Po serii wypadków, które miały miejsce w ostatnim czasie z udziałem pieszych, miejscy aktywiści i społecznicy w otwartym liście apelują do Rafała Trzaskowskiego o wprowadzenie szeregu zmian mających poprawić bezpieczeństwo pieszych.
Autorzy listu do Rafała Trzaskowskiego przypominają o jego obietnicach złożonych po tragicznym wypadku na Bielanach, gdzie na ulicy Sokratesa rozpędzone do 130 km/h auto potrąciło przechodzącego przez pasy mężczyznę, który wyszedł wówczas z rodzina na spacer.
„Zlecił Pan analizy i audyty, zapowiadał nową sygnalizację świetlną na kilkunastu przejściach dla pieszych. Miały być montowane progi spowalniające, a wybrane skrzyżowania zastępowane kompaktowymi rondami. Miało być lepiej, bezpieczniej” – czytamy w liście skierowanym do prezydenta Rafała Trzaskowskiego. Sam list w całości dotyczy poprawy bezpieczeństwa na warszawskich drogach.
Miało być bezpieczniej, a tak według autorów listu nie jest. Jako przykład podają zdarzenia drogowe z udziałem pieszych z ostatnich kilku tygodni. O jednym z nich informowaliśmy na łamach Gazety Żoliborza. Tydzień temu na ulicy Mickiewicza przy zbiegu z ulicą Zajączka kierowca potrącił kobietę przechodzącą przez przejście dla pieszych z wózkiem, w którym było dziecko. Dwulatek wypadł z wózka i doznał poważnych obrażeń. Dzień po tym zdarzeniu potrącono rodzeństwo przechodzące przez skrzyżowanie ulic Bora-Komorowskiego i Polskich Skrzydeł.
Na Bielanach z kolei, również tydzień temu, kierowca potrącił kobietę na przejściu dla pieszych przy ulicy Kasprowicza.

Przeczytaj też: Kobieta z dzieckiem potrącona na pasach
„Czy nie jest Panu bliska Wizja Zero?”
Pod listem podpisało się 10 organizacji w tym Stowarzyszenie Żoliborzan.
„W ubiegłym roku na ulicach Warszawy zginęło 21 pieszych. Ile będzie ofiar w tym roku? Czy nie jest Panu bliska Wizja Zero?” – pytają w liście do prezydenta aktywiści i przedstawiają swoje postulaty:
– doprowadzenie do wprowadzenia stref „tempo 20” przy wszystkich placówkach edukacyjnych w mieście i wyniesienie tam przejść naziemnych;
– konkretne działania zapobiegające zastawianiu przejść dla pieszych przez samochody w odległości minimum 10 metrów przed i za przejściem dla pieszych;
– intensyfikację działań służb w przypadku przekraczania prędkości przez kierowców.
W styczniu prezydent Trzaskowski poinformował, że w wypadkach na stołecznych drogach zginęło 35 osób. Znaczna większość ofiar to piesi.

Przeczytaj też: Gdzie na Żoliborzu piesi powinni uważać?
Pod otwartym listem podpisały się następujące organizacje:
Fundacja Rodzic w Mieście
Federacja Piesza Polska
Warszawski Alarm Smogowy
Strefa Mieszkańców
Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze
Stowarzyszenie MOKO
Stowarzyszenie Żoliborzan
Stop Korki na Bałuckiego
Zielone Mazowsze
Towarzystwo Społeczno Kulturalne Miasto Ogród Sadyba