Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 14:53

Rowery miejskie wracają. W nowym sezonie będzie mniej stacji

Liczba rowerów i stacji systemu Veturilo wróci do poziomu z 2016 roku.

Rowery miejskie pojawią się na stołecznych ulicach w poniedziałek 1 marca. Jak przypomniał Zarząd Dróg Miejskich tegoroczny sezon jest „pomostowym” okresem w oczekiwaniu na modernizację i rozbudowę systemu. Firma Nextbike ponownie będzie operatorem rowerów miejskich, ale prawdopodobnie tylko na rok.

Plany na nowy system rowerów miejskich pokrzyżowała pandemia

Wraz z końcem ubiegłorocznego sezonu wygasła czteroletnia umowa z operatorem. W związku z tym, drogowcy szykowali się do wprowadzenia zmian w systemie rowerów miejskich. W tym celu prowadzone były również konsultacje społeczne i dialog techniczny z potencjalnymi operatorami. Koncepcja udoskonalonego systemu zakładała ponad 500 stacji, blisko 6,5 tysiąca rowerów oraz wiele nowości i usprawnień. Jednym z elementów zmiany było wyłonienie nowego operatora. To się jednak nie udało.

Zobacz też: Szykują się zmiany na Mickiewicza

Plany na sprawne wyłonienie operatora na lata 2021-2028 pokrzyżowała pandemia. Zaraz po ogłoszeniu przetargu w Polsce wprowadzono stan zagrożenia epidemicznego. Na ponad miesiąc w ramach rządowych restrykcji zawieszono Veturilo, co miało wpływ na branże rowerową i przebieg postępowania przetargowego.

Wówczas ofertę na obsługę systemu rowerów miejskich złożyła jedna firma. Cena jaką zaproponowano była powyżej możliwości finansowych miasta.

Tymczasowe rozwiązanie w celu zapewnienia ciągłości systemu rowerów miejskich

W celu zapewnienia ciągłości funkcjonowania rowerów miejskich miasto zdecydowało w grudniu o ogłoszeniu przetargu zastępczego. Wówczas zgłosiła się firma Nextbike, która swoją usługę wyceniła na ponad 14 mln zł. Użytkownicy miejskiego systemu rowerów będą mieli w nowym sezonie do dyspozycji 300 stacji, w których na mieszkańców czekać będzie 4,6 tys. rowerów miejskich. Oprócz tego, tak jak dotychczas, dostępne będą osobne stacje zawierające rowery ze wspomaganiem elektrycznym (10 stacji) i dziecięce (6 stacji).

Dla porównania, kiedy rozpoczynał się ubiegłoroczny sezon rowerowy, Vetrurilo składało się z blisko 400 stacji i 5,7 tys. rowerów.

„Realizowany wariant pomostowy wymaga pewnych oszczędności i ograniczeń. Na szczęście w stolicy udało się utrzymać ciągłość funkcjonowania roweru publicznego, który stanowi ważne ogniwo systemu transportowego. Nie obędzie się jednak bez pewnych zmian” – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Zobacz też: [Wideo] Andrzej Pągowski rysuje Żoliborz

Mniej stacji i rowerów w nowym sezonie

Jak się okazuje, liczba stacji i rowerów wraca do poziomu z 2016 roku. Zmienią się również lokalizacje i nazwy stacji, gdzie można wypożyczać rowery. Na Bielanach zmieni się lokalizacja stacji, która do tej pory dostępna była przy skrzyżowaniu ulicy Klaudyny z Rudzką. Na Żoliborzu z kolei stacja znajdująca się przy żoliborskim Ośrodku Sportu i Rekreacji stanie przy zbiegu ulic Potockiej i Gwiaździstej.

W ramach nowej umowy nie wrócą dodatkowe stacje, które pojawiły się w latach 2017-2020 i były finansowane bezpośrednio przez urzędy dzielnic na mocy prawa opcji pozwalającej na rozbudowę systemu. Łącznie w całej Warszawie zabraknie 31 stacji. Najwięcej bo, aż 8 stacji mniej będzie na Bielanach. Oszczędności dotknęły stacje na bielańskiej części Kępy Potockiej, na Arkuszowej, Marymonckiej przy zbiegu z Przy Agorze albo w alei Reymonta w okolicy ulicy Broniewskiego. W nowym sezonie zabraknie również stacji przy ulicy Wólczyńskiej na wysokości Wolumenu.

Zarząd Dróg Miejskich informuje jednak, że uruchomionych będzie kilkanaście stacji sponsorskich, czyli ogólnodostępnych, ale sfinansowanych przez prywatne firmy. W okolicy Żoliborza tego typu stacją jest stacja znajdująca się przy centrum handlowym Westfield Arkadia, z której w 2020 roku dokonano 30,5 tys. wypożyczeń. Jest to co roku jedna z najpopularniejszych stacji w Warszawie.

