Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 4 grudnia 2024 09:56
Reklama

Rozpoczyna się głosowanie w budżecie obywatelskim. Na Żoliborzu jest 46 projektów do wyboru

Wśród projektów znajdują się m.in. remont boiska szkolnego, rozpłytowanie wejść do metra oraz inicjatywy społeczne. Głosowanie odbywa się zarówno osobiście w urzędzie dzielnicy, jak i drogą elektroniczną.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o projektach dopuszczonych do głosowania,
  • do kiedy można głosować.

Rusza głosowanie w 10. edycji budżetu obywatelskiego, które potrwa do końca czerwca. Mieszkanki i mieszkańcy Żoliborza zgłosili 83 projekty, spośród których 46 zostało dopuszczonych do głosowania, których realizacja kosztowałaby 5 564 682 złotych. To ponad dwa razy więcej niż jest pieniędzy do rozdysponowania na żoliborskie projekty, bo w tym roku w ramach budżetu obywatelskiego Żoliborzowi przypada 2 028 543 zł.

To mniej więcej tyle ile kosztowałby remont pięciu boisk szkolnych. Jeden z takich pomysłów, autor projektu wycenił na 405 709 złotych, czyli maksymalną kwotę jaką można przeznaczyć na pojedynczy projekt w dzielnicy. Chodzi remont boiska Zespołu Szkół Elektronicznych i Licealnych przy ulicy generała J. Zajączka. Projekt obejmuje naprawę nawierzchni poliuretanowej boiska wielofunkcyjnego oraz montaż nowych bramek i koszy.

Najdroższe projekty

Na kwotę 400 000 zł wyceniono jeszcze dwa projekty zgłoszone i dopuszczone do głosowania na Żoliborzu. Pierwszy z nich to rozpłytowanie i obsadzenie zielenią wejść do metra w okolicach Metra Dworzec Gdański oraz Metra Marymont. Drugi projekt dotyczy bezpiecznej i przyjaznej przestrzeni ul. Broniewskiego, w ramach którego przewidziano remont ciągu pieszo-jezdnego oraz czterech zjazdów z drogi serwisowej.

Najtańszy projekt dopuszczony do głosowania to kontynuacja zwycięskiego pomysłu zgłoszonego w BO 2022 pn. „Wiosna i jesień z Gośćmi ze schroniska 2024”. Projekt ten zakłada odwiedziny podopiecznych schronisk dla zwierząt w wybranych żoliborskich parkach w celu nauki empatii, promocji odpowiedzialnej adopcji zwierząt i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Koszt tego projektu to 4000 zł.

Na jakie projekty można głosować?

Wśród zgłoszonych projektów znajdują się różnorodne propozycje, takie jak inwentaryzacja parku Kaskada z udziałem mieszkańców, zajęcia ze wspinaczki drzewnej, spacery przyrodnicze dla dzieci i dorosłych, modernizacja zbiorników retencyjnych oraz wykorzystanie deszczówki do podlewania drzew owocowych w Parku Sady Żoliborskie.

Wśród projektów, które przeszły pozytywnie ocenę urzędników są również: udostępnienie bezpłatnych wejść na pływalnię OSiR Żoliborz dla mieszkańców, organizacja kursów samoobrony i ratownictwa, prowadzenie zajęć stolarskich, organizacja warsztatów filmowych dla dzieci i młodzieży na temat tworzenia kreatywnego contentu video.

Jest też szansa, że na Żoliborzu, na ścianie jednego z budynków przy ulicy Krasińskiego powstanie mural z wizerunkiem Kaliny Jędrusik.

Spośród zgłoszonych 83 pomysłów, 34 zostały zweryfikowane negatywnie, a 3 projekty zostały wycofane przez autorów. Trzech autorów odwołało się od negatywnej oceny, a w ich przypadku wszystkie oceny zostały zmienione na pozytywne.

Szczegóły dotyczące zgłoszonych na Żoliborzu projektów dostępne są pod tym linkiem.

Głosować można internetowo i w urzędzie

W głosowaniu można uczestniczyć na dwa sposoby: osobiście w urzędzie dzielnicy za pomocą formularza w wersji papierowej lub za pośrednictwem strony internetowej bo.um.warszawa.pl. „Osoby, które ze względów zdrowotnych nie mogą oddać głosu osobiście i nie maja dostępu do internetu mogą skorzystać z pomocy urzędnika, który odbierze od głosującego wypełnioną kartę w miejscu jego zamieszkania. Mieszkańcy Żoliborza chęć skorzystania z takiej pomocy mogą zgłosić do 18 czerwca, pod numerem telefonu: 22 443 89 06” – przekazał żoliborski urząd. Wyniki głosowania poznamy 13 lipca.


bo sm

bo sm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