76 proc. mieszkanek i mieszkańców Warszawy, chce powstania stref czystego transportu. Jest pomysł by obowiązywała w całym mieście.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o założeniach strefy czystego transportu,
- o spotkaniu aktywistów z prezydentem Warszawy, w sprawie wprowadzenia strefy czystego transportu i objęcia nią m.in. Żoliborza.
Zaproponowana w styczniu przez Ratusz Strefa Czystego Transportu obejmuje jedynie centralną część miasta, a dokładnie 7 proc. powierzchni miasta. Jej północna granica kończy się na granicy Żoliborza. Jej wprowadzenie wedle przedstawionej koncepcji miałoby przebiegać w kilku etapach. Od lipca 2024 roku zakaz wjazdu do strefy dotyczyłby tylko samochodów benzynowych starszych niż 27 lat z normą Euro 2 i dieslów starszych niż 24 lata z normą Euro 4.
W prezentacji ratusza zaznaczone jest, że co 2 lata aż do 2032 roku normy byłyby zaostrzane. Skutkowałoby to tym, że stopniowo spadałaby emisja tlenków azotu o 11 proc. i pyłów zawieszonych o 20 proc. w pierwszym roku funkcjonowania strefy. W 2032, czyli w ostatnim etapie zaostrzania norm, spadek emisji tlenków azotu szacowany jest na poziomie 80 proc. zaś pyłów zawieszonych o 69 procent.