Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:02

W trakcie pierwszego kwartału tego roku z ulicy Rydygiera na lawecie odjechało prawie tyle aut co w całym 2020

Część kierowców parkujących na ulicy Rydygiera przepisy drogowe traktuje bardziej jako zalecenia niż prawo, które obowiązuje. O zapanowanie nad sytuacją burmistrz Żoliborza Paweł Michalec poprosił Straż Miejską. Z jakim skutkiem?

Mieszkańcy Żoliborza Południowego borykają się z niefrasobliwymi kierowcami, którzy wzdłuż ulicy Rydygiera stale rozjeżdżają miejską florę. Jesienią posadzono tam nową zieleń. Prócz wysokich drzew, o które przed rozpoczęciem prac zaciekle walczyli mieszkańcy, posadzono 3200 krzewów i założono nowe trawniki. Część z nich zmieniła się w pozostawiane przez kierowców błotne koleiny. W tej sprawie interweniowały lokalne stowarzyszenia, radni, a nawet zarząd dzielnicy.

Najpierw zdecydowano się na ustawienie biało-czerwonych barier drogowych na części ulicy Rydygiera. W kilka dni zastąpiono je słupkami. Pojawiły się jedynie we fragmencie ulicy Rydygiera. W pozostałych częściach nadal brakuje wygrodzeń chroniących krzewy i trawniki.

Zarząd dzielnicy nie zamierza dostawiać słupków ani naprawiać tych, które w ciągu kilku tygodni zdążyły się powyginać od napory parkujących ukośnie samochodów w zatokach do parkowania równoległego.

Władze dzielnicy, w celu zapanowania nad sytuacją, zaapelowały do Straży Miejskiej o częstsze patrolowanie ulicy Rydygiera. Oficjalne pismo w tej sprawie burmistrz wystosował do Strażników Miejskich 23 lutego, choć prośby o pilnowanie kierowców na ulicy Rydygiera pojawiły się dużo wcześniej. Sprawdziliśmy jak często Strażnicy Miejscy interweniowali tam w sprawie nieprawidłowego parkowania.

Zobacz też: [Wideo]Debata Samorządowa: Nie wszystkie dzieci z Żoliborza Południowego pomieszczą się w szkole przy ul. Anny German

Ulica Rydygiera kojarzona z patrolami straży miejskiej

Przed przebudową ulicy Rydygiera jednym z problemów mieszkańców było nieuporządkowane parkowanie, zagrażające przede wszystkim bezpieczeństwu. Przebudowa ul. Rydygiera na odcinku od ul. Matysiakówny do ul. Przasnyskiej rozpoczęła się jesienią w 2019 i trwała do końca czerwca 2020 roku. Objęła łączną długość 626 metrów. W trakcie pracy wybudowano ok. 410m ścieżki rowerowej i ok. 1010m chodnika. Na 62 miejsca parkingowe, 8 przeznaczonych jest dla osób niepełnosprawnych.

W każdej dzielnicy znajdują się ulice, które w świadomości mieszkańców są kojarzone z częstymi interwencjami stołecznej straży. Na Żoliborzu jest to ulica Rydygiera. Jak się okazuje w pierwszym kwartale tego roku liczba mandatów, czy usuniętych pojazdów na koszt właściciela jest niewiele mniejsza od całorocznych statystyk z ubiegłego roku, w trakcie którego patrząc na liczby bezwzględne zanotowano spadek interwencji związanych z ruchem drogowym.

Zobacz też: Czy Żoliborz rzeczywiście jest zielony?

Mandatów prawie tyle samo ile było w ciągu całego poprzedniego roku

Z ulicy Rydygiera, gdzie do czerwca trwały prace związane z przebudową, w całym 2020 roku wydano 67 dyspozycji usunięcia pojazdów na koszt właściciela. To niewiele więcej niż w trakcie niecałego pierwszego kwartału tego roku (od 1 stycznia do 23 marca). W styczniu 2021 roku strażnicy miejscy wszczęli 16 procedur usunięcia pojazdu, w lutym z kolei 17, zaś w marcu (przyp. red. od 1 do 23) 22. Łącznie przez niecałe trzy miesiące na lawecie z ulicy Rydygiera odjechało 55 samochodów.

W przypadku ukarania kierowców, którzy zaparkowali niezgodnie z przepisami – tych w ciągu całego zeszłego roku było 42. W styczniu 2021 roku strażnicy miejscy nałożyli 15 mandatów, w lutym 14, a w marcu było to również 14 mandatów.

W pierwszym kwartale tego roku strażnicy miejscy wszczęli łącznie 421 procedur (wezwanie foto) w celu ustalenia sprawców wykroczeń i wyciągnięcia wobec nich przewidzianych prawem konsekwencji. W 2020 roku wezwań foto było 332.

Nie zawsze strażnicy miejscy wlepiają mandaty. W 2020 roku pouczeń i poleceń wobec kierowców, strażnicy miejscy wystosowali łącznie 46. W samym styczniu 2021 roku pouczenia i polecenia zastosowano w 13 przypadkach, w lutym w 22, zaś w marcu w 23.

Zobacz też: Trasa S7 przez Bielany powstanie do 2025 roku?

Ponad 400 zgłoszeń dotyczących złego parkowania

Średnio w pierwszym kwartale 2021 strażnicy miejscy otrzymywali dziennie 5 zgłoszeń w sprawie złego parkowania. W styczniu tego roku do strażników miejskich wpłynęło 121 zgłoszeń, z czego ponad połowa – aż 63 nie zostały potwierdzone przez interweniujących strażników.

W lutym z kolei strażnicy otrzymali 183 zgłoszenia, a 96 z nich nie potwierdzono. W marcu natomiast zgłoszeń było 123, a 67 nie potwierdzono.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.