Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:50

Przebudowa Przasnyskiej. Mniejsze rondo, jeden kierunek i ochrona kasztanowców

W tym roku planowana jest przebudowa Przasnyskiej, dlatego dzielnica konsultuje się w sprawie ostatecznego projektu z mieszkankami i mieszkańcami dzielnicy. Pierwsze uwagi padły podczas spotkania, w trakcie którego przedstawiono koncepcję zmian na odcinku ulicy Przasnyskiej. Zobacz ulicę Przasnyską z lotu ptaka (wideo).

W tym artkule przeczytasz m.in.:
- o założeniach przebudowy Przasnyskiej,
- o tym jakie uwagi miały mieszkanki i mieszkańcy.

Dzielnica tuż po otrzymaniu od projektanta koncepcji zmian na ulicy Przasnyskiej zorganizowała spotkanie z mieszkankami i mieszkańcami, które odbyło się w sobotę, 15 stycznia. Powstała też facebookowa grupa Przasnyska - społeczny nadzór budowlany, w której mieszkańcy będą mogli wymieniać się informacjami na temat inwestycji.

Prace mają objąć odcinek ulicy Przasnyskiej od ulicy Krasińskiego do Duchnickiej, wraz z jej małym fragmentem. Z istotniejszych zmian jakie są planowane to przede wszystkim budowa ronda na przecięciu z ulicą Rydygiera.

Na przedstawionym projekcie wokół ronda, razem z chodnikami poprowadzona jest ścieżka rowerowa. W ten sposób całe skrzyżowanie zajmuje dużo miejsca przez co rosnące w pobliżu drzewa kolidują z jego budową, a także przystankiem, który przesunięto zaraz za zjazdem z ronda. W ocenie Łukasza Porębskiego, radnego dzielnicy z ramienia Miasto Jest Nasze konieczne jest wybudowanie ronda tzw. holenderskiego, gdzie droga rowerowa byłaby odsunięta od chodników bardziej do środka ronda. "Rozwiązanie to nie tylko sprzyja ograniczeniu niebezpiecznych sytuacji na linii piesi-rowerzyści, ale być może pozwoli ocalić 2 drzewa przed wycinką" – tłumaczy za pośrednictwem swojego facebooka radny. Z kolei jak informuje dzielnica, obecni na spotkaniu mieszkańcy i mieszkanki postulowali by wybudować mini rondo z przejezdną wysepką.

Kluczowe zmiany mają zajść również na odcinku Przasnyskiej w kierunku przystanku kolejowego PKP Powązki, gdzie według założeń ma zostać poszerzony chodnik oraz znajdą się miejsca parkingowe. Znika dziki parking i wedle przedstawionej koncepcji, ruch rowerowy ze ścieżki rowerowej przeniesiony zostaje na ulicę. Na odseparowaną ścieżkę rowerową nie ma miejsca ze względu na rosnące na tym odcinku drzewa, w tym pomnik przyrody. Według radnego Łukasza Porębskiego receptą na wygospodarowanie większej powierzchni byłoby wprowadzenie na tym odcinku ruchu jednokierunkowego. Wśród uwag zgłoszonych podczas spaceru, jak informuje żoliborski urząd znalazła się propozycja zlokalizowania ścieżki rowerowej wzdłuż granicy nieruchomości Przasnyska 2 i Rydygiera 21A.

Przebudowa Przasnyskiej. Kasztanowce oczkiem w głowie

Na odcinku od ulicy Rydygiera do Krasińskiego rośnie aleja kasztanowców, która jest oczkiem w głowie mieszkańców. Mieszkanki i mieszkańcy apelowali o szczególną ostrożność i oddzielny nadzór dendrologiczny nad aleją kasztanowców, a także rozpłytowanie części chodnika w rejonie skrzyżowania z ulicą Rydygiera i połączenie mis rosnących tam kilku drzew. Dzielnica zapowiedziała ochronę i zachowanie drzew.

Dodatkowo na całym odcinku ma być wprowadzona „strefa tempo 30”. Na jezdni wyrosną progi zwalniające i powstaną wyniesione przejścia dla pieszych oraz azyle. Projektant postanowił również pozostawić parkowanie w takim stanie jak jest, czyli równolegle do osi jezdni. W ramach prac wykonane zostanie dowiązanie do planowanego przez Zarząd Dróg Miejskich ronda na przecięciu Przasnyskiej z Krasińskiego. Inwestycja stoi jednak w miejscu, ze względu na brak uzgodnień z zarządcą infrastruktury energetycznej, o czym pisaliśmy w ubiegłym tygodniu.

Planowany termin zakończenia inwestycji to czerwiec 2024 roku. Zanim jednak ruszą prace, konieczne jest opracowanie ostatecznego projektu, które będzie gotowy po trwających konsultacjach społecznych. „Obecnie – za pośrednictwem Wspólnot Mieszkaniowych z okolic przebudowywanego odcinka ulicy Przasnyskiej, zbieramy uwagi. Prosimy o ich pisemne przesłanie do 31 stycznia 2023 roku online na e-mail Wydziału Infrastruktury: [email protected] lub pocztą na adres Urzędu Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, ul. Słowackiego 6/8, 01-627 Warszawa” – informuje dzielnica.

Przeczytaj również: Rondo na Krasińskiego. Blisko 2 mln złotych na realizację projektu.

W swoim budżecie ZDM na budowę ronda na Krasińskiego na przecięciu z Przasnyską ma zarezerwowane kwota 1 875 072,70 złotych. 

Jak informuje Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich projektowanie ronda rozpoczęło się pod koniec 2021 roku. Przez niewiele ponad rok udało się wykonać znaczną część projektowych, które ostatecznie utknęły w martwym punkcie. Dalsze prace są niemożliwe do wykonania przez brak uzgodnień z zarządcą sieci elektroenergetycznej. – Od 23 lipca 2022 r. czekamy na zgodę STOEN na przebudowę sieci. Mimo poprawek w projekcie i osobistych interwencji w STOEN, do dziś takiej zgody nie dostaliśmy – precyzuje Mikołaj Pieńkos. W swoim budżecie ZDM na budowę ronda na Krasińskiego na przecięciu z Przasnyską ma zarezerwowane kwota 1 875 072,70 złotych. 

IMG_3596

IMG_3596

IMG_3603

IMG_3603

IMG_3600

IMG_3600

image00006-2

image00006-2

image00001-2

image00001-2

image00004-2

image00004-2


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.