Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 18:56

Otwierać czy nie? Szlaban niezgody przed szkołą na Anny German

Przed budynkiem zespołu szkolno-przedszkolnego przy ulicy Anny German panuje komunikacyjny galimatias. Piesi chcą zakazu wjazdu na teren szkoły, kierowcy z kolei chcą dłużej otwarty szlaban. Jak pogodzić te dwie grupy? Rozwiązaniem są patrole policji, jednak żoliborska komenda ma ograniczone zasoby. Dzielnica dalej musi szukać rozwiązania.

W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o wynikach działania policji pod szkołą,
- co dalej ze szlabanem,
- czy będzie całkowity zakaz wjazdu na teren szkoły.

Pod koniec października na wjeździe na teren szkoły przy ulicy Anny German pojawił się szlaban. Wówczas była to odpowiedź na apele o poprawę bezpieczeństwa pieszych, którzy przemykali przed szkołą między samochodami rodziców odwożących swoje dzieci na lekcję.

Pogodzeniem interesów dwóch grup, czyli pieszych i kierowców było ustalenie godzin, w których szlaban pozostaje otwarty. Kierowcy mogą więc bez problemu wjechać dosłownie pod same drzwi szkoły w godzinach od 7:00 – do 8:30 oraz od 15:00 do 16:30. – Poza tymi godzinami szlaban będzie otwierany tylko pracownikom szkoły, przedszkola, kuchni, a także służbom publicznym i miejskim, zaopatrzeniu, autokarom, które zabierają dzieci na basen lub wycieczki szkolne oraz rodzicom i opiekunom, którzy przywożą dzieci z niepełnosprawnością ruchową – wyjaśniała z chwilą uruchomienia szlabanu Donata Wancel, rzeczniczka żoliborskiego urzędu.

Wyboista i pełna emocji droga do jednogłośnego sprzeciwu wobec lex deweloper na Przasnyskiej. „To nie czas na szampana”

Wszystkimi wykroczeniami zajmie się policja

W efekcie, w godzinach szczytu pod szkołą nadal panuje komunikacyjny chaos. Piesi przechodzą poza wyznaczonymi przejściami dla pieszych, a kierowcy po prostu się spieszą doprowadzając do niebezpiecznych sytuacji. Na początku grudnia rodzice otrzymali wiadomość od pani dyrektor placówki Mai Dymińskiej-Czyż, że „w związku z obserwowanymi sytuacjami drogowymi, jakie mają miejsce przed budynkiem szkoły, szczególnie przed godziną 8.00, informuję, że od 5 grudnia, patrol policji będzie podejmował działania prewencyjne mające na celu przestrzeganie przez Państwa przepisów ruchu drogowego.” Na końcu wiadomości można przeczytać zapowiedź przekazywania wykroczeń zarejestrowanych przez kamery odpowiednim służbom.

Wiadomość ta jak się okazuje jest efektem działań podjętych przez dzielnicę. Renata Kozłowska, burmistrz Żoliborza, która odpowiedzialna jest za obszar oświaty spotkała się z Radą Rodziców szkoły jak i przedszkola. Na spotkaniu okazało się, że są zwolennicy otwierania szlabanu, a nawet wydłużenia godzin jego otwarcia, oraz osoby postulujące za całkowitym zniesieniem ruchu samochodowego na terenie placówki. Do urzędu w tej sprawie wpływały pisma zwolenników obu rozwiązań. Jak wskazuje dzielnica, samochodem przywożone są dzieci nie tylko do szkoły, ale także przedszkola, które nie jest placówką rejonową.

Są patrole policji, problem znika

Dzielnica szukała więc rozwiązania spotykając się z pracownikami Zarządu Dróg Miejskich oraz policją. W wyniku spotkania burmistrz Kozłowskiej z komendantem żoliborskiej policji przez trzy dni w rejonie szkoły można było zauważyć wzmożone patrole policji. Policjanci mieli za zadanie zaobserwować jakie przepisy są łamane i jak ruch odbywa się z ich perspektywy.

- Po tych trzech dniach okazało się, że jak policja jest na miejscu, to dzieci przechodzą przez przejście dla pieszych a rodzice jeżdżą prawidłowo. Policja nie odnotowała ani jednego wykroczenia. Gdyby tam stali to, proszę mi wierzyć, ruch odbywałby się prawidłowo – mówiła podczas sesji rady dzielnicy Renta Kozłowska, która zdawała relację z sytuacji komunikacyjnej. Żoliborska policja ani straż miejska ze względu na swoje zasoby nie ma możliwości codziennie pojawiać się przed szkołą. Obecnie poszukiwana jest osoba na stanowiska „pana stopka”. Dzielnica zapowiada poszukiwanie odpowiedniej organizacji ruchu, którą pomogą wypracować specjaliści.

Jednocześnie całkowite zamknięcie szlabanu nie jest brane pod uwagę, ponieważ jak podkreśliła burmistrz, to niczego nie rozwiąże, a do niebezpiecznych sytuacji będzie dochodziło przed szlabanem i na ulicy Anny German, gdzie również poruszają się dzieci.

Szlaban pod szkołą 396 przy ul. Anny German. Znamy godziny jego otwierania i zamykania

– Jest to krok w dobrą stronę, ale nie rozwiązuje zasadniczego problemu, czyli bardzo niebezpiecznych sytuacji, które mają miejsce przed budynkiem szkoły, w momencie szczytu przypadającego na godzinny poranne i popołudniowe – ocenia Łukasz Porębski, radny dzielnicy z ramienia Miasto Jest Nasze. – To są pory, kiedy jest największy ruch pieszy dzieci, dorosłych i samochodów, więc ten szlaban powinien być właśnie w tych godzinach zamknięty, po to właśnie, żeby dzieci mogły dojść do szkoły i przedszkola bezpiecznie – dodaje radny dzielnicy.

image00002

image00002

image00003

image00003

policja przy anny german

policja przy anny german


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie małe

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1002 hPa
Wiatr: 32 km/h