Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:27

Radni Żoliborza chcą odzyskać Park Żeromskiego

W poprzedniej kadencji zarządzanie parkiem przekazano Zarządowi Zieleni Warszawy, co wówczas wzbudziło jednogłośny sprzeciw żoliborskich radnych. Teraz jest stanowisko radnych by teren odzyskać.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym, dlaczego radni chcą przejąć park Żeromskiego,
- co w tej sprawie zrobiono
,
- o tym, czy zielenią powinnno zarządzać ZZW,
- o wątpliwościach związanych z wydzierżawieniem Prochowni i terenów przylegających.

W środę wieczorem, w trakcie trwającego niemal do 23.00 posiedzenia rady dzielnicy, żoliborscy radni przyjęli stanowisko w sprawie przejęcia parku Żeromskiego. Terenem tym, w przeszłości administrowała dzielnica, dziś pozostał jej jedynie Fort Sokolnickiego, w którym od tego roku działa Żoliborski Dom Kultury. W parku obecnie jest więc trzech zarządców. Terenem Zarządza Zieleń Warszawska, dwiema Prochowniami zarządza Biuro Mienia Miasta, które ma zamiar wydzierżawić je twórczyni Prochowni Żoliborz.

Autorem wniosku o przejęcie parku jest Wiktor Jasionowski (PO). W swoim wystąpieniu podkreślał, że jest to działanie zgodne „z zasadą decentralizacji i pomocniczości”, a przejęcie parku ma wymiar praktyczny pod względem zarządzania zielenią i przestrzenią na terenie Żoliborza. Zdaniem radnego dzielnica powinna mieć kompetencje do zarządzania parkiem, ponieważ to właśnie radni reprezentują mieszkańców.

„To Fort powinien być dominantą”

Pomysł przejęcia poparł Grzegorz Hlebowicz (PIS) przypominając, że w przeszłości dzielnica pozyskała pieniądze na rewitalizację parku po czym przeszedł on we władanie ZZW. – Dzielnica powinna odzyskać ten park – oznajmił radny. Adam Buława (PIS), dodał, że na danym terenem powinien działać jeden zarządca. Jako przykład, gdzie działa ich kilku jest Cytadela, na której są 4 muzea. – Między nimi nie ma chemii i mówię to jako były dyrektor muzeum Wojska Polskiego – powiedział.

Z kolei radna Marta Szczepańska (MJN) chwaliła ZZW za to, jak opiekuje się zielenią w parku. Jej zdaniem przekazanie zieleni w parku Żeromskiego, pod opiekę dzielnicowego wydziału ochrony środowiska nie wpłynie "pozytywnie na kwestie dbania o zieleń na tym obszarze”. – Wydaje mi się, że trzy lokalizacje jaką jest Fort Sokolnickiego i dwie Prochownie powinny ze sobą współpracować. Jest pewna dysproporcja, którą poniekąd wskazano w tym piśmie - podkreślała radna w swoim wystąpieniu. W jej ocenie pojawienie się kolejnego zarządcy w parku, czyli Biura Mienia Miasta, który wydzierżawia dwie Prochownie wraz z ogródkami o powierzchni ponad 2 tys. m kw. budzi niepokój, ponieważ przestrzeń większa niż plac zabaw zostaje sprywatyzowana. - Pojawia się pytanie, czy jeżeli Żoliborski Dom Kultury będzie chciał zrobić jogę w parku, to czy będzie musiał prosić o zgodę na wykonanie takich czynności – pytała Marta Szczepańska i podkreśliła, że to Żoliborski Dom Kultury powinien być „dominantą”. – To jest dziwne, że miasto nie przekazało nam Prochowni w admistrowwanie, tylko dołożyło kolejnego administratora do całej kompilacji – stwierdziła.

Park zabrany dzielnicy. „Nikogo nie słuchano”

Głos w sprawie zabrała również Donata Rapacka (Polska2050). Odniosła się do tego w jaki sposób przed laty zabrano dzielnicy park Żeromskiego. Radna przypomniała, że nikt wówczas nie słuchał głosu dzielnicy, która w sprawie zatrzymania parku zjednoczyła się ponad podziałami. – Bardzo złe jest to co się działo w zeszłym roku. (…) Nikogo z nas nie słuchano. Powiem wprost. Bardzo się cieszę, że oba budynki Prochowni będą miały dobrego gospodarza, bo to jest gwarancją, że nie będą niszczały. Niemniej prywatyzacja dużej przestrzeni terenu parku sprawia, że to jest kolejny podmiot, który będzie decydować o dużym obszarze przestrzeni, która jest zabytkowa i służy społecznie. Dlatego uważam, że tym wszystkim powinien zarządzać jeden podmiot. Jednocześnie wyobrażałabym sobie współpracę merytoryczną z dotychczasowymi ogrodnikami. Uważam, że gdyby udało się wrócić do tego, że głównym podmiotem zarządzającym tym terenem będzie dzielnica, to trzeba by usiąść do rozmów i wypracować odpowiedni model współpracy – mówiła radna.

Krótko na temat pomysłu wypowiedziała się Izabela Rychter (Nowy Żoliborz) podkreślając, że jak park wejdzie we władanie dzielnicy, to pojawią się też dodatkowe pieniądze na utrzymanie tego terenu.

Stanowisko w efekcie przyjęło 17 radnych, 3 było przeciwnych a jedna osoba się wstrzymała.

Przeczytaj również: Marianna Zjawińska wydzierżawi dwie Prochownie na Żoliborzu

Marianna Zjawińska twórczyni Prochowni zdecydowała się przyjąć propozycję dzierżawy na 3 lata. W środę przed południem ratusz rozesłał w tej sprawie komunikat prasowy. – Bardzo się cieszę, że na mapę kulturalną Warszawy wróci „stara” Prochownia. Tym samym kończymy – zdecydowanie za długi – etap zawirowań związanych z tym miejscem. Prochownia wraca do życia i to w formie, na jaką czekają mieszkanki oraz mieszkańcy – przekazał prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

dji_fly_20220913_151652_768_1684409575856_photo_optimized

dji_fly_20220913_151652_768_1684409575856_photo_optimized

park żeromksiego sm

park żeromksiego sm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.