Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:37

Prochownia. Wygrali konkurs dzięki najwyższej stawce za czynsz. Nie płacili go od miesięcy

W chwili, gdy rozstrzygnięto konkurs na dzierżawę Prochowni Zarząd Zieleni Warszawy wielokrotnie podkreślał, że o zwycięstwie właściwie zdecydowała zaproponowana kwota czynszu. Okazuje się, że dotychczasowy dzierżawca zalega z czynszem kilkadziesiąt tysięcy złotych.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o zaległościach jakich dopuściła się spółka Dapius,
- o losach Prochowni w Parku Żeromskiego.

Na początku grudnia Zarząd Zieleni Warszawy poinformował o zerwaniu umowy ze spółką Dapius na dzierżawę Prochowni. Jako powód ZZW podało brak organizacji wydarzeń, które miały odbyć się w listopadowy weekend. Ponadto do chwili zerwania umowy Nowa Prochownia była zamknięta przez dwa miesiące. Powodem miała być usterka kanalizacji. Po miesiącu jej trwania, urzędnicy po naszej interwencji postanowili zweryfikować doniesienia dzierżawcy i okazało się, że żadnej poważnej usterki nie było, a dzierżawca został wezwany do natychmiastowego wznowienia działalności. Tak się nie stało.

Powodów do zerwania umowy ZZW miał jednak więcej, o czym dotąd nie wspomniano słowem. Jak się okazuje spółka Dapius miała spore zaległości w płatności za czynsz. Jeszcze w grudniu ZZW informował nas, że najemca nie wystąpił dotychczas z wnioskiem o zmniejszenie lub zawieszenie czynszu, ale o żadnych zaległościach nie wspomniano. Na 28 grudnia kwota zaległości wynosiła 73 048,36 złotych. O zaległościach poinformowała Magdalena Młochowska, dyrektorka koordynatorka ds. zielonej Warszawy w odpowiedzi na interpelację Marka Szolca, stołecznego radnego z ramienia Nowej Lewicy.

Umowa dzierżawy jest zabezpieczona kaucją, ale jest ona ponad dwa razy mniejsza od poczynionych zaległości.

- Firma Dapius zaprzestała uiszczać należności za czynsz począwszy od lipca 2022 roku. Zgodnie z zapisami umowy dzierżawy wezwanie do zapłaty zaległości mogliśmy wysłać dopiero wówczas, gdy zwłoka w płatnościach trwała więcej niż dwa miesiące, co też zrobiliśmy. W wysłanym piśmie wskazaliśmy datę - 3 miesięcy od dnia odebrania pisma - na uregulowanie zaległości. Termin ten również wynika z zawartej umowy dzierżawy i dopiero po jego upływie moglibyśmy podjąć kolejny krok, jakim byłoby rozwiązanie umowy. Zanim jednak upłynął czas, w którym dotychczasowy dzierżawca miał uregulować płatności, firma Dapius nie wywiązała się z obowiązku realizacji programu kulturalnego, co też w ostateczności stało się powodem rozwiązania Umowy - informuje Karolina Kwiecień-Łukaszewska, rzeczniczka Zarządu Zieleni Warszawy.

Co dalej z Prochownią? Spółka Dapius wyniosła się z Prochowni a ZZW wykona prace przywracające nieruchomość do stanu pierwotnego na koszt spółki. O samym konkursie na dzierżawę jeszcze niewiele wiadomo. Ma być ogłoszony w pierwszym kwartale tego roku, a umowa ma być podpisana na 7 lat. Co do przyszłości Prochowni, trwają ustalenia z udziałem dzielnicy. W parku Żeromskiego działa fort Sokolnickiego, w którym zadomowił się Żoliborski Dom Kultury, a to oznacza, że zmieniają się „uwarunkowania funkcjonowania parku”.

Mieszkańcy chcą by powróciła Prochownia Żoliborz

Po zerwaniu dzierżawy na Prochownię w Parku Żeromskiego pojawiła się petycja, by Zarząd Zieleni Warszawy odstąpił od przeprowadzenia ponownego konkursu i podpisał umowę z pierwotną dzierżawczynią, Marianną Zjawińską.

„Jej działalność została przerwana w styczniu tego roku przeprowadzonym w atmosferze skandalu konkursem, który minimalną przewagą punktową, wynikłą z zaoferowanej wyższej stawki czynszu, wygrała spółka Dapius” – czytamy w petycji, którą podpisało ponad 1,1 tys. osób po tym jak zerwano umowę z dotychczasowym dzierżawcą.

Zdaniem autorów petycji nikt nie poprowadzi tego miejsca lepiej niż pierwotna dzierżawczyni, a miasto ma możliwość by w trybie bezprzetargowym podpisać umowę. Tak było choćby z barem u „Araba” na Kępie Potockiej. Wieloletnim dzierżawcom przedłużono umowę bez organizowania konkursu.

Petycja w sprawie Prochowni, w środę 21 grudnia została złożona drogą elektroniczną w sekretariacie Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy.

Przeczytaj również: Nowa Prochownia nieczynna z powodu awarii, której nie zweryfikował żaden urzędnik

Zwróciliśmy się z pytaniem do Zarządu Zieleni Warszawskiej o to, czy jednostka weryfikowała zgłoszoną przez najemcę usterkę kanalizacji. – ZZW będzie uczestniczył przy przeglądzie wodno-kanalizacyjnym zleconym przez Dzierżawcę, w związku z wystąpieniem awarii – poinformował w czwartek, 10 listopada Adam Przegaliński z ZZW i dodał: – Termin wznowienia działalności jest uzależniony od wyników przeprowadzonego przeglądu. Realizacja programu wydarzeń dla mieszkańców będzie możliwa po zakończeniu awarii kanalizacyjnej. Jest to zdarzenie losowe.
Wspomniany przegląd ma zostać przeprowadzony w przyszłym tygodniu.
Jak informuje Zarząd Zieleni Warszawskiej, najemca nie wystąpił dotychczas z wnioskiem o zmniejszenie lub zawieszenie czynszu.

procho 2

procho 2

procho z gotówką

procho z gotówką


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.