Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:56

[Wideo] Andrzej Pągowski rysuje Żoliborz

Andrzej Pągowski, jeden z najbardziej znanych polskich grafików i plakacistów.

„W Sadach Żoliborskich bawiliśmy się w podchody” – wspomina Andrzej Pągowski

Andrzej Pągowski z Żoliborzem związany jest od urodzenia. Jak każdy, kto urodził się w dzielnicy pamięta czasy, kiedy to Bielany były częścią Żoliborza. Tu się wychował i pielęgnuje wiele wspomnień nie tylko z dzieciństwa, ale już z czasów kiedy stał się artystą. To właśnie w tej dzielnicy poznał wiele osobistości ze świata kultury, z którymi współpracował.

Dziś znany plakacista mieszka po bielańskiej stronie Trasy Toruńskiej. W przeszłości żoliborskie więzy zostały przerwane epizodem na Mokotowie. Ostatecznie jednak artysta wrócił w swoje rodzinne strony.

Zobacz też: Daniel Passent: Możemy być dumni z naszej dzielnicy

Co takiego dostrzega w Żoliborzu Andrzej Pągowski, że przyciąga go aż do dnia dzisiejszego? Odpowiedź znajdziecie w wideo wywiadzie znajdującym się na końcu tekstu.

- Żoliborz ma bardzo energetyczne miejsca – mówi Andrzej Pągowski. O jakich miejscach mówi artysta i gdzie były według niego najlepsze WZ-etki, po które nigdy już nie wrócił, bo został sprowokowany przez ekspedientkę pracującą w cukierni?

„Północne Centrum Sztuki to miejsce, gdzie się narodziłem”

Po 1989 roku nastąpiła zmiana ustrojowa. Dla wielu odnalezienie się w nowej rzeczywistości nie było tak oczywiste. Jak się okazuje, również dla artystów nie było to wcale takie łatwe. Jest na Żoliborzu miejsce, dzięki któremu Andrzej Pągowski mógł spełniać się artystycznie. Wówczas placówkę nazywano Północnym Centrum Sztuki. Praca grafika w tamtych czasach wyglądała zupełnie inaczej.

Twórczość Andrzeja Pągowskiego

Andrzej Pągowski przez lata swojej twórczości zdążył wykonać 1700 plakatów zapowiadających sztuki teatralne w teatrze Komedia, filmy, festiwale oraz konkursy piosenek. Część jego plakatów poświęcona jest tematom społeczno-politycznym.

Zobacz też: Wolumen ma się dobrze

Prace Andrzeja Pągowskiego wielokrotnie znalazły się m.in. w konkursie na najlepszy plakat filmowy organizowany przez amerykański magazyny „The Hollywood Reporter". Plakaty polskiego artysty sześciokrotnie zajmowały pierwsze miejsce. A jak swoją twórczość postrzega sam autor legendarnych plakatów? Czy wśród swoich dzieł ma swój jeden ulubiony plakat? Czy są jakieś filmy, do których nie zrobił plakatu a chciałby to uczynić? Odpowiedź znajdziecie w dołączonym wywiadzie wideo z Andrzejem Pągowskim.

Dzieła polskiego artysty doceniane na całym świecie

Andrzej Pągowski to jeden z najbardziej znanych polskich grafików i plakacistów. Każdy na pewno zna choć jedno dzieło artysty. Mieszkający na Żoliborzu artysta zajmuje się szeroko pojętą grafiką użytkową.

Zobacz też: Historia Placu Słonecznego, centralnego punktu Żoliborza Oficerskiego

Wielokrotnie współpracował z czasopismami i twórcami filmów, do których projektował plakaty. Był pierwszym dyrektorem artystycznym polskiej edycji Playboya. Jest jednym z czołowych przedstawicieli polskiej szkoły, który zaadaptował się do nowej rzeczywistości po 1989 roku.

W 2017 roku artysta obchodził jubileusz 40-lecia pracy twórczej. Jego twórczość doceniana jest na całym świecie. Prace Andrzeja Pągowskiego zasiliły zbiory muzeów w takich miastach ja San Francisco czy w Nowym Jorku, gdzie miejscowe Muzeum Sztuki Nowoczesnej uznało plakat „Uśmiech wilka” jako jeden ze 100 najlepszych plakatów świata.

W 2017 roku wydano również książkę „Być jak Andrzej Pągowski”. To wywiad rzeka przeprowadzony przez Dorotę Wellman , który jest biografią artysty.


pagowski-1

pagowski-1

pagowski-2

pagowski-2

image-3

image-3

image-4

image-4

image-5

image-5

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.