Połączenie ponadczasowego wzornictwa, jakości i precyzji to wyznaczniki, którymi kierują się założyciele salonu optycznego FRAME. Dzięki nim zobaczymy świat wyraźniej w idealnie dopasowanych oprawach.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego co drugi dorosły Polak nosi okulary, a co czwarty ma problem z przeczytaniem gazety. Wzrok jest najważniejszym zmysłem jaki posiada człowiek. Z jego pomocą odbieramy ponad 80 procent informacji o otaczającym nas świecie. Jeśli go zaniedbamy, możliwości odbierania tego, co nas otacza drastycznie spadną. – Te liczby obrazują nam to, jak ważny jest wzrok – mówi Maciej Zbąski, jeden z właścicieli Salonu Optycznego FRAME znajdującego się na Żoliborzu.
FRAME to efekt współpracy trzech osób, które w branży optycznej działają od lat. Cała trójka to mieszanka poczucia humoru, gościnności, otwartości, perfekcjonizmu i wrażliwości na piękno. Maciej, który we FRAME odpowiada za sprawy operacyjne i sprzedażowe, w świecie optyki z powodzeniem realizuje się od ponad 20 lat.
Sylwia Szarkiewicz z kolei już na studiach zakochała się w optyce i optometrii. To właśnie ona zajmuje się diagnozowaniem, korekcją wad wzroku oraz dopasowywaniem szkieł. – Współtworząc FRAME marzyłam by było to miejsce, w którym nasi klienci poczują się komfortowo. Chcemy zaopiekować się ich wzrokiem kompleksowo i zrobić to w pięknej formie – mówi Sylwia.
Trzecim filarem FRAME jest Marta Gaińska, która od zawsze marzyła by stworzyć miejsce z duszą, gdzie każdy czułby się dobrze i wyjątkowo. Zaczynając od przyjemnego dla oka wnętrza, a kończąc na niezwykłej atmosferze. To właśnie ona odpowiada za komunikację marki, prowadzenie social mediów i działania marketingowo-digitalowe.
Choć FRAME jest nowym miejscem na mapie Żoliborza, to jak wynika z relacji całej trójki, zdążyli już zauważyć, że sąsiedzi wokół są bardzo otwarci. Odwiedzają nas ludzie, którzy przychodzą też po prostu porozmawiać z nami. Zawsze nas to niezwykle cieszy – przyznają zgodnie.
Idealne okulary to nie tylko oprawki
FRAME jest miejscem, z którego wychodzi się nie tylko ze stylową parą okularów, ale także z precyzyjnie zbadanym wzrokiem. Kompleksowe podejście w kwestii prawidłowego widzenia i perfekcyjnie dobranych okularów jest głównym wyznacznikiem działalności FRAME.
Dobrze dobrane okulary to nie tylko oprawki, ale przede wszystkim szkła. W znajdującym się przy ulicy Przasnyskiej 5 salonie optycznym FRAME jest to możliwe dzięki badaniu wzroku, które jest wykonywane na miejscu przez optometrystę lub okulistę. Kim jest optometrysta? – Optometrysta zajmuje się korekcją wad wzroku, diagnozowaniem zaburzeń widzenia obuocznego i dopasowywaniem szkieł. Okulista specjalizuje się w diagnozowaniu i leczeniu chorób oczu – wyjaśnia Sylwia i dodaje: – Dobór odpowiedniej wartości korekcji to dopiero początek. Zależy nam na oferowaniu szkieł „szytych na miarę”, których wykonanie wymaga specjalnych urządzeń pomiarowych, którymi dysponujemy jako jedyni w Warszawie. Dzięki temu możemy cieszyć się większym komfortem widzenia przez cały dzień.
– Jesteśmy w stanie dobrać szkła pod konkretną wadę wzroku i oprawę. Końcowy produkt, którym są okulary jest w całości zaprojektowany dla danej osoby. Klasyczne soczewki okularowe, tzw. magazynowe, nigdy nie oddadzą takiego komfortu widzenia, jakie mają spersonalizowane szkła – zapewnia Maciej.
