Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:46

Ranking dzielnic Warszawy - gdzie żyje się najlepiej?

Najszczęśliwsze aspekty życia w Warszawie oraz poziom zadowolenia mieszkańców zostały przeanalizowane w raporcie "Szczęśliwy Dom. Dzielnica różnorodnych potrzeb", powstałym we współpracy między ThinkCo i Otodom. Wyniki badania ukazują, że większość mieszkańców stolicy odczuwa satysfakcję z życia w tym mieście.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • która dzielnica Warszawy zwyciężyła w rankingu,
  • jaki procent osób mieszkających na Żoliborzu jest z tego faktu zadowolonym.

Wyniki badania ukazują, że większość mieszkańców stolicy odczuwa satysfakcję z życia w tym mieście. Wysoko cenione są korzystne warunki komunikacyjne oraz szybkość dojazdu, a także dostępność sklepów, ofert rozrywkowych oraz bogata oferta atrakcji kulturalnych.

Mieszkańcy praktycznie wszystkich dzielnic wyrażają większe poczucie szczęścia w swoim otoczeniu niż ogólnie w całym mieście. Jedynie na dzielnicach Wola i Praga-Północ obserwuje się odmienne podejście.

Warszawa - gdzie żyje się najlepiej?

Przyjrzyjmy się poszczególnym dzielnicom.

Na podium uplasowały się Bielany, Praga - Południe i Wawer oraz Wilanów.

Jak pokazują wyniki badań, 67% mieszkańców Bielan odczuwa zadowolenie z mieszkania w tej dzielnicy. Na drugim miejscu są Praga - Południe i Wawer, z jednakowym wynikiem 68%. Największe zadowolenie odczuwają osoby mieszkające na Wilanowie, który uchodzi za dzielnicę prestiżową. Warto dodać, że choć obecne skomunikowanie Wilanowa z resztą miasta z powodu korków na Czerniakowskiej nie jest najlepsze, to wkrótce ta dzielnica uzyska tramwaj.

Na Wilanowie mieszkają ludzie dobrze usytuowani, na co wskazują wysokie ceny mieszkań w tej okolicy. Nic więc dziwnego, że odczuwają zadowolenie z życia.

Najgorsze dzielnice Warszawy

Co ciekawe, za najmniej lubianą dzielnicę uznano Pragę - Północ. Jest to o tyle zaskakujące, że sąsiadująca z nią Praga - Południe wygrała ten plebiscyt. Dlaczego tylko 47% osób mieszkających na Pradze jest zadowolonych z mieszkania w tej okolicy? Przyczyn można upatrywać w tym, że Praga od dawna ma opinię niebezpiecznej dzielnicy. Pragę zamieszkują ponadto ludzie starsi, którzy się tutaj urodzili i wychowali. Niektóre kamienice na Pradze pozbawione są centralnego ogrzewania i łazienki.

Niezbyt dobrą opinię ma również Ursus. Tutaj zadowolonych z życia osób jest nieco więcej niż połowa (54%). Może na to wpływać peryferyjne położenie tej dzielnicy. Niektóre osiedla są źle skomunikowane, przez co mieszkańcy muszą poruszać się samochodem i stać w korkach.

Trzeci od końca jest Targówek z wynikiem 56%. Jest to o tyle zastanawiające, że dzielnica ta jest dobrze skomunikowana i posiada bogate zaplecze usług, dzięki czemu mieszkańcy nie muszą jeździć np. na zakupy do innych dzielnic.

Czy na Żoliborzu dobrze się mieszka?

Żoliborz zajął ósme miejsce w rankingu. Zadowolonych z mieszkania osób jest 61%.

Przeczytaj również: Historia linii 15

POZA TYMCZASOWYM ZAWIESZENIEM W 2016 (REMONT JEZDNI NA ANDERSA), LINIA 15 KURSUJE DO DZISIAJ BEZ WIĘKSZYCH ZMIAN. JEST JEDYNĄ LINIĄ TRAMWAJOWĄ ZATRZYMUJĄCĄ SIĘ W ZESPOLE PRZYSTANKOWYM MARYMONT – POTOK. 


rankingdzielnic

rankingdzielnic


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

fjutek 24.09.2024 22:32
fr chujowy jest ten rembertow babcia mi tam ze schodow spadla

skbidi 24.09.2024 22:31
jebać rembertów

Berenike 22.11.2023 12:32
Mnie podoba się Saska Kępa. Tam mieszkała moja córcia z rodzinką, ale juz nie mieszka bo wyprowadziła się pod Warszawęi już nie mam okazji jeździc na Saską Kępe i ubolewam z tego powodu.

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