Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 20:46

Płatne parkowanie na Żoliborzu w pierwszej połowie 2021 roku. Jak będzie wyglądał cały proces?

Pod koniec października ogłoszono plany dotyczące rozszerzenia strefy płatnego parkowania. W 2021 roku ma objąć Żoliborz. Przed urzędnikami dużo pracy, a czasu jest niewiele, zwłaszcza, że drogowcy zapowiadają wprowadzenie płatnego parkowania na Żoliborzu w pierwszej połowie 2021 roku.

Według początkowych szacunków, żoliborska strefa płatnego parkowania obejmie 8700 miejsc postojowych. Tak wynika z charakterystyki ulic i porównań z miejscami, gdzie SPPN już działa. Zanim kierowcy zapłacą za parkowanie na Żoliborzu, przed drogowcami szereg skomplikowanych działań.

Na początku przyszłego roku ZDM ma ogłosić przetarg na wykonanie badań i analiz stanowiących inwentaryzację dotychczasowych miejsc parkingowych i możliwości wytyczenia nowych. W ramach tych działań sprawdzany będzie m.in. czas postoju pojazdów, ich rotacja i w jakich porach dnia jest największe zapotrzebowanie na parkowanie.

Wyniki analiz będą podstawą do proponowanych zmian w organizacji ruchu na terenie dzielnicy. Będą one konsultowane z mieszkańcami, tak jak odbywało się to niedawno na Pradze Północ i na Woli. Dzielnice wówczas podzielono na podobszary, w których odbyły się spotkania z mieszkańcami. Ulica po ulicy analizowane były propozycje zmiany organizacji ruchu.

Na podstawie zebranych opinii sporządzane są szczegółowe projekty organizacji ruchu. Po ich zatwierdzeniu, przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu, wyłoniony w postępowaniu przetargowym wykonawca wdroży organizację ruchu w terenie. Równolegle Rada Miasta musi podjąć uchwałę regulującą granicę i stawki. Jaki jest harmonogram tych prac? Tego jeszcze nie wiadomo. Data rozpoczęcia konsultacji społecznych i pozostałych działań będzie znana w momencie rozstrzygnięcia przetargu na analizę i badania potencjału postojowego dzielnicy.

Jednokierunkowy ruch i strefy dla mieszkańców

Wyzwaniem we wprowadzeniu SPPN może okazać się szerokość niektórych ulic. Prawdopodobnie na wielu żoliborskich uliczkach będzie niemożliwe zachowanie dwukierunkowego ruchu przy jednoczesnym wyznaczeniu miejsc postojowych.

Drogowcy przyznają, że Żoliborz jako teren jest bardzo trudny do wprowadzenia SPPN, ze względu na duża liczbę dróg wewnętrznych należących do spółdzielni i wspólnot, na których, w świetle litery prawa, nie mogą pobierać opłat za parkowanie. Tego typu drogi i podwórka wewnętrzne mogą być dziurą w całym systemie SPPN. Na Woli i Pradze Północ planowane jest wprowadzenie pilotażowo stref tylko dla mieszkańców, które miałby uszczelnić strefę płatnego parkowania. Żeby zapobiec dzikiemu parkowaniu, władze Woli wprowadzają znaki zezwalające na parkowanie jedynie mieszkańcom z identyfikatorami. Jest to jednak obszar, na którym odpowiednie działania, w przypadku Żoliborza, muszą być podjęte przez dzielnicę i wspólnoty czy spółdzielnie.

Jeśli chodzi o stawki abonamentów dla mieszkańców, nie padły żadne deklaracje ze strony przedstawicieli ZDM. Stwierdzono jedynie, że opłata za drugi albo trzeci samochód zarejestrowany pod jednym adresem powinna być drastycznie wyższa. Z doświadczenia wynika, że dochodzi do dużych nadużyć ze strony mieszkańców, którzy pod swoim adresem mają zarejestrowanych kilka aut. Rekordzista na jeden adres ma zarejestrowanych 17 samochodów.

Jak poinformowało Radio Kolor pojawiły się również pomysły, aby opłaty były pobierane do godz.

Co z pustką technologiczną pod placem Wilsona?

O wprowadzeniu płatnego parkowania na Żoliborzu mówi się od wielu lat. Tematem pobocznym dyskusji jest kwestia pustki technologicznej pod placem Wilsona. Jaki los czeka niewykorzystaną przestrzeń pod centralnym placem Żoliborza? Tego dowiemy się już 29 listopada, kiedy rozstrzygnie się postepowanie na realizację parkingu podziemnego pod placem Wilsona i pod placem Powstańców Warszawy w Śródmieściu.

Ponadto drogowcy planują stworzenie systemu w formie aplikacji mobilnej, która obejmie całą strefę płatnego parkowania i będzie podpowiadała kierowcą, gdzie są wolne miejsca postojowe. Narzędzie będzie prawdopodobnie gotowe w przyszłym roku.


10262016_SPPN_edited

10262016_SPPN_edited


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.