Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:21

Budżet obywatelski na Żoliborzu. Czego brakuje w dzielnicy? Można już zgłaszać swoje propozycje

Najnowsza edycja budżetu obywatelskiego jest jego 10 odsłoną. Są nowości i znany jest harmonogram całej edycji. Od 1 grudnia można zgłaszać już swoje pomysły.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- ile pieniędzy jest do wydania w najnowszej edycji,
- o harmonogramie 10 edycji budżetu obywatelskiego,
- o nowościach.  

Za sprawą budżetu obywatelskiego mieszkańcy Warszawy mogą zdecydować na co zostanie przeznaczona określona suma pieniędzy. Cały proces podzielony jest na kilka etapów. W pierwszej kolejności, każdy kto ma jakiś pomysł na to by uzupełnić przestrzeń publiczną o jakiś element bądź zorganizować wydarzenie może go zgłosić do realizacji.

W tegorocznej edycji do rozdysponowania jest 101 mln złotych. Kwota przeznaczona na budżet obywatelski na rok 2024 w naszej dzielnicy to 2 028 543 złotych, czyli około 6 tys. więcej niż w poprzedniej edycji. Limit wartości jednego zgłaszanego projektu na Żoliborzu nie może przekroczyć 20 proc. wartości powyższej kwoty i wynosi on 405 709 złotych.

- Chcę zachęcić mieszkańców do zgłoszenia swoich pomysłów. Oprócz projektów dzielnicowych, dotyczących najbliższej okolicy, można zgłaszać także projekty, które swoim zasięgiem obejmują całą Warszawę – mówiła podczas czwartkowej konferencji prasowe Karolina Zdrodowska, dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w warszawskim Ratuszu.

W budżecie obywatelskim każdy mieszkaniec Warszawy może zgłosić projekt lub zagłosować. Nie trzeba być zameldowanym ani pełnoletnim. Swoje pomysły, zarówno dzielnicowe jak i ogólnomiejskie można zgłaszać od czwartku, 1 grudnia do 25 stycznia. Podobnie jak w poprzednich latach, projekt można zgłosić na formularzu papierowym lub przez internet, na stronie budżetu obywatelskiego.

Jak zgłosić projekt

Pomysłodawcy mogą skonsultować swoje projekty z urzędnikami z poszczególnych wydziałów żoliborskiego urzędu. Informacje na temat dyżurów urzędników i namiary do nich dostępne są po kliknięciu tutaj. Dodatkowo 15 grudnia odbędzie się warsztat dla nowych projektodawców, a 21 stycznia Maraton Pisania Projektów.

Składając pomysł projektu wystarczy w prostych słowach opisać, co chcielibyśmy, żeby zostało zrobione, na jaką potrzebę odpowiada dany projekt i wskazać propozycję miejsca, gdzie projekt miałby zostać zrealizowany.

„Każdy zgłoszony projekt zostanie zweryfikowany przez pracowników urzędu pod kątem możliwości jego realizacji. Te, które pozytywnie przejdą weryfikację, w czerwcu zostaną poddane pod głosowanie mieszkańców. W ten sposób warszawiacy wybiorą, co powstanie w naszym mieście w 2024 roku” – informuje stołeczny ratusz.

Harmonogram najnowszej edycji budżetu obywatelskiego

  • - Zgłaszanie projektów przez mieszkańców – od 1 grudnia 2022 r. do 25 stycznia 2023 r.
  • - Ocena projektów. Urzędnicy poddadzą weryfikacji zgłoszone propozycje – od 26 stycznia do 4 maja 2023 r. Rezultaty weryfikacji udostępnione zostaną w systemie ESOG w dniu 4 maja 2023 r.
  • - Odwołania od niedopuszczenia projektów do głosowania – od 4 do 31 maja 2023 r. Skargi składać można do dnia 11 maja.
  • - Głosowanie mieszkańców na projekty oraz ustalenie wyników głosowania – od 15 czerwca do 12 lipca 2023 r.
  • - Publiczne ogłoszenie wyników głosowania – 13 lipca 2023 r.

Nowa platforma do obsługi budżetu obywatelskiego

Wraz z nową odsłoną pojawił się nowy system on-line do obsługi całego procesu.

Projekt można zgłosić online za pośrednictwem platformy Decidim. To cyfrowa platforma z narzędziami wspomagającymi otwartą demokrację – darmowy, otwarty projekt stworzony i rozwijany przez międzynarodową społeczność. Wykorzystują ją różne samorządy i instytucje na całym świecie. 

W serwisie można m.in:

  • - znaleźć informacje o poszczególnych etapach warszawskiego budżetu obywatelskiego;
  • -  przeglądać zgłoszone pomysły oraz dowiedzieć się, na jakim etapie jest realizacja zwycięskich projektów;
  • - zgłosić swój projekt;
  • - komentować projekty i nawiązać kontakt z ich autorami;
  • - zagłosować na projekty.

„Konta z poprzedniego systemu zostały przeniesione. Ze względów bezpieczeństwa hasła nie były migrowane, dlatego przy pierwszym logowaniu należy kliknąć w przycisk »Przypomnij hasło« i ustawić nowe” – podpowiadają urzędnicy.


budzet-obywatelski

budzet-obywatelski

1571736432_foto_14529_14537

1571736432_foto_14529_14537

1603878550_foto_19572_3317

1603878550_foto_19572_3317

1589879123_foto_16001_3317

1589879123_foto_16001_3317

zdrodowska

zdrodowska


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