Tak, jeśli tylko znajdą się fundusze: „Realizacja wstępnego harmonogramu, będzie możliwa do wprowadzenia po pozyskaniu środków finansowych”.
Pułkową na rowerze jechać się nie da. Drogi rowerowej brak, chodniki wąskie, a jezdnia jest po brzegi zapchana samochodami, których kierowcy ograniczenia prędkości mają raczej za luźne wskazówki niż wiążący zakaz. Bezpiecznie nie jest nawet jeśli jedzie się autem. W opinii studentów pobliskiego UKSW, codziennie dojeżdżających na zajęcia właśnie ulicą Pułkową, właściwie nie ma dnia, żeby nie mijali jakiegoś wypadku, albo nie byli świadkami stłuczki.

Sytuacja jest trudna, ale w żadnym wypadku niezaskakująca. Biegnąca przez wschodnią część Bielan ul. Pułkowa to przedłużenie Wisłostrady, a przy okazji bardzo wygodna „wylotówka” dla kierujących się na północ. Nie ma się co dziwić, że jest drogą uczęszczaną. Problem zbyt dużego natężenia ruchu ma rozwiązać budowa drogi ekspresowej S7. Szczególnie interesujący jest odcinek Czosnów-Warszawa, który miałby odciążyć Wisłostradę i Pułkową. Problem w tym, że realizacja projektu ciągnie się w nieskończoność.
Po trzy pasy w obie strony
Nowy odcinek trasy miałaby przebiegać od Czosnowa do trasy Armii Krajowej. Planowana długość tego fragmentu drogi S7 to ponad 22 kilometry. Inwestycja ma składać się z dwóch odcinków. Pierwszy, od Czosnowa do ul. Warszawskiej w Łomiankach, ma prowadzić po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7, która zostanie rozbudowana.
W Kiełpinie planowana jest budowa węzła, od którego odchodzić będzie obecna Pułkowa i drugi odcinek planowanej drogi ekspresowej w stronę Chomiczówki. Tu pojawia się podstawowy problem – sprzeciw niektórych mieszkańców Bielan. Obawiają się oni hałasu, większej emisji zanieczyszczeń i zdominowania scenerii przez drogę. Trasa ma zostać zbudowana na nasypie, a nie jak wcześniej planowano w wykopie.
Nowa droga ekspresowa będzie jednak zabezpieczona konstrukcjami pochłaniającymi dźwięk. – Przyszła trasa zostanie wyposażona w ekrany akustyczne oraz dwa tunele zlokalizowane na terenie dzielnicy Bielany i Bemowo – informuje „Gazetę Żoliborza” Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.