Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:28

Mural Kaliny Jędrusik, spacer w koronach drzew i zieleń przy metrze – te pomysły mają szansę na realizację

Wiadomo już, na które projekty zgłoszone w ramach budżetu obywatelskiego będzie można głosować.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym jakie pomysły przeszły ocenę formalną i merytoryczną,
- o tym, które ze zgłoszonych pomysłów nie zostaną zrealizowane,
- dowiesz się, kiedy odbędzie się głosowanie.

Najnowsza edycja budżetu obywatelskiego wkracza w kolejny etap. Wiadomo już, jakie pomysły mieszkańców zostaną dopuszczone do głosowania.

W drugim etapie oceny brana pod uwagę była m.in. zgodność z obowiązującymi przepisami prawa, wskazana lokalizacja projektu, a także czas i szacunkowy koszt realizacji projektu.

Na Żoliborzu dopuszczonych do głosowania zostały 43 projekty. Tradycyjnie nie brakuje inicjatyw dotyczących pielęgnacji zieleni, w tym inwentaryzacji przyrodniczej Parku Kaskada oraz zrealizowania nowych nasadzeń drzew i krzewów. Jest również propozycja bliższego obcowania z naturą w trakcie wspinaczki drzewnej, a także spacerów przyrodniczych ukazujących zielone oblicze Żoliborza.

Są szanse na zmienę swojej okolicy za sprawą pomysłów uwzgledniających ustawienie latarni np. w psim parku na Broniewskiego czy na placu zabaw „Figle i Psoty” przy placu Grunwaldzkim.

Mieszkańcy i mieszkalnki zgłosili również kontynuacje wcześniej zrealizowanych projektów, takich jak IV Turniej piłkarski o Puchar Marymontu czy projekt „Nie jesteś sam – pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży”. Jest to jeden z najdroższych, nieinfrastrukturalnych projektów zaproponowanych do realizacji w 2024 roku. Koszt jego realizacji wyceniono na 251 tys. złotych.

Wśród projektów, które przeszły pozytywnie ocenę urzędników są również: udostępnienie bezpłatnych wejść na pływalnię OSiR Żoliborz dla mieszkańców, organizacja kursów samoobrony i ratownictwa, prowadzenie zajęć stolarskich, organizacja warsztatów filmowych dla dzieci i młodzieży na temat tworzenia kreatywnego contentu video.

Jest też szansa, że na Żoliborzu, na ścianie jednego z budynków przy ulicy Krasińskiego powstanie mural z wizerunkiem Kaliny Jędrusik. Pełną listę projektów, które zostaną dopuszczone do głosowania znajdziecie poniżej.

Co nie przeszło?

Ponad 1/3 projektów została odrzucona przez urzędników na etapie weryfikacji merytorycznej. Wśród tych pomysłów znalazła się m.in. mobilna sauna na Kępie Potockiej. W uzasadnieniu dla negatywnej oceny wystawionej przez dzielnicowy wydział ochrony środowiska czytamy, że ustawienie sauny byłoby niezgodne z zapisami miejscowego planu. „Ponadto Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Żoliborz wydał negatywną opinię z uwagi na Regulamin Parku Kępa Potocka zakazujący kąpieli w zbiorniku wodnym, który nie ma statusu kąpieliska a jakość wody nie jest monitorowana” – czytamy.

Mieszkanki i mieszkańcy Żoliborza muszą pogodzić się z brakiem tężni solankowej. Pomysł na ustawienie tego typu obiektu w dzielnicy pojawia się w każdej edycji. Projekt również jest niezgodny z planem miejscowy. Dodatkowo ustawienie tężni pod drzewami według urzędników może mieć negatywny wpływ na ich stan.

Urzędnicy negatywnie ocenili również pomysły uwzględniające utworzenie przejścia dla pieszych przez ulicę Broniewskiego i przez plac Inwalidów.

Podobnie rzecz się ma w sprawie ławeczki upamiętniającej Andrzeja Wajdę. Wedle oceny urzędników miejscowy plan dla Żoliborza Historycznego nie przewiduje możliwości ustawiania pomników i rzeźb na skwerze Andrzeja Wajdy. W tej kwestii są również negatywne opinie Stołecznego i Mazowieckiego Konserwatora Zabytków, ponieważ wprowadzanie nowych elementów w zabytkową przestrzeń nie jest ich zdaniem wskazane.

Głosowanie już za miesiąc

Autorzy projektów, które nie przeszły pomyślnie oceny urzędników mogą jeszcze odwoływać się od decyzji do 11 maja.

