Okręgowa Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki z egzaminu ósmoklasisty z podziałem na stołeczne dzielnice.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym jak z poszczególnych przedmiotów wypadli żoliborscy uczniowie i uczennice,
- z jakimi zadaniami mieli problemy ósmoklasiści i ósmoklasitki.
Wyniki z języka polskiego pokazują, że uczniowie i uczennice z Żoliborza osiągnęli średni wynik na poziomie 75,09%. Choć jest to wynik ponad średnią Warszawy (72,90%), zajęli piąte miejsce w rankingu dzielnic. Lepsze wyniki odnotowano na Pradze-Południe (76,69%), Ursynowie (76,63%), Wawrze (75,71%) i Bemowie (75,44%).
Jeśli chodzi o matematykę, wyniki Żoliborza są jeszcze lepsze. Uczniowie i uczennice uzyskali średni wynik 72,17%, co daje im trzecie miejsce w Warszawie. Liderami są Ursynów (75,60%) i Bemowo (73,08%). Średnia warszawska w matematyce wynosiła 66,65%. Ciekawym spostrzeżeniem jest to, że ogólnopolski wynik z tego przedmiotu wynosi zaledwie 53%, co sugeruje, że uczniowie z Żoliborza radzą sobie stosunkowo dobrze w porównaniu z innymi regionami kraju.
W przypadku języka obcego, najczęściej wybieranym przez ósmoklasistów na Żoliborzu był język angielski. Uczniowie i uczennice uzyskali wysoki średni wynik wynoszący 84,14%. Podobnie jak w matematyce, zajęli trzecie miejsce w rankingu dzielnic, ustępując miejsca dzielnicy Wilanów (88,21%) i Ursynów (87,51%). Średnia warszawska wyniosła 80,65%. Wyniki wskazują, że uczniowie i uczennice z Żoliborza dobrze radzili sobie w zadaniu zamkniętym, sprawdzającym umiejętność znajdowania określonych informacji w oparciu o tekst słuchany.
Z jakimi zadaniami nie było problemów a z czym uczniowie i uczennice sobie nie poradzili?
Centralna Komisja Egzaminacyjna podała również, z czym uczniowie i uczennice najlepiej radzili sobie na egzaminie. Z języka polskiego dobrze poradzili sobie w zadaniu z zakresu kształcenia językowego, sprawdzającym umiejętność poprawnego stopniowania przysłówków i zapisu partykuły "nie" z przysłówkami w stopniu najwyższym. Z matematyki wykazali umiejętność obliczania wartości pierwiastków kwadratowych z liczb będących kwadratami liczb wymiernych oraz wykonywania prostych rachunków pamięciowych. Natomiast w przypadku języka angielskiego, najwyższy średni wynik uzyskano za rozwiązanie zadania zamkniętego, sprawdzającego znajdowanie określonych informacji w oparciu o tekst słuchany.
Egzamin ósmoklasistów wskazał również obszary, w których uczniowie i uczennice mieli pewne trudności. Z języka polskiego zadanie z kształcenia językowego, wymagające umiejętności poprawnego stopniowania przysłówków i zapisu partykuły "nie" z przysłówkami w stopniu najwyższym, okazało się trudne. Z matematyki uczniom i uczennicom trudność sprawiło zadanie otwarte, wymagające umiejętności operowania obiektami matematycznymi i przekształcenia równania z jedną niewiadomą w celu obliczenia wysokości trójkąta. Natomiast w języku angielskim uczniowie mieli największe trudności z zadaniem otwartym, sprawdzającym znajomość środków językowych.
Przeczytaj również: Najlepsze podstawówki na Żoliborzu. Ranking szkół podstawowych 2023
Ogólnopolski „Ranking szkół podstawowych 2023” sklasyfikował łącznie 10 306 publicznych i niepublicznych szkół podstawowych. Ranking stworzono na podstawie wyników z egzaminu ósmoklasisty oraz osiągnięć z olimpiad przedmiotowych. W celu opracowania rankingu dane zebrano z Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych, Centralnych Komisji Egzaminacyjnych oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Napisz komentarz
Komentarze