„Cały czas trwa pozyskiwanie przez firmę Nextbike nowych partnerów do tego projektu. Oznacza to, że niewykluczone jest uruchomienie wiosną na takich zasadach kolejnych wypożyczalni. Każda z nich zwiększa również oczywiście całkowitą pulę rowerów dostępnych w systemie” – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Zobacz też: Historia Placu Słonecznego, centralnego punktu Żoliborza Oficerskiego

Stacje, które znikają z mapy:

Bemowo:
  • Człuchowska – Rozłogi
  • Park Górczewska
  • Powstańców Śląskich – Wrocławska
  • Lazurowa – Sternicza
  • Radiowa – Wrocławska
  • Urbanowicza – Kocjana
Bielany:
  • Arkuszowa
  • Bogusławskiego – Rodziny Połanieckich
  • Kochanowskiego – Galla Anonima
  • Marymoncka – Przy Agorze
  • Park Kępa Potocka
  • al. Reymonta – Broniewskiego
  • Wólczyńska – Wolumen
  • Wólczyńska – Conrada
Ochota:
  • PKP Żwirki i Wigury
  • Rondo Zesłańców Syberyjskich
Rembertów:
  • Komandosów – Niedziałkowskiego
  • Niepołomicka – Chełmżyńska
  • Paderewskiego – Czwartaków
  • PKP Rembertów – Cyrulików
  • PKP Rembertów – Marsa
  • Rondo Fieldorfa “Nila”
Targówek:
  • Łabiszyńska – OSiR Targówek
Ursynów:
  •  al. KEN – Przy Bażantarni
Wilanów:
  • Opieńki – Maślaków
  • Park Kultury w Powsinie
  •  Przyczółkowa – Ptysiowa
  •  al. Rzeczypospolitej – oś. Królewska
  •  Sobieskiego – Nałęczowska
Włochy:
  •  Kleszczowa – Krańcowa

Następujące stacje zmieniły swoją lokalizację, a część z nich również nazwę:

  • Abrahama – Kapelanów AK na Bora-Komorowskiego – Abrahama
    • nowa lokalizacja: 52°13’35.2″N 21°05’01.0″E
  • Afrykańska – Egipska – zmiana lokalizacji w obrębie skrzyżowania, bez zmiany nazwy
    • nowa lokalizacja: 52°13’30.5″N 21°04’16.7″E
  • Bracka – Krucza na Aleje Jerozolimskie – Krucza
    • nowa lokalizacja:  52°13’51.8″N 21°01’00.4″E 
  • Bora-Komorowskiego – Umińskiego na Bora Komorowskiego – Fieldorfa “Nila”
    • nowa lokalizacja: 52°13’33.6″N 21°05’35.8″E
  • park Bródnowski (Veturilko) – zmiana lokalizacji w obrębie parku, bez zmiany nazwy
    • nowa lokalizacja: 52°17’32.6″N 21°02’25.9″E 
  • Jana Olbrachta – Antka Rozpylacza na Redutowa – Pustola
    • nowa lokalizacja: 52°14’00.9″N 20°56’27.2″E 
  • Klaudyny – Rudzka na Marymoncka – Podleśna
    • nowa lokalizacja: 52°16’51.6″N 20°57’32.1″E 
  • metro Rondo Daszyńskiego – zmiana lokalizacji w obrębie ronda, bez zmiany nazwy
    • nowa lokalizacja: 52°13’46.9″N 20°58’59.6″E
  • Potocka – OSiR Żoliborz na Potocka – Gwiaździsta
    • nowa lokalizacja: 52°16’44.7″N 20°59’15.6″E 
  • Romera – Pięciolinii na Nowoursynowska – Ciszewskiego
    • nowa lokalizacja: 52°09’32.3″N 21°03’04.0″E 
  • Skarbka z Gór – Magiczna na Świderska – Świętosławskiego
    • nowa lokalizacja:  52°19’00.3″N 20°57’06.2″E
  •  al. “Solidarności” – Szwedzka na Metro Szwedzka
    • nowa lokalizacja:  52°15’45.6″N 21°02’40.1″E 
  • al. Stanów Zjednoczonych – Ostrobramska – zmiana lokalizacji w obrębie skrzyżowania, bez zmiany nazwy
    • nowa lokalizacja: 52°14’08.8″N 21°04’49.1″E
  • plac Szembeka – zmiana lokalizacji w obrębie skrzyżowania, bez zmiany nazwy, zmiana tymczasowa, planowany jest powrót stacji do pierwotnej lokalizacji na placu
    • nowa lokalizacja: 52°14’33.7″N 21°06’09.1″E 

Podane zostały koordynaty GPS w formie linku do dokładnego miejsca na mapie satelitarnej.


veturillo rowery miejskie

veturillo rowery miejskie

stacje-na-zoliborzu

stacje-na-zoliborzu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.