Stacje Veturilo na Żoliborzu są już gotowe na sezon. Od marca na stołecznych ulicach pojawią się rowery miejskie. Tym razem w nowej odsłonie, bo zmienią się nie tylko rowery, ale też stacje.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym jak zmieniły się stacje Veturilo,
- co zmieniło się w zasadach wypożyczania rowerów miejskich,
- o tym, gdzie na Żoliborzu znajdują się stacje Veturilo.
Toporne z elektronicznymi zamkami stacje Veturilo na Żoliborzu jakiś czas temu zniknęły z ulic. Zastąpiły je proste totemy z instrukcją, zasadami wypożyczania, cennikiem oraz zwykłe stojaki rowerowe. Oznacza to, że znikną zamki elektroniczne.
Ich miejsce zajmie blokada typu „o-lock”, która będzie wbudowana w tylne koło każdego roweru. Zamek ten będzie posiadał również funkcję umożliwiającą bezpieczny postój bez kończenia wypożyczenia.
Według informacji przekazanych przez miasto, stacje są umieszczane w najczęściej odwiedzanych miejscach, czyli w centralnych częściach dzielnicy i przy węzłach przesiadkowych. Po raz pierwszy stacje Vetrilo będą we wszystkich dzielnicach Warszawy.
Jednoślady nadal najlepiej będzie zostawiać na stacjach. Będzie możliwość odstawienia ich poza stacją, ale będzie wiązało się to z dodatkowymi opłatami.
Ponad 3 tys. rowerów a w tym 300 „elektryków”
Strefą zwrotu będą również publiczne stojaki rowerowe, jednak pozostawienie w nich roweru oznaczać będzie dodatkową opłatę w wysokości 15 złotych. W odwrotnej sytuacji system przewiduje bonusy. „Za przyprowadzenie roweru ze strefy zwrotu do stacji – plus 5 złotych na konto użytkownika. Porzucanie rowerów, czyli kończenie wypożyczenia poza stacją lub strefą zwrotu, nie będzie dozwolone. Takie zachowanie może wiązać się z naliczeniem użytkownikowi kary przez operatora systemu” – informuje miasto.
Oprócz nowych stacji na ulicach pojawią się również fabrycznie nowe rowery. We flocie znajdzie się 2700 rowerów tradycyjnych, 300 elektrycznych i 60 tandemów.
Ostatnie szlify przechodzi też przygotowywana od podstaw nowa strona internetowa i aplikacja mobilna Veturilo.
11 stacji Veturilo na Żoliborzu
Od początku marca Warszawa sfinansuje działanie 300 stacji. Z czasem może pojawiać się ich więcej, ponieważ Nextbike, czyli operator systemu prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami, którzy mogliby zasponsorować stacje partnerskie. Od marca wróci jedna z najczęściej odwiedzanych stacji w Warszawie przy centrum handlowym Westfield Arkadia. Na Żoliborzu gotowe są m.in. stacje na placu Grunwaldzkim i przy skrzyżowaniu ulicy Broniewskiego z Krasińskiego.
W dzielnicy od marca będzie czynnych 11 stacji. Poniżej znajduje się lista stacji.
Broniewskiego - Krasińskiego | 52.264398, 20.972318 | Żoliborz |
Broniewskiego - Włościańska | 52.266862, 20.963703 | Żoliborz |
Metro Marymont | 52.27142, 20.97271 | Żoliborz |
Metro Plac Wilsona | 52.269408, 20.983366 | Żoliborz |
OSiR Żoliborz | 52.2777286, 20.9857341 | Żoliborz |
Plac Grunwaldzki | 52.262405, 20.980255 | Żoliborz |
Plac Inwalidów | 52.264502, 20.9896 | Żoliborz |
Powązkowska - Krasińskiego | 52.259323, 20.960551 | Żoliborz |
Powązkowska - Plac Niemena | 52.256315, 20.968231 | Żoliborz |
Przasnyska - Rydygiera | 52.258564, 20.971017 | Żoliborz |
Wybrzeże Gdyńskie - KS Spójnia | 52.267875, 21.002067 | Żoliborz |
Lista nie obejmuje tzw. stacji sponsorskich oraz stacji publicznych przygotowywanych do uruchomienia w późniejszym terminie we współpracy z poszczególnymi urzędami dzielnic.
Przeczytaj również: Potrzebujesz salę, leżaki czy rower cargo? Wszystko znajdziesz w specjalnej wyszukiwarce
Napisz komentarz
Komentarze