Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 26 grudnia 2024 13:19
Reklama

Park Żeromskiego jednak nie dla dzielnicy. 

Park Żeromskiego nie wróci pod zarządzenie dzielnicy. Zarząd Zieleni odrzucił wniosek radnych z Żoliborza.

W tym artykule przeczytasz m.in o:
- stanowisku Rady Dzielnicy na temat Parku Żeromskiego,
- odpowiedzi Zarządu Zieleni m. st. Warszawy w sprawie Parku Żeromskiego,
- petycji przedstawicieli stowarzyszenia Miasto Jest Nasze,

- która cześć parku trafiła do dzielnicy

Stanowisko Rady Dzielnicy Żoliborz

17 maja tego roku, Rada Dzielnicy Żoliborz zwróciła się do prezydenta Warszawy, Rafała Trzaskowskiego o oddanie Dzielnicy Żoliborz w administrowanie całego parku im. Stefana Żeromskiego. Podkreślając jednocześnie, że przekazanie parku w administrowanie Zarządowi Zieleni Warszawskiej w 2017 roku odbyło się przy sprzeciwie zarządu dzielnicy Żoliborz, zarzucając władzy Warszawy naruszenie zasad decentralizacji i pomocniczości. 

W stanowisku Rada podkreśliła, że wszystkie wyrażane przez nią obawy związane z centralizacją i odebraniem lokalnej społeczności wpływu na Park Żeromskiego potwierdziły się w praktyce 

Radni wskazali, że decyzje dotyczące Parku są podejmowane przez miejskie jednostki z pominięciem opinii mieszkańców Żoliborza i ich demokratycznie wybranych przedstawicieli, podkreślając, np. że remont placu zabaw w Parku urósł do rangi symbolu niewydolności organizacyjnej scentralizowanego organu zarządzania miejską zielenią, nawet jeżeli obecnie jednostkę tę nadzorują inne osoby. 

Przypominajmy, że stanowisko rady dzielnicy zostało trafiło pod obrady Rady Miasta st. Warszawy, która przychyliła się do wniosku większości radnych z Żoliborza. 

Petycja przeciwników przekazania Parku w zarządzenie dzielnicy

Przeciwni powrotowi Parku byli radni stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, których przedstawicielka, 6 czerwca przygotowała petycję do Zarządu Zieleni, aby Ci nie przekazywali parku z powrotem do dzielnicy. W petycji czytamy, że, mieszkanki i mieszkańcy Żoliborza oraz miłośniczki i miłośnicy przyrody, sprzeciwiają się decyzji większości Rady Dzielnicy Żoliborz oraz większości Rady m.st. Warszawy w sprawie przekazania Parku Żeromskiego we władanie dzielnicy. Całą petycję możecie przeczytać tutaj. Pod petycja podpisały się 503 osoby. 

14 września na fanpage stowarzyszenia Miasto Jest Nasze pojawił się post o treści:

PARK ŻEROMSKIEGO ZOSTAJE W ZZW!

Pamiętacie naszą petycję z początku czerwca w sprawie zachowania przyrody w Parku Żeromskiego pod opieką naszego dzielnicowego ogrodnika ZielonyŻoliborz oraz jego zespołu?

Mamy już oficjalną odpowiedź miasta z którą chcemy się z wami uroczyście podzielić - jak w tytule, petycja zakończyła się sukcesem!🎉

Dziękujemy za wasze liczne (ponad 500) głosów oraz za wsparcie ze strony Nowej Lewicy i przyrodników...

Cała treść posta dostępna jest tutaj

Poniżej odpowiedź zarządu Zieleni na Petycję

Prochownia Żoliborz

Warte przypomnienia jest to, że częściowo wniosek radnych dzielnicy został zrealizowany. Do Dzielnicy wróciły obie Prochownie (północna i południowa), co jednocześnie spowodowało zerwanie porozumienia o powrocie na kulturalna mapę Żoliborza kultowej Prochowni Żoliborz. Pod petycja o jej zachowanie podpisało się wówczas ponad 7000 osób a o przebiegu całego procesu informowaliśmy w naszym portalu wielokrotnie. 

Kilka z nich przypominamy poniżej:
- Prochownia nie wróci. Dzielnica przejmuje cały Park Żeromskiego

- Spotkanie w sprawie kawiarni Prochownia Żoliborz w Urzędzie Miasta

- Kawiarnia Prochownia Żoliborz – komu to przeszkadzało? Felieton Danuty Kuroń

 


IMG_7625

IMG_7625

park żeromskigo sm

park żeromskigo sm

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
bezchmurnie

Temperatura: 5°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1040 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Reklama
Reklama