Oprawy podkreślają osobowość
Okulary korekcyjne dawno przestały być utożsamiane z przykrą koniecznością. Dziś to dodatek będący uzupełnieniem stylu (tak jak na przykład biżuteria) i podkreśleniem osobowości. Samodzielny wybór opraw może okazać się niełatwym zadaniem, a nasze wyobrażenie o wymarzonych okularach może być nietrafione.
– Stawiamy na dobre samopoczucie, bo ono jest kluczowe przy wyborze opraw. Poznajemy naszego klienta poprzez rozmowę, ale też dopasowujemy oprawki do jego urody i charakteru. W takiej atmosferze łatwiej zachęcić klienta do przymierzenia opraw, po które sam by nie sięgnął. Zależy nam, aby klient utożsamiał się z wybranym modelem okularów – relacjonuje Marta i dodaje: – Dla nas najlepszym świadectwem dobrze wykonanej pracy są reakcje naszych klientów, którzy zakładając swoje nowe okulary mówią, że czują się świetnie jak nigdy dotąd.
„Odrzucamy wszystko co masowe”
Okulary, jako przedmiot codziennego użytku, przede wszystkim muszą być dobrej jakości, bo ich zakup to inwestycja na kilka lat. – Oprawy, które oferujemy powinny wyglądać tak samo dobrze po wyciągnięciu z pudełka pierwszego dnia, jak również po kilku latach użytkowania. To jest jeden z czynników, na który zwracamy uwagę dobierając produkty do naszej oferty. W myśl naszej filozofii odrzucamy to co masowe i wybieramy producentów, którzy wykonują swoje produkty z najwyższej jakości materiałów. Design opraw pochodzi z różnych stron świata, natomiast produkcja to Japonia oraz Włochy. Większość opraw, które oferujemy została wykonana ręcznie, dzięki czemu mają duszę i są dopieszczone w najmniejszym detalu – wyjaśnia Sylwia. Zamiłowanie do ręcznie wykonanej pracy przejawia się również w wystroju FRAME, gdzie przyjazny dla oka klimat kreuje samodzielnie wykonane logo czy stoły i półki.
Dostępne we FRAME oprawy wykonane są z materiałów antyalergicznych – stali, tytanu i najwyższej jakości włoskiego i japońskiego acetatu. Charakteryzuje je trwałość, elastyczność i odporność na zarysowania. Oprawy wykonane z acetatu są dodatkowo bardzo lekkie. Czym jest acetat? – Acetat zrobiony jest z bawełny i drewna. Producenci naszych opraw sprowadzają potrzebne surowce ze sprawdzonych plantacji. Są to ekologiczne materiały, na czym też nam bardzo zależy – zapewnia Marta.
Obok jakości, drugim istotnym elementem dla Macieja, Marty i Sylwii jest design. W końcu jak sami przyznają, FRAME to połączenie jakości z ponadczasowym wzornictwem.
„Od nas wychodzi się z zupełnie nowym spojrzeniem na świat”
To co wyróżnia FRAME to podejście do klienta. – Okulary można kupić w wielu miejscach. My w pierwszej kolejności chcemy poznać naszego klienta po to, by końcowy produkt, który otrzymuje, czyli okulary, był tym co jest faktycznie zgodne z jego potrzebami – wyjaśnia Maciej i dodaje: – Na miejscu jesteśmy w stanie wykonać precyzyjne badania, których wielu naszych klientów do tej pory nie miało. Dzięki nim przekonali się, jaka tak naprawdę powinna być jakość widzenia. Tym sposobem z FRAME wychodzi się z zupełnie nowym spojrzeniem na świat.
Ponieważ w październiku przypada Światowy Dzień Wzroku, załoga FRAME bardzo zachęca do wzięcia udziału w akcji “FRAME Care – badaj dalej”. Polega ona na możliwości wykonania bezpłatnego badania wzroku, w zamian za pomoc w propagowaniu idei dbania o zdrowie oczu Wszystkie szczegóły dostępne są na stronie FRAME.
Napisz komentarz
Komentarze