Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:10

Żoliborz wybiera: znamy zwycięskie projekty Budżetu Obywatelskiego!

Znamy już projekty wybrane w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego! Żoliborzanie i żoliborzanki postawili na ochronę przyrody 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • które projekty zostały wybrane, a które odrzucone;
  • ile wyniosła wartość wszystkich zwycięskich projektów;
  • ile osób oddało swój głos w plebiscycie.

Budżet Obywatelski w Warszawie to inicjatywa partycypacyjna, w ramach której mieszkańcy mają możliwość decydowania o części środków budżetu miasta. Jest to forma demokratycznego procesu, w którym obywatele mają wpływ na alokację środków publicznych i mogą zgłaszać projekty, które uważają za istotne dla rozwoju swojej dzielnicy lub całego miasta. Działa on od 2011 roku i jest jednym z największych tego typu projektów na świecie.  Każda osoba zamieszkująca w Warszawie ma prawo do głosowania i zgłaszania projektów. Dzielą się one na ogólnowarszawskie i dzielnicowe.

Żoliborz – zwycięskie projekty

Mieszkańcy Żoliborza wybrali 15 z 46 dopuszczonych do głosowania projektów, opiewających na kwotę 2 mln 28 tys. 189 zł. W tym roku Dzielnica Żoliborz zajęła także drugie miejsce w kategorii "najaktywniejsi mieszkańcy". W głosowaniu wzięło udział 2 930 żoliborzan.

Zwycięskie projekty na Żoliborzu

Żoliborskie podium

Na pierwszym miejscu uplasowało się - Rozpłytowanie i obsadzenie zielenią wejść do metra na Żoliborzu. Autorką zwycięskiego projektu była Katarzyna Nowak. Budżet wyceniono na 405 709,00 zł. Za tym projektem opowiedziały się 1454 osoby, czyli ponad połowa wszystkich głosujących.

Drugie miejsce zajął projekt “Kwitnący Żoliborz”, z poparciem 1419 osób głosujących. Projekt zakłada posadzenie na terenie Sadów Żoliborskich (pas zieleni wzdłuż ul. Krasińskiego, przed Barem SADY) 20 000 kwiatów cebulowych np. żonkili, narcyzów, tulipanów i innych oraz kilkanaście krzewów owocowych (np. dereń jadalny, śliwa tarnina) oraz 6 drzew owocowych starych odmian na silnie rosnących podkładach (jabłonie, grusze, śliwy). Autorką pomysłu była Maria Janiak. 

Trzecie miejsce przypadło projektowi “Więcej krzewów w pasie drogowym ul. Krasińskiego”, który zdobył 1289 głosów, czyli 44,93% poparcia. Autorem pomysłu był Tomasz Mielcarz. Budżet wyniesie 182 070 złotych.

Pozostałe projekty

Oto inne projekty, które zostaną zrealizowane w roku 2024. 

  • Dokończenie budowy promenady spacerowej na środku Krasińskiego – budżet 400 000 złotych, poparcie 41,13%
  • Więcej krzewów dla Żoliborza - przywrócenie krzewów przy torowisku na Mickiewicza – budżet 102 060 zł, poparcie 40.57%;
  • Nie marnujemy wody w parku Sady Żoliborskie - wykorzystanie deszczówki zgromadzonej w zbiornikach retencyjnych do podlewania zieleni na Sadach. Projekt o wartości 250 000 złotych, poparcie – 40,43%.
  • Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży. Zróbmy to jeszcze raz! – kolejna edycja zwycięskiego projektu z zeszłego roku. Tym razem poparcie dla tej inicjatywy wyraziło 1147 osób. Budżet przeznaczony na tę działalność wynosi 251 400 złotych.
  • Szpaler krzewów na pasie zieleni pomiędzy chodnikiem a torami tramwajowymi wzdłuż ulicy Mickiewicza – 76 600 złotych, projekt poparty przez 1074 osoby
  • Usunięcie jemioły z kolejnych drzew rosnących na Żoliborzu wraz z niezbędną ich pielęgnacją – budżet 100 000 złotych, poparcie 32,69%.
  • Kino plenerowe na pl. Grunwaldzkim – na ten projekt zagłosowało 885 osób, a na jego realizację dzielnica przeznaczy 65 000 złotych.
  • Zielona droga do metra - krzewy wzdłuż ulicy Włościańskiej – projekt z poparciem na poziomie prawie 29%. Budżet wyniesie 50 400 złotych.
  • Rzeźby w drzewach zamiast wycinki – projekt o wartości 30 000 złotych, z 746 głosami;
  • Dodatkowe stoły i ławki na Kępie Potockiej – 25 000 złotych, 610 osób głosujących;
  • Nowe wkłady do koszy parkowych na Żoliborzu – koszt wykonania 15 000 złotych. Na ten projekt głosowało 20,29% mieszkanek i mieszkańców;
  • Senior w Bibliotece – projekt o szacowanym budżecie 21 500 złotych, zyskał poparcie 523 mieszkanek i mieszkańców.

Projekty odrzucone

Niestety, nie wszystkie pomysły zaproponowane przez mieszkańców i mieszkanki doczekają się realizacji. Zbyt małą ilość głosów dostały takie projekty jak: zazielenienie ulicy Anny German, nowy chodnik na wiadukcie gdańskim, kurs samoobrony, zajęcia stolarskie, stoły do gry w szachy na Kępie Potockiej, zajęcia ze wspinaczki drzewnej czy warsztaty filmowe dla dzieci. 

A co wygrało w innych dzielnicach?

Bemowo: Wyznaczenie brakujących przejazdów rowerowych

Białołęka: Drzewa dla Białołęki

Bielany: Mniej betonu - więcej zieleni

Mokotów: Około 111 nowych drzew na Mokotowie i nowe ławki

Ochota: Zielone ulice i skwery Ochoty - sadzimy w całej dzielnicy 3250 m2 bylin, krzewów i traw ozdobnych

Praga-Południe: Więcej zieleni na całej Pradze-Południe - drzewa, krzewy, łąki kwietne.

Praga-Północ: Nowe drzewa i krzewy dla Pragi

Rembertów: Nasadzenia krzewów miodo i pyłkodajnych - Chruściela

Śródmieście: Odbetonowanie "Zakątka Ujazdowskiego" - ratujemy zieleń

Targówek: Drzewa dające cień na placach zabaw na Targówku

Ursus: Bezpieczny Ursus - uzupełniamy dziury w sieci dróg rowerowych

Ursynów: Więcej zieleni na Ursynowie

Wawer: Wysprzątanie Wawerskich Lasków #CzystyWawer

Wesoła: Książki dla Biblioteki Publicznej w Wesołej

Wilanów: 54 drzewa dla Wilanowa przy ulicy Przyczółkowej.

Włochy: Więcej zieleni dla Włoch - krzewy, trawy i byliny ozdobne oraz rośliny cebulowe

Wola: Drzewa i zieleń urządzona na Woli

Przeczytaj również: Żoliborz w obronie Prochowni: Radni w ogniu krytyki, a Mieszkańcy wzywają do referendum


Always Wearing Mask When You Go Outside

Always Wearing Mask When You Go Outside


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.