Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:19

Marianna Zjawińska wydzierżawi dwie Prochownie na Żoliborzu

Marianna Zjawińska podjęła decyzję o wydzierżawieniu drugiej Prochowni - Południowej. Mieszkańcy Żoliborza zyskają kolejne miejsce spotkań, a to świetna wiadomość dla fanów Prochowni.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- kiedy możliwe jest otwarcie Prochowni,
- co obejmuje propozycja miasta,
- w jaki sposób miasto będzie chciało zaangażować mieszkańców w proces kształtowania docelowego funkcjonowania Prochowni.

Marianna Zjawińska twórczyni Prochowni zdecydowała się przyjąć propozycję dzierżawy na 3 lata. W środę przed południem ratusz rozesłał w tej sprawie komunikat prasowy. - Bardzo się cieszę, że na mapę kulturalną Warszawy wróci „stara” Prochownia. Tym samym kończymy – zdecydowanie za długi – etap zawirowań związanych z tym miejscem. Prochownia wraca do życia i to w formie, na jaką czekają mieszkanki oraz mieszkańcy – przekazał prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

Z kolei tego samego dnia o godzinie 12 wiceprezydent Tomasz Bratek spotkał się z dziennikarzami.  – Umowa z Marianną Zjawińską będzie umową na przestrzeń w samej Prochowni i przestrzeń towarzyszącą – poinformował wiceprezydent.

 

Miasto zaproponowało dzierżawę zarówno Prochowni Północnej jak i Południowej, która obecnie służy ochronie parku.

W przypadku przestrzeni towarzyszącej, przedstawiciele miasta poinformowali, że będzie on wytyczony na podstawie wskazań jakie otrzymali od twórczyni Prochowni Żoliborz.

- Decyzja Pani Marianny, za którą jej dziękujemy, pozwoli na funkcjonowanie Prochowni i jednoczesne wypracowanie ze stroną społeczną modelu długoterminowej umowy, przynajmniej 10 letnią dla podmiotu, który będzie funkcjonował po wygaśnięciu umowy krótkoterminowej – zapewniał wiceprezydent.

Kiedy ruszy Prochownia?

Mimo postulatów strony społecznej by przekazać Prochownię w dzierżawie na 7 lat, miasto zaproponowało ją na okres 3 lat. Zdaniem urzędników była to jedyna możliwość zgodna z prawem o gospodarowaniu nieruchomościami, którą na bazie negocjacji można było zawrzeć.

Kiedy ruszy Prochownia? Najpierw konieczne jest załatwienie wszystkich formalności. – Uruchomienie każdego takiego miejsca, to są formalne procedury m.in. odbioru sanitarnego lub innych wymaganych zezwoleń jak np. koncesja na sprzedaż alkoholu, więc pewnie z miesiąc to może zająć. Natomiast będziemy chcieli, żeby umowa na dzierżawę była wynegocjowana w przyszłym tygodniu – przekazał Tomasz Bratek i dodał, że cały proces już trwa. Ze względu na wymóg ustawowy przy dzierżawie na 3 lata, miasto musi wywiesić wykaz na 21 dni, czyli informację podaną do publicznej wiadomości, że dany lokal jest przeznaczony do dzierżawy.

Tak też się stało. Informacja o przeznaczeniu wydzierżawienia pojawiła się w piątek, 28 kwietnia. Zgodnie z zapowiedziami obejmuje Prochownie Południową i Północną wraz z terenem towarzyszącym, czyli potocznie zwanym ogródkiem o łącznej powierzchni 2403 m kwadratowych. Stawka czynszu za Prochownię Północną wynosi 5050 złotych + Vat. Stawka za Prochownię Południową jest taka sama, ale tylko wtedy jeśli będzie prowadzona w niej działalność gastronomiczna. Jeżeli będzie wykorzystywana jako zaplecze wtedy czynsz będzie wynosił 2000 złotych netto. Do tego tych kwot należy doliczyć jeszcze 4,52 zł netto z m kw. ogródka.

Jest pomysł na przyszłość Prochowni, a jego realizacja zależy od głosu środowisk związanych z Prochownią

W trakcie trwania trzyletniej dzierżawy miasto obiecuje podjęcie prac nad rozwiązaniem docelowym. Wstępnym pomysłem jest formuła koncesji. – Nie ma szczegółowego zarysu tego modelu, natomiast prowadząc spotkania i dyskutując, nad najwłaściwszym wyborem modelu zaproponowaliśmy koncepcję koncesji na usługi – przekazał wiceprezydent Bratek.  

Jak wyjaśniają urzędnicy, model koncesji ma polegać na tym, że koncesjonariusz świadczy na danym terenie określone usługi, które są odpowiednio wycenione. W zamian za to miasto udostępnia przestrzeń. – Wówczas w konkursie koncesjonariusze nie rywalizują o to kto da wyższą stawkę, ale jakością świadczonych usług – wyjaśniają urzędnicy i podkreślają, że dzięki takiej formule mają większą kontrolę nad wykonywaniem warunków umowy.

