Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 24 kwietnia 2024 01:02

Komunikacja miejska w Warszawie. Zmiany i ograniczenia w kursowaniu autobusów i tramwajów

Zbliżają się ferie zimowe, a to oznacza, że komunikacja miejska w Warszawie będzie kursowała według zmienionych rozkładów.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- na jakich liniach będą zmiany na czas ferii,
- o zmianie częstotliwości kursowania metra i tramwajów.

Uczennice i uczniowie z Warszawy w najbliższy poniedziałek, 13 lutego rozpoczynają ferie zimowe, które skończą się 26 lutego. To oznacza również zmiany dla tych, którzy dojeżdżając do pracy korzystają z komunikacji miejskiej. W tym czasie autobusy, tramwaje i metro będą kursować według zmienionych rozkładów jazdy.

114 z cięciami, ale tylko przez tydzień

Zawieszone zostaną kursy wykonywane tylko w dni nauki szkolnej oraz akademickiej na liniach: 114 (tylko w dniach 13-17 lutego), 121, 150, 164, 211, 401 oraz podjazdy szkolne autobusów linii 163, 164, 201.

Na trasy nie wyjadą autobusy linii: 196, 200, 320, 332, 339, 356, 379. Autobusy linii 401 będą jeździły na trasie Ursus-Niedźwiadek – Metro Służew, natomiast 518 trasą podstawową tj. Nowodwory-Emilii Plater. Autobusy linii lokalnej L24 będą kursowały na trasie Zgoda (Piaseczno)-Kazimierzowska (bez kursów do pętli Długa).

Specjalne rozkłady jazdy zostaną wprowadzone dla linii: 105, 106, 125, 135, 193, 194, 340, 507, 509, 511, 518, 523.

Komunikacja miejska w Warszawie z mniejszą częstotliwością

Zmieni się częstotliwość kursowania warszawskich tramwajów – w godzinach szczytu z 4 na 5 minut i z 8 minut na 10, a pomiędzy szczytami z 6 do 7 minut i 30 sekund oraz z 12 na 15 minut. W soboty i niedziele rozkład jazdy nie zmieni się.

Również tylko w dni powszednie, w godzinach szczytu, zmieni się częstotliwość kursowania pociągów metra. Na stacje linii M1 składy podjadą co 2 minuty i 50 sekund, na linii M2 – co 3 minuty i 30 sekund.

Przeczytaj również: Na zielonej fali przez Żoliborz

Jak działa tramwajowa zielona fala? „Tramwaj zbliżając się do skrzyżowania przejeżdża przez czujnik, który „wysyła” informację do systemu sterującego sygnalizacją świetlną. System uruchamiany jest przez algorytm zaprojektowany przez inżynierów z Tramwajów Warszawskich. Działa on w ten sposób, że tramwaj nie zatrzymuje się na czerwonym świetle lub szybciej włącza się światło zielone” – informuje stołeczny ratusz.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ
bezchmurnie

Temperatura: 4°CMiasto: Warszawa

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 7 km/h