Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 12 grudnia 2024 00:40
Reklama

Mieszkańcy wybrali najlepszą dzielnicę do życia

Jak Podaje Radio Kolor najlepiej w swojej dzielnicy żyje się mieszkańcom Bielan, a najgorzej - mieszkańcom Pragi Północ. Tak wynika z najnowszego, wrześniowego Barometru Warszawskiego.
  • Źródło: Miasto Warszawa
Mieszkańcy wybrali najlepszą dzielnicę do życia
Jak Podaje Radio Kolor najlepiej w swojej dzielnicy żyje się mieszkańcom Bielan, a najgorzej - mieszkańcom Pragi Północ.

Źródło: pixabay

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • rankingu barometru
  • opublikowanych wnioskach i wynikach

Szczęśliwa dzielnica

Według najnowszej aktualizacji Barometru Warszawskiego najbardziej zadowoleni z życia są mieszkańcy Włochów i Wesołej, a na pierwszym miejscu znalazły się Bielany. 21% mieszkańców jest „raczej zadowolonych z życia” i aż 74% jest „bardzo zadowolonych”.

Zadowolenie z życia w Warszawie i dzielnicy

Zdecydowana większość mieszkańców Warszawy jest zadowolona z życia w mieście oraz w swojej dzielnicy. Najbardziej zadowoleni z życia w Warszawie są mieszkańcy
dzielnic Włochy, Wesoła oraz Wawer. Najbardziej zadowoleni z życia w swojej dzielnicy są mieszkańcy Włoch i Bielan.

Jak warszawiacy oceniają różne aspekty funkcjonowania miasta?

Warszawiacy najwyżej oceniają bezpieczeństwo w mieście oraz funkcjonowanie komunikacji miejskiej, a następnie ofertę kulturalną oraz porządek i czystość w mieście.
Najgorzej oceniana jest dostępność miejsc parkingowych i łatwość poruszania się po mieście samochodem.

Władze miasta

74% mieszkańców pozytywnie ocenia działania władz Warszawy. Działania Prezydent Warszawy Rafała Trzaskowskiego pozytywnie ocenia 67% warszawiaków.
Zaufanie do władz miasta ma 60% warszawiaków, taki sam odsetek mieszkańców ma zaufanie do władz dzielnicy.

Transport i mobilność w Warszawie

Podobnie jak w poprzednich latach około 2/3 mieszkańców Warszawy przynajmniej raz w tygodniu korzysta z komunikacji miejskiej (autobusów, tramwajów, metra).
Korzystanie z autobusu linii nocnej oraz z parkingu w systemie „Parkuj i Jedź” (P&R) przynajmniej raz w tygodniu deklaruje 2% warszawiaków.
Z pociągów SKM, WKD czy Kolei Mazowieckich przynajmniej raz w tygodniu korzysta 5% mieszkańców, a kolejne 12% od czasu do czasu, ale rzadziej niż raz w tygodniu.
18% warszawiaków deklaruje, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy przynajmniej raz w tygodniu korzystało z roweru prywatnego, a 4% z roweru publicznego Veturilo.
Co czwarty mieszkaniec Warszawy codziennie lub prawie codziennie korzysta z samochodu jako kierowca, a co dziesiąty jako pasażer.
Osoby podróżujące do pracy / szkoły / na uczelnię samochodem stanowią 1/3 wszystkich mieszkańców, co druga osoba korzysta w tym celu z komunikacji miejskiej, a co
siódma chodzi pieszo.
Czas dotarcia do pracy / uczelni / szkoły zajmuje mieszkańcom Warszawy zazwyczaj od 16 do 45 minut (73% badanych).

Komunikacja miejska

Dla warszawiaków ważne są właściwie wszystkie aspekty komunikacji miejskiej. Mieszkańcy najmniej zadowoleni są z cen biletów, liczby pasażerów w pojeździe oraz punktualności – pozytywnie ocenia je odpowiednio 60%, 62% i 67% warszawiaków.
Jednocześnie są to aspekty, co do których występują największe różnice między ważnością a oceną.
Najlepiej oceniana jest jakość taboru oraz informacja i oznaczenia – 82% mieszkańców ocenia te aspekty bardzo dobrze lub raczej dobrze.

Historia i zabytki

Wiedza o przeszłości Warszawy jest ważna dla zdecydowanej większości mieszkańców, przy czym częściej jest raczej ważna (49%) niż bardzo ważna (29%). Wiedzę tę
warszawiacy najczęściej zdobywają w szkole i poprzez kontakt z instytucjami kultury (np. muzeami).
42% mieszkańców w ciągu ostatnich 3 lat brało udział w obchodach rocznicy Powstania Warszawskiego (oficjalnych lub nieoficjalnych).
Prawie 3/4 warszawiaków słyszało o zaduszkowej kweście na Cmentarzu Powązkowskim na rzecz ratowania zabytkowych nagrobków, a 37% z nich deklaruje, że w
ostatnich 3 latach przekazało datek w ramach tej kwesty

Dzielnica zamykająca ranking

Najgorzej w statystykach zadowolenia wypadły Białołęka oraz Praga Północ. 50% „raczej zadowolonych” i tylko 21% jej mieszkańców jest „bardzo zadowolonych”.

ranking dzielnic

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 17 km/h

Reklama
Reklama
Reklama