Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 11 marca 2025 20:36
Reklama
TYLKO U NAS

Zamiast dwóch klubów seniora, nie będzie żadnego?

W ostatnim czasie pisaliśmy o sporze wokół Klubu Seniora przy ul. Czechowa na Wawrzyszewie. Podczas komisji Rady Dzielnicy Bielany prezes Różewska obiecała mieszkańcom przedłużenie umowy dla klubu na Wawrzyszewie, a także że taki sam klub ma być na Żoliborzu.
Zamiast dwóch klubów seniora, nie będzie żadnego?

Źródło: Facebook Klubu Seniora Wawrzyszew Bielańskiego Ośrodka Kultury

W tym artykule przeczytasz o:

  • niepewnym losie Klubu Seniora na Wawrzyszewie;
  • rozmowach Prezes Różewskiej w sprawie powołania klubu na Żoliborzu. Czy faktycznie miały miejsce?;
  • aktualnie działających klubach seniora na Żoliborzu;
  • losach klubów na Żoliborzu;
  • niezrealizowanym pomyśle na utworzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w lokalach WSM;
  • braku dalszego porozumienia w sprawie Klubu przy ul. Czechowa. 

6 lutego b.r., odbyła się Komisja Zdrowia, Rodziny i Pomocy Społecznej w Radzie Dzielnicy Bielany poświęcona dalszej przyszłości Klubu Seniora przy ul. Czechowa 2 na Wawrzyszewie. Podczas tego posiedzenia Prezes Zarządu Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej Barbara Różewska chwaliła się, że w swojej karierze powoływała dwa kluby mieszkańców - na Woli i na Mokotowie. Ponadto prezeska oprócz deklaracji w kwestii utworzenia klubu mieszkańców przy al. Reymonta 21 i deklaracji w kwestii przedłużenia umowy z Bielańskim Ośrodkiem Kultury w kwestii najmu lokalu na działalność Klubu Seniora przy ul. Czechowa 2 pochwaliła się, że rozmawia z Zarządem Dzielnicy Żoliborz, żeby analogiczny klub dla seniorów powołać również i w tej dzielnicy. Ze względu, że dyskusja poświęcona była klubowi na Wawrzyszewie, nie wiadomo, gdzie prezes Różewska zamierzałaby taki klub powołać.

Czy WSM wnioskowała, żeby powołać klub seniora na Żoliborzu?

Postanowiliśmy się zapytać Urząd Dzielnicy Żoliborz o to, czy Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa występowała w ostatnim czasie z inicjatywą powołania klubu seniora. Jak poinformowała rzeczniczka prasowa Urzędu Dzielnicy Żoliborz, na terenie dzielnicy funkcjonują jedynie dwa kluby seniora. Pierwszym z nich jest Dom Seniora „Piękny Brzeg” w tzw. „domu dla samotnych” na XIII kolonii przy ul. Ks. Popiełuszki 16. Jest to lokal będący w zasobach autonomicznej spółdzielni WSM „Żoliborz Centralny”. Drugi zaś klub to Żoliborskie Centrum Integracji i Aktywizacji Seniorów znajdujący się przy ul. Wyspiańskiego 6/8. „Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa z siedzibą przy ul. Elbląskiej 14 nie występowała do Urzędu w wnioskiem o powołanie nowej instytucji dla seniorów w postaci Klubu Seniora, ani o prowadzenie i finansowanie tego typu działalności w lokalach należących do spółdzielni” - dodała Donata Wancel.

Od lewej prezes WSM Barbara Różewska, dyrektor Os. Wawrzyszew Jacek Chyliński, Bożena Boczkowska (Rada Nadzorcza), Bogusław Czaplarski i Zygmunt Morawski z Rady Nadzorczej i Samorząd Mieszkańców Os. Wawrzyszew

Klubów mniej czy więcej?

Niewątpliwie brakuje klubu dla seniorów w żoliborskich zasobach dużego WSM. Klubu nie ma zarówno na Żoliborz II, III, Zatrasiu czy na Rudawce. Kilka lat temu decyzją Rady Osiedla WSM Rudawka, zlikwidowano Klub Mieszkańców „Szafir”, który znajdował się w budynku Administracji Osiedla przy ul. Dolnośląskiej 3. W międzyczasie mieszkańcy występowali z inicjatywą powołania Miejsa Aktywności Lokalnej na Zatrasiu. W pierwszej lokalizacji Spółdzielnia nie chciała dostosować - na swój koszt - przebudowy toalety i budowy podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Wkrótce w tym lokalu powstała siedziba Rady Osiedla, gdzie okazjonalnie organizowane są nieliczne warsztaty dla mieszkańców finansowane przez Urząd Dzielnicy. Druga lokalizacja - w pawilonie handlowym nie spodobała się ówczesnemu Zarządowi Dzielnicy. W konsekwencji MAL na Zatrasiu nie powstał.

Klub Osiedlowy "Szafir" w latach swojej działalności. Klub został rozwiązany w 2020 r.

Losy klubu na Czechowa wciąż niepewne

Wciąż nie są znane dalsze losy klubu seniora przy ul. Czechowa. Mimo deklaracji ze strony prezeski WSM w kwestii spotkania i podpisania umowy na przedłużenie działalności, ta wciąż nie została podpisana. Od tamtej pory minął już miesiąc. Mieszkańcy obawiają się, że przyszłość klubu rysuje się w ciemnych barwach.

O deklaracjach przedstawicieli WSM z posiedzenia komisji przeczytacie w artykule: Czy Klub Seniora na Wawrzyszewie zostanie?

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama