Skwer Krasińskiego był długo odkładaną inwestycją. Niektórzy mieszkańcy zaczęli powątpiewać, czy projekt w ogóle doczeka się realizacji. Mamy zatem dobrą wiadomość: prace ruszyły!
O projektach przebudowy skweru pisaliśmy już niejednokrotnie, historię tego miejsca można przeczytać pod tym, tym oraz tym linkiem.
Jak będzie wyglądał skwer Krasińskiego?
W ramach projektu adaptacji kilometrowego pasa rezerwy ulicy Krasińskiego planowane są różnorodne udogodnienia, które mają uczynić tę przestrzeń atrakcyjną dla wypoczynku i rekreacji. Cały obszar zostanie starannie wyprofilowany, aby uzyskać pagórkowatą charakterystykę, a na wzniesieniach, które oddzielają od hałasu, zostaną umieszczone ławki ze stolikami. Strefa zostanie podzielona na obszary dla pieszych i rowerzystów, a ścieżka rowerowa będzie miejscami oddzielona od chodnika i jezdni żywopłotem.
Ponadto, na terenie będą dostępne stojaki rowerowe oraz stacje naprawcze dla rowerów, wspierając ekologiczny styl podróżowania. Oświetlenie zapewnią umieszczone wzdłuż alejki spacerowej latarnie. Elementy historyczne zostaną uwzględnione poprzez umieszczenie drewnianej repliki ciuchci, nawiązującej do dawnej bocznicy kolejowej, na której mieszkańcy będą mogli odpocząć.
Zieleń na Krasińskiego
Projekt zakłada również obfitą zieleń. Nowe nasadzenia drzew, krzewów, traw ozdobnych i bylin wzbogacą całą przestrzeń. Pnącza roślin będą zdobić drewniane pergole, a w niektórych miejscach będą rosły naturalne łąki, harmonijnie wpisując się w koncepcję projektu. Priorytetem w małej architekturze będzie zastosowanie naturalnych materiałów, przede wszystkim drewna, tworząc harmonijną i przyjazną atmosferę dla wszystkich odwiedzających to miejsce.
Skwer Krasińskiego: kiedy powstanie?
Prace nad skwerem Krasińskiego podzielone będą na trzy etapy.
Pierwszy z nich, polegający na pracach budowlanych, ale przede wszystkim nasadzeniach, potrwa do końca przyszłego roku. Kolejne trzy etapy mają zakończyć się w ostatnim kwartale 2025 roku. Warunkiem jest jednak otrzymanie dofinansowania.
Przeczytaj również: bocznica kolejowa zostaje?
Kolejną kwestią jest dostępność. Spacerowanie po podkładach kolejowych ma swój historyczny urok, ale nie każdy może się nim cieszyć. Teren jest nieprzejezdny dla osób poruszających się na wózkach. Warszawa stawia na likwidację barier architektonicznych, dlatego nowy zieleniec ma być dostępny dla wszystkich.
Napisz komentarz
Komentarze