Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:33

Drzewa w Parku Sady Żoliborskie wycięte

Mieszkańcy nie kryją zaskoczenia, bo nie spodziewali się tak dynamicznego rozwoju sytuacji w obliczu prowadzonych konsultacji. Wczoraj rozpoczęła się wycinka drzew w Parku Sady Żoliborskie. Skąd pośpiech w działaniu, skoro na wykonanie decyzji Marszałka Województwa Mazowieckiego pozostał jeszcze rok?

– Drzewa objęte zezwoleniem na usunięcie są obumarłe, silnie zamierające, w złym stanie fitosanitarnym, ze szczątkowymi lub uschłymi koronami, postępującą próchnicą oraz rozkładem drewna. Opóźnianie ich wymiany zwiększa zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi i mienia. Kwestia priorytetowa to bezpieczeństwo osób spacerujących po parku. Dlatego też, Urząd Dzielnicy Żoliborz zarezerwował środki finansowe na realizację ww. prac w 2019 roku – wyjaśnia Donata Wancel, rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Żoliborz i dodaje: – Jesteśmy poza okresem lęgowym ptaków, dlatego nie należy odkładać wykonania decyzji do rozpoczęcia kolejnego okresu wegetacyjnego. Chcemy już w przyszłym roku dokonać 43 nasadzeń gatunków drzew zgodnych z oczekiwaniami mieszkańców i osób odwiedzających Park Sady Żoliborskie.

"Wszystkie drzewa objęte decyzją Marszałka będą usuwane w jednym terminie"

Do godziny 14 wczorajszego dnia wycięto ponad 30 drzew. – Wszystkie drzewa objęte decyzją Marszałka będą usuwane w jednym terminie – zaznacza Donata Wancel. Dźwięk pił w parku słychać było jeszcze po zmroku. Od kilku tygodni trwa dyskusja na temat przyszłości Sadów Żoliborskich. W celu ochrony jego charakteru powstała inicjatywa Owocowe Sady Żoliborskie. Grupa mieszkańców dążyła do zachowania jak największej liczby drzew wskazanych do wycinki. Ich zdaniem oraz powołanego przez nich eksperta z Ogrodu Botanicznego PAN w Powsinie, część wyciętych już drzew nadawała się do dalszej pielęgnacji. Mieszkańcy opowiadali się za ponownym przeprowadzeniem ekspertyz, o co również wnioskowała, składając tydzień temu interpelację, Dorota Łoboda, warszawska radna.

Jaka jest szansa by w parku pojawiły się drzewa owocowe, a nie ozdobne?

Mieszkańcy nie kryją oburzenia. Liczyli, że dopóki trwają konsultacje dotyczące nowych nasadzeń, prace w parku nie rozpoczną się. Przyznają zgodnie, że ich czujność w ten sposób została uśpiona. Aktualnie, do rozstrzygnięcia pozostała jeszcze kwestia nowych nasadzeń.

– Zależy nam na utrzymaniu owocowego charakteru Parku Sady Żoliborskie. Na podstawie zbieranych obecnie opinii wśród mieszkańców podjęta zostanie decyzja o wystąpieniu z wnioskiem do Marszałka Województwa Mazowieckiego w sprawie zmiany charakteru nasadzeń zastępczych i proponowanych gatunków drzew. Chcielibyśmy utrzymać unikalny charakter Parku Sady Żoliborskie. Jednak o przyszłości Parku powinni zadecydować sami mieszkańcy – tłumaczy Donata Wancel.

Wyniki konsultacji w grudniu

Kwestia nowych nasadzeń podzieliła mieszkańców. Głównym argumentem przeciwników sadzenia nowych drzew owocowych, są spadające owoce na chodnik, które według nich mogą zagrażać bezpieczeństwu, a także wydzielają nieprzyjemny zapach. Członkowie inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie do proponowanych konsultacji podchodzą z rezerwą, ponieważ formularz nie ma charakteru ilościowego i nie służy do policzenia głosów. Niepewność rodzi również brak w treści formularza określenia „drzewa owocujące ozdobne”.

– Sposób przygotowania ankiety umożliwia szeroką i swobodną wypowiedź, a co za tym idzie, mieszkańcy mogą w niej określić nie tylko preferowany przez nich charakter nowych nasadzeń, czyli drzew owocowych sadowniczych, owocowych niebrudzących i drzew nieowocowych, ale także zaproponować konkretne gatunki, najbardziej odpowiadające ich oczekiwaniom – dodaje rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Żoliborz. Opinie zbierane są do 25 listopada za pośrednictwem elektronicznego formularza, oraz w tradycyjnej formie w Pawilonie Kulturalnym.

Dialog, który w obliczu wczorajszej wycinki został zaburzony

Podczas wczorajszego spotkania z Łukaszem Porębskim, przewodniczącym Komisji Ochrony Środowiska, padło stwierdzenie, że prowadzone konsultacje są formą dialogu, który w obliczu wczorajszej wycinki został zaburzony. Dodatkowo argument podnoszony przez urzędników, dotyczący bezpieczeństwa, według członków inicjatywy jest bezzasadny, ponieważ część wyciętych drzew nie rosła w bezpośrednim sąsiedztwie z alejkami.

Ponadto w trakcie spotkania z przewodniczącym Komisji Ochrony Środowiska mieszkańcy wyrazili swoją opinię w kwestii braku komunikacji urzędników na temat terminu wycinki oraz tego, kto konkretnie przeprowadził ekspertyzę dotyczącą stanu wyciętych już drzew.


DSC04465

DSC04465

DSC04466

DSC04466

DSC04467

DSC04467

DSC04468

DSC04468

DSC04470

DSC04470

DSC04471

DSC04471

DSC04472

DSC04472

DSC04473

DSC04473

DSC04472-1

DSC04472-1

DSC04470-1

DSC04470-1

DSC04473-1

DSC04473-1

IMG_4966

IMG_4966


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.