421_093222

IMG_20210421_093222

IMG_20210421_092051

IMG_20210421_092051

IMG_20210421_092907

IMG_20210421_092907

Scholl1

Scholl1

Scholl2

Scholl2


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.