Część kierowców parkujących na ulicy Rydygiera przepisy drogowe traktuje bardziej jako zalecenia niż prawo, które obowiązuje. O zapanowanie nad sytuacją burmistrz Żoliborza Paweł Michalec poprosił Straż Miejską. Z jakim skutkiem?
Mieszkańcy Żoliborza Południowego borykają się z niefrasobliwymi kierowcami, którzy wzdłuż ulicy Rydygiera stale rozjeżdżają miejską florę. Jesienią posadzono tam nową zieleń. Prócz wysokich drzew, o które przed rozpoczęciem prac zaciekle walczyli mieszkańcy, posadzono 3200 krzewów i założono nowe trawniki. Część z nich zmieniła się w pozostawiane przez kierowców błotne koleiny. W tej sprawie interweniowały lokalne stowarzyszenia, radni, a nawet zarząd dzielnicy.
Najpierw zdecydowano się na ustawienie biało-czerwonych barier drogowych na części ulicy Rydygiera. W kilka dni zastąpiono je słupkami. Pojawiły się jedynie we fragmencie ulicy Rydygiera. W pozostałych częściach nadal brakuje wygrodzeń chroniących krzewy i trawniki.
Zarząd dzielnicy nie zamierza dostawiać słupków ani naprawiać tych, które w ciągu kilku tygodni zdążyły się powyginać od napory parkujących ukośnie samochodów w zatokach do parkowania równoległego.
Władze dzielnicy, w celu zapanowania nad sytuacją, zaapelowały do Straży Miejskiej o częstsze patrolowanie ulicy Rydygiera. Oficjalne pismo w tej sprawie burmistrz wystosował do Strażników Miejskich 23 lutego, choć prośby o pilnowanie kierowców na ulicy Rydygiera pojawiły się dużo wcześniej. Sprawdziliśmy jak często Strażnicy Miejscy interweniowali tam w sprawie nieprawidłowego parkowania.
Ulica Rydygiera kojarzona z patrolami straży miejskiej
Przed przebudową ulicy Rydygiera jednym z problemów mieszkańców było nieuporządkowane parkowanie, zagrażające przede wszystkim bezpieczeństwu. Przebudowa ul. Rydygiera na odcinku od ul. Matysiakówny do ul. Przasnyskiej rozpoczęła się jesienią w 2019 i trwała do końca czerwca 2020 roku. Objęła łączną długość 626 metrów. W trakcie pracy wybudowano ok. 410m ścieżki rowerowej i ok. 1010m chodnika. Na 62 miejsca parkingowe, 8 przeznaczonych jest dla osób niepełnosprawnych.
W każdej dzielnicy znajdują się ulice, które w świadomości mieszkańców są kojarzone z częstymi interwencjami stołecznej straży. Na Żoliborzu jest to ulica Rydygiera. Jak się okazuje w pierwszym kwartale tego roku liczba mandatów, czy usuniętych pojazdów na koszt właściciela jest niewiele mniejsza od całorocznych statystyk z ubiegłego roku, w trakcie którego patrząc na liczby bezwzględne zanotowano spadek interwencji związanych z ruchem drogowym.
Zobacz też: Czy Żoliborz rzeczywiście jest zielony?
Mandatów prawie tyle samo ile było w ciągu całego poprzedniego roku
Z ulicy Rydygiera, gdzie do czerwca trwały prace związane z przebudową, w całym 2020 roku wydano 67 dyspozycji usunięcia pojazdów na koszt właściciela. To niewiele więcej niż w trakcie niecałego pierwszego kwartału tego roku (od 1 stycznia do 23 marca). W styczniu 2021 roku strażnicy miejscy wszczęli 16 procedur usunięcia pojazdu, w lutym z kolei 17, zaś w marcu (przyp. red. od 1 do 23) 22. Łącznie przez niecałe trzy miesiące na lawecie z ulicy Rydygiera odjechało 55 samochodów.
W przypadku ukarania kierowców, którzy zaparkowali niezgodnie z przepisami – tych w ciągu całego zeszłego roku było 42. W styczniu 2021 roku strażnicy miejscy nałożyli 15 mandatów, w lutym 14, a w marcu było to również 14 mandatów.
W pierwszym kwartale tego roku strażnicy miejscy wszczęli łącznie 421 procedur (wezwanie foto) w celu ustalenia sprawców wykroczeń i wyciągnięcia wobec nich przewidzianych prawem konsekwencji. W 2020 roku wezwań foto było 332.
Nie zawsze strażnicy miejscy wlepiają mandaty. W 2020 roku pouczeń i poleceń wobec kierowców, strażnicy miejscy wystosowali łącznie 46. W samym styczniu 2021 roku pouczenia i polecenia zastosowano w 13 przypadkach, w lutym w 22, zaś w marcu w 23.
Zobacz też: Trasa S7 przez Bielany powstanie do 2025 roku?
Ponad 400 zgłoszeń dotyczących złego parkowania
Średnio w pierwszym kwartale 2021 strażnicy miejscy otrzymywali dziennie 5 zgłoszeń w sprawie złego parkowania. W styczniu tego roku do strażników miejskich wpłynęło 121 zgłoszeń, z czego ponad połowa – aż 63 nie zostały potwierdzone przez interweniujących strażników.
W lutym z kolei strażnicy otrzymali 183 zgłoszenia, a 96 z nich nie potwierdzono. W marcu natomiast zgłoszeń było 123, a 67 nie potwierdzono.
Napisz komentarz
Komentarze