W kontekście kreowania oferty kulturalnej, ratusz zapewnia, że to koncesjonariusz odpowiada za ofertę kulturalną i musi się z niej wywiązać, zaś miasto ma realne instrumenty by rozliczać koncesjonariusza z jej wykonania, czego nie ma w przypadku dzierżawy. Urzędnicy podkreślają również, że formuła koncesji miałaby umożliwić skuteczne rozwiązywanie problemów zgłaszanych przez mieszkańców sąsiadujących z parkiem Żeromskiego, którzy według ich relacji skarżą się m.in. na hałas.

Wiceprezydent podkreśla jednak, że to rozwiązanie nie jest przesądzone i ma być przedyskutowane z grupą społeczno-doradczą, która zostanie zaproszona do rozmów. Urzędnicy chcą rozpocząć rozmowy z grupą społeczno-doradczą jeszcze w tym roku, być może po wakacjach. W zespole mają znaleźć się reprezentanci różnych grup społecznych, w tym społeczności lokalnej, przedsiębiorcy, Marianna Zjawińska lub jej przedstawiciel, radni, czy członkowie dzielnicowej komisji dialogu społecznego oraz dom kultury, który działa w Forcie Sokolnickiego. Miasto chce, aby docelowa formuła funkcjonowania Prochowni zazębiała się z tym, co będzie oferowane przez Żoliborski Dom Kultury.

Miasto przyznaje się do błędu i skupia się na tym by jeszcze w tym sezonie otworzyć Prochownię

Według relacji urzędników lokal jest gotowy do otwarcia. Po trwającej ponad rok sprawie i wielomiesięcznym zamknięciu Prochowni Tomasz Bratek przyznał, że decyzja w sprawie wyboru nowego dzierżawcy była błędem. – Miasto jest organizmem, który cały czas się uczy, ale też stara się naprawiać swoje błędy – powiedział wiceprezydent i odniósł się również do przeprowadzanego konkursu, a konkretnie do kwestii referencji, które jak się okazało spółce Dapius wystawiła spółka, której prezesem w tamtym czasie była ta sama osoba. – W tamtych warunkach konkursowych nie była badana prawdziwość rekomendacji, dlatego komisji na tamtym etapie trudno było to ocenić – wyjaśnił przedstawiciel miasta.

Aktualnie, głównym celem miasta jest otwarcie Prochowni w tym sezonie.

Marianna Zjawińska ma pomysły, jak uczcić wspólnie z mieszkańcami powrót Prochowni. Jedną z nich jest odmalowanie muralu. – Chciałabym podziękować wszystkim, którzy przez ten cały czas byli z nami, wspierali nas, za to, że trzymali kciuki i za każde dobre słowo oraz gest wsparcia. Dziękuję również za wszystkie podpisy pod listami i petycjami. Trudno znaleźć słowa by opisać moją wdzięczność – mówi twórczyni Prochowni Żoliborz. O planach rozwoju Prochowni Północnej i Południowej będziemy informować na bieżąco.

Przeczytaj również: Jest porozumienie w sprawie Prochowni

– Marianna Zjawińska zaakceptowała propozycję umowy dzierżawy Prochowni Północnej, na okres do 3 lat. Teraz trzeba czekać na tekst umowy. Wsparłam ją w tej decyzji. Wprawdzie umowa do 3 lat, to znów niepewność, ale najważniejsze jest, by Żoliborz jeszcze w tym sezonie letnim odzyskał miejsce będące przedłużeniem naszych mieszkań, miejscem spotkań, rekreacji i różnorodnych działań. Poza tym, ważne jest by, jak najszybciej objąć budynek Prochowni Północnej opieką. Położone w Parku Żeromskiego obie Prochownie i fort to obiekty pomilitarne. W Południowej jest grzyb, który uniemożliwia jej użytkowanie. Ten sam problem jest najprawdopodobniej na poziomie -1 w Forcie Sokolnickiego. Nam, stronie społecznej zależy, by Prochownia Północna, jak najszybciej była bezpieczna – przekazała Danuta Kuroń.

dji_fly_20230427_165156_966_1682667868017_photo_optimized

dji_fly_20230427_165156_966_1682667868017_photo_optimized

dji_fly_20230427_165206_967_1682667865714_photo_optimized

dji_fly_20230427_165206_967_1682667865714_photo_optimized

dji_fly_20230427_164702_958_1682667896301_photo_optimized

dji_fly_20230427_164702_958_1682667896301_photo_optimized

dji_fly_20230427_164712_959_1682667893294_photo_optimized

dji_fly_20230427_164712_959_1682667893294_photo_optimized

dji_fly_20230427_164638_957_1682667900314_photo_optimized

dji_fly_20230427_164638_957_1682667900314_photo_optimized

dji_fly_20230427_165146_965_1682667870521_photo_optimized

dji_fly_20230427_165146_965_1682667870521_photo_optimized

IMG_7171

IMG_7171

IMG_7174

IMG_7174

IMG_7170

IMG_7170

IMG_7180

IMG_7180

IMG_7179

IMG_7179

IMG_7176

IMG_7176

Obraz1-1

Obraz1-1

teren-prochowni-poludniowej

teren-prochowni-poludniowej

teren-prochowni-polnocnej

teren-prochowni-polnocnej


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.