Głosowanie na projekty odbędzie się od 15 do 30 czerwca. Głosować może każdy mieszkaniec Warszawy – nie trzeba być zameldowanym, nie trzeba być pełnoletnim. Oddać głos będzie można przez internet lub osobiście.

Wyniki głosowania mieszkańców i lista zwycięskich projektów zostanie ogłoszona 13 lipca. Będą one realizowane w 2024 roku.

Lista projektów, które zostały zakwalifikowane do głosowania:

- Stoły do gry w szachy na Kępie Potockiej
- Dodatkowe stoły i ławki na Kępie Potockiej
- Rozbudowa siłowni plenerowej na Kępie Potockiej
- Szpaler krzewów na pasie zieleni pomiedzy chodnikiem a torami tramwajowymi wzdłuż ulicy Mickiewicza....
- Wiosna i jesień z Gośćmi ze schroniska w 2024
- Rozpłytowanie i obsadzenie zielenią wejść do metra na Żoliborzu
- Zajęcia stolarskie dla kobiet, dzieci i rodzin na Żoliborzu
- Zakup książek, książek obcojęzycznych, audiobooków, prasy, e-prasy i e-booków do Biblioteki Żolibors...
- Biblioteka planszówek 2024
- Senior w Bibliotece
- Usunięcie jemioły z kolejnych drzew rosnących na Żoliborzu wraz z niezbędną ich pielęgnacją
- Nowy chodnik przy zieleńcu Śmiała 5/7
- Nowe wkłady do koszy parkowych na Żoliborzu
- Jaśniej na ul. Broniewskiego - część 2
- Wydarzenia kulturalne w Bibliotece Żoliborskiej 2024
- Życie jest miłością Piosenki z tamtych lat - koncert dla seniorów.
- Budowa rozgałęzionej ścieżki o nawierzchni mineralnej pomiędzy ulicą Jelinka a ulicą Gdańską
- Kalina Jędrusik - Mural ku pamięci wielkiej artystki, mieszkanki Żoliborza
- IV Turniej piłkarski o Puchar Marymontu
- Jaśniej i bezpieczniej na placu zabaw "Figle i Psoty" na Placu Grunwaldzkim
- Spacery przyrodnicze dla dzieci i dorosłych
- Zdrowie i witalność dla każdego - Slow Jogging bieganie z uśmiechem :)
- Ja zoomer, ja młodzież.
- "Zajączek" na sportowo. Remont boiska.
- "Z NAMI W KOSMOS" - EEG BIOFEEDBACK w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 3
- Kino plenerowe na pl. Grunwaldzkim
- rzeźby w drzewach zamiast wycinki
- "Co w trawie piszczy?" czyli przyrodnicza inwentaryzacja Parku Kaskada z udziałem mieszkańców
- Żoliborski rodzinny turniej gry w bule
- Spacery w koronach drzew - zajęcia ze wspinaczki drzewnej pod okiem profesjonalnego arborysty
- Warsztaty filmowe tworzenia kreatywnego contentu video dla dzieci i młodzieży FILMUJEMY!
- Więcej krzewów w pasie drogowym ul. Krasińskiego
- Wygodne dojście do metra - nowy chodnik pod wiaduktem gdańskim (żoliborskim)
- Bezpłatne wejścia na pływalnię OSiR Żoliborz
- Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży. Zróbmy to jeszcze raz!
- Więcej krzewów dla Żoliborza - przywrócenie krzewów przy torowisku na Mickiewicza
- Czysta ulica Braci Załuskich
- Bezpłatne wydarzenia kulturalne i warsztaty twórcze dla mieszkańców na Żoliborzu.
- Zielona droga do metra - krzewy wzdłuż ulicy Włościańskiej
- Zielona ulica Anny German
- Kwitnący Żoliborz - 20 024 kwiaty cebulowe np. żonkile, tulipany, narcyzy, krzewy i drzewa owocowe
- Bezpieczny Żoliborz. Kurs samoobrony i ratownictwa
- Pierwsza pomoc rozszerzona- szkolenie dla mieszkańców Żoliborza 2024

Przeczytaj również: Kolejny fragment ul. Śmiałej zostanie wyremontowany

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami, wykonawcę przebudowy ulicy Śmiałej poznamy po 12 maja. To właśnie do tego dnia dzielnica czeka na oferty wykonawców, którzy chcieliby podjąć się przebudowy Śmiałej na odcinku do alei Wojska Polskiego do Hauke-Bosaka.

budżet obywatelski sm

budżet obywatelski sm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.