Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:11

Jest odpowiedź ratusza na petycję w sprawie dzierżawy Prochowni

Choć ZZW z chwilą zerwania umowy dzierżawy ze spółką Dapius zapowiadał ogłoszenie nowego przetargu w pierwszym kwartale tego roku, to nadzieje miłośników Prochowni Żoliborz na jej powrót nie zgasły. Dlatego zwrócono się do Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy o powrót Prochowni Żoliborz i zawarcie wieloletniej umowy, bez przeprowadzenia konkursu z Marianną Zjawińską.  Jest odpowiedź ratusza.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o petycji mieszkanek i mieszkańców Warszawy w sprawie Prochowni,
- odpowiedzi ratusza na złożoną w grudniu petycję.

Po tym jak Zarząd Zieleni Warszawy rozwiązał umowę ze spółką Dapius na dzierżawę Prochowni Północnej w Parku Żeromskiego pojawił się apel w postaci petycji, by wydzierżawić ją bez nowego konkursu Mariannie Zjawińskiej. W ten sposób mieszkanki i mieszkańcy Warszawy chcieli zawalczyć o powrót Prochowni Żoliborz.

„Jej działalność została przerwana w styczniu tego roku przeprowadzonym w atmosferze skandalu konkursem, który minimalną przewagą punktową, wynikłą z zaoferowanej wyższej stawki czynszu, wygrała spółka Dapius” – czytamy w petycji skierowanej do Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy.

Zdaniem autorów petycji nikt nie poprowadzi tego miejsca lepiej niż pierwotna dzierżawczyni, a miasto ma możliwość by w trybie bezprzetargowym podpisać umowę. Tak było choćby z barem u „Araba” na Kępie Potockiej. Wieloletnim dzierżawcom przedłużono umowę bez organizowania konkursu.

Podpisaną przez ponad 1,1 tys. osób petycję złożono do ratusza w grudniu i właśnie w środę jej autorzy otrzymali odpowiedź od urzędników, a konkretnie od Magdaleny Młochowskiej, dyrektorki koordynatorki ds. zielonej Warszawy.

Powrót Prochowni Żoliborz. Zdaniem urzędników nie ma podstaw by pomijać procedurę konkursową

Ratusz nie zamierza występować do Rady Warszawy w sprawie odstąpienia od przetargu na dzierżawę Prochowni i zawarcia umowy z Marianną Zjawińską. Zdaniem urzędników sprawa Prochowni nie spełnia wymogów zgodnych z uchwałą wedle, której w pewnych sytuacjach można zawrzeć umowę dzierżawy z pominięciem przetargu.

Taki proces może nastąpić w chwili, gdyby miała zostać zawarta kolejna umowa z dotychczasowym dzierżawcą nieruchomości. Tego warunku nie spełnia Marianna Zjawińska, ponieważ jak czytamy w piśmie, nie legitymuje się obowiązującą umową. „Kolejnym przypadkiem, kiedy można odstąpić od przeprowadzenia przetargu jest sytuacja, kiedy dwa kolejne przetargi nie wyłoniły dzierżawcy. Ten warunek również nie jest spełniony, ponieważ w zeszłym roku został przeprowadzony konkurs, który wyłonił dzierżawcę nieruchomości” – informuje Magdalena Młochowska.

Wydłużony okres dzierżawy ma poprawić jakość świadczonych usług

Jednocześnie urzędnicy przyznają, że dotychczasowe umowy na okres trzech lat były niekorzystne dla przedsiębiorców z punktu widzenia zwrotu inwestycji z budowania marki. „Mając na uwadze nasze doświadczenie w zarządzaniu tą nieruchomością oraz organizowanie Żoliborskiego Domu Kultury przez dzielnicę Żoliborz w Forcie Sokolnickiego przygotowujemy się na dzierżawę »Prochowni Północnej« na okres do 7 lat, z przeznaczeniem na prowadzenie działalności gastronomicznej” – wyjaśnia dyrektorka koordynatorka ds. zielonej Warszawy.

Zdaniem urzędników wydłużenie okresu dzierżawy ma poprawić stabilność prowadzenia działalności, a dłuższy okres inwestowania, powinien skutkować wzrostem jakości oferowanych usług. Dodatkowo dłuższy czas dzierżawy ma pozwolić na większy zwrot z inwestycji, a także zmniejszyć ryzyko inwestycyje wynikające z nieprzewidzianych czynników jak choćby epidemia na terenie kraju lub inne zjawiska, na które za bardzo nikt nie ma wpływu.

„Prognozujemy, że wprowadzone zmiany wpłyną również na wyższą jakość świadczonych przez dzierżawców usług” – wyraża nadzieje Magdalena Młochowska.

Przeczytaj również: Prochownia. Wygrali konkurs dzięki najwyższej stawce za czynsz. Nie płacili go od miesięcy

– Firma Dapius zaprzestała uiszczać należności za czynsz począwszy od lipca 2022 roku. Zgodnie z zapisami umowy dzierżawy wezwanie do zapłaty zaległości mogliśmy wysłać dopiero wówczas, gdy zwłoka w płatnościach trwała więcej niż dwa miesiące, co też zrobiliśmy. W wysłanym piśmie wskazaliśmy datę – 3 miesięcy od dnia odebrania pisma – na uregulowanie zaległości. Termin ten również wynika z zawartej umowy dzierżawy i dopiero po jego upływie moglibyśmy podjąć kolejny krok, jakim byłoby rozwiązanie umowy. Zanim jednak upłynął czas, w którym dotychczasowy dzierżawca miał uregulować płatności, firma Dapius nie wywiązała się z obowiązku realizacji programu kulturalnego, co też w ostateczności stało się powodem rozwiązania Umowy – informuje Karolina Kwiecień-Łukaszewska, rzeczniczka Zarządu Zieleni Warszawy.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